Pjotr Posted 22 januari 2005 Report Share Posted 22 januari 2005 Gisteren dus de Samsung ontvanger binnengerkregen. Erg makkelijk te bedienen ding. In tegenstelling tot wat ik lees over andere ontvangers wordt het ding nauwelijks warm. Er zit een scart loop through op voor de DVD/video speler en ook een analoge HF loopthough voor het HF kabel signaal wat het aansluiten wel zo makkelijk maakt. Het kostte wel wat moeite om de kanaalfrequentie en het netwerknummer in te typen. De cijfers moet je wel erg snel na elkaar ingeven anders lukt dat niet, maar verder werkt het ding in 1 keer probleemloos De beeldkwaleit in zondermeer een stuk beter dan analoog zonder artefacten. Geluid is direct uit het kastje beslist niet slecht al blijf je zitten met de compressie die veel zenders er van huis uit al over heen leggen. Maar ik moet zeggen dat het bij de klassieke zenders erg meevalt en duidelijk een stuk beter klinkt dan de analoge FM tuner. Digitaal S/PDIF-uit is optisch, da's wat minder maar het voorkomt wel weer groundloop ellende: De CATV is hier in de meterkast geaard, zoals het hoort. Een externe DAC klinkt duidelijk rustiger. Kortom wat mij betreft een succes Een aardige muziekzender (op TV) is het Franse "Mezzo" die constant kwaliteits fragmenten uitzendt van klassiek en jazz. Leuk om weer wat muziekideeen op te doen. Wat wel een nadeel is is dat er geen eigen display op zit en je voor de userinterface voor de radio je TV erbij nodig hebt. Maar wat wil je ook voor 69 euri? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 januari 2005 Author Report Share Posted 22 januari 2005 Mijn Panasonic wordt dus ook niet warm, en heeft wel een displaytje. Voor de rest ben ik het helemaal met je verhaal eens. Een duidelijke verbetering op alle vlakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 januari 2005 Report Share Posted 22 januari 2005 Wat kun je met het display op de decoder van de Panasonic Hans? Kun je dan wel redelijk de radiozenders wisselen zonder gebruik van het menu op de TV? Moet zeggen dat die menu's van de Samsung wel lekker overzichtelijk zijn en snel werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Hey, Ik heb ook sinds kort die Panasonic. Prima beeldkwaliteit en goed geluid. Het ding wordt een klein beetje warm als ik lang zit te kijken, maar dat lijkt me vrij logsich. ZIt gewoon een cpu in die MPEG2 aan het decoden is, dus daarbij komt wamrte vrij. Maar ik wil niet meer anders. Als ik nu weer kijk naar de beeldkwaliteit van de normale kabel... brrrrr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 januari 2005 Author Report Share Posted 24 januari 2005 Wat kun je met het display op de decoder van de Panasonic Hans? Kun je dan wel redelijk de radiozenders wisselen zonder gebruik van het menu op de TV? Moet zeggen dat die menu's van de Samsung wel lekker overzichtelijk zijn en snel werken. Radiozenders wisselen gaat prima zonder tv. Je kiest het radiokanaal (er komt een R in het display voor het nummer) en je kiest de zender (bv 501 voor radio 2) De afstandsbediening is eigenlijk het enige min puntje aan de Panasonic. Mijn Philips programmeerbare afstandsbediening herkent de commandos niet, en ook de Marmitek piramides hebben het er moeilijk meee, maar doen het wel (soms wel 5 keer klikken). Merkwaardig is dat de Marmitek wel werkt wanneer je eenmaal een commando hebt gebruikt. Het lijkt wel of het ding "wakker" moet worden, en daar met de Panasonic afstandsbediening weinig zin in heeft. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Bedankt Hans, Ach misschien koop er er wel een 7" mini LCD VGA videoschermpje bij voor de bediening van de radio. Zo'n los schermpje kost iets van 160 EU. Om nou iedere keer de TV aan te moeten zetten voor radio? Als Casema nou ook eens de EPG door gaat geven voor de muziekkanalen .... want zover zijn ze nog niet. Wat die Samsung wel heeft is de mogelijkheid van Teletext direct uit de decoder maar dan moet je wel weer een TV kanaal selecteren. Iig is de afstandbediening van de Samsung goed en lekker overzichtelijk ingedeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts