Roel Bink Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Beste, Als ik me versterker switch naar me pc of computer uitschakel hoor ik telkens een pop geluid, zou dit te verhelpen zijn d.m.v. een 1uF audyn MKP condensator als (dc) ontkoppeling (Uitgangselco) te schakelen zowel bij linker als het rechter kanaal? Groetjes, Roel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 27 december 2004 Report Share Posted 27 december 2004 Beste, Als ik me versterker switch naar me pc of computer uitschakel hoor ik telkens een pop geluid, zou dit te verhelpen zijn d.m.v. een 1uF audyn MKP condensator als (dc) ontkoppeling (Uitgangselco) te schakelen zowel bij linker als het rechter kanaal? Groetjes, Roel Ik denk niet dat dit zin heeft daar er al een elco in de signaalweg zit als ontkoppeling. De plop zal toch niet zo hard zijn neem ik aan ? Waarschijnlijk gewoon een uit/inschakel plop onschadelijk wanneer het volume niet te hard staat . Heel verstandig is het om de PC te aarden !!!! De elco,s vervangen op de print van de audigy is haast onbegonnen werk te weinig ruimte voor een MKP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 december 2004 Report Share Posted 28 december 2004 Beste Roel, Ben eht met Don eens. Waarschijnlijk zit er al ergens een dc ontkoppel elco. En zelfs met elco in de signaalweg zal de eerste pop hoorbaar zijn. Die is de eerste puls van het gelijkspannigns component wat wel doorgelaten wordt. Ik denk eerder dat je via je PC een potentiaal verschil creeerd waardoor, waardoor je een gelijkspanning pop krijgt. Check je aarding. daarna polen van je stekkers. PC's verbinden met hifi gaat niet altijd vlekkeloos vanwege de soms grote lekspanning van pc voedingen. Soms is het beter deze galvanisch van elkaar te scheiden. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 29 december 2004 Report Share Posted 29 december 2004 Met pc's moet je uitkijken vanwege de gelijkspanning.. ik heb regelmatig gehad dat een versterker daardoor in de beveiliging schoot... sommige types. Mvgr Beste Sherwin, De lekspanning is wel wissespanning . Any way haal je wel een goed punt aan. Sommige PC's die niet geaard zijn hebben zomaar 110 volt op de kast staan. Los van dat je zelf best wel harde schokken kunt krijgen, is de kans zo helemaal groot dat je andere apparatuur beschadigd. PC's dus altijd aarden! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roel Bink Posted 29 december 2004 Author Report Share Posted 29 december 2004 Ik heb idd me pc al geaard, hoewel je wel een probleem (brom) kunt cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 29 december 2004 Report Share Posted 29 december 2004 Met pc's moet je uitkijken vanwege de gelijkspanning.. ik heb regelmatig gehad dat een versterker daardoor in de beveiliging schoot... sommige types. Mvgr Beste Sherwin, De lekspanning is wel wissespanning . Any way haal je wel een goed punt aan. Sommige PC's die niet geaard zijn hebben zomaar 110 volt op de kast staan. Los van dat je zelf best wel harde schokken kunt krijgen, is de kans zo helemaal groot dat je andere apparatuur beschadigd. PC's dus altijd aarden! Groeten, Bas Inderdaad helemaal waar vandaar dat ik ook zeg AARDEN die hap want ik heb wat televisies gezien die echt uitgefikt waren tgv dit spanningsverschil. Het lijkt me ook niet dat hifi apparatuur dit lekker gaat vinden . Galvanisch ontkoppelen is eigenlijk de beste en meest veilige manier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 29 december 2004 Report Share Posted 29 december 2004 Ik heb idd me pc al geaard, hoewel je wel een probleem (brom) kunt cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 29 december 2004 Report Share Posted 29 december 2004 Met pc's moet je uitkijken vanwege de gelijkspanning.. ik heb regelmatig gehad dat een versterker daardoor in de beveiliging schoot... sommige types. Mvgr Beste Sherwin, De lekspanning is wel wissespanning . Any way haal je wel een goed punt aan. Sommige PC's die niet geaard zijn hebben zomaar 110 volt op de kast staan. Los van dat je zelf best wel harde schokken kunt krijgen, is de kans zo helemaal groot dat je andere apparatuur beschadigd. PC's dus altijd aarden! Groeten, Bas Daardoor heb ik dus 3 keer (ik ben hardleers ) een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 29 december 2004 Report Share Posted 29 december 2004 Heb jij een mazzel Henk.Wij trappen daar niet in hoor Man als je eens weet wat voor vernielingen ik ben tegengekomen in splinter nieuwe TV,s welke daarna werden afgekeurd. Ik zal voortaan al de TV,s uit Friesland in de gaten houden dat is wel nodig zo blijkt Zeg Don, zou het je verbazen wanneer ik niet te boek sta als "gemiddelde Fries" Nee Henk dat zou mij helemaal niet verbazen JIJ gemiddeld?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roel Bink Posted 31 december 2004 Author Report Share Posted 31 december 2004 Ik heb idd me pc al geaard, hoewel je wel een probleem (brom) kunt cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 januari 2005 Report Share Posted 2 januari 2005 Beste Roel, 100 mV. te veel! Gek genoeg zit er dan geen C in serie. In dat geval kun je nooit missen met een 47 uF. lagere waarders kunnen ook nog, maar bij een waarde van 47 uF weet je gewoon zeker dat je laag rollof ver butien de audio bandbreedte is. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roel Bink Posted 14 januari 2005 Author Report Share Posted 14 januari 2005 Beste Roel, 100 mV. te veel! Gek genoeg zit er dan geen C in serie. In dat geval kun je nooit missen met een 47 uF. lagere waarders kunnen ook nog, maar bij een waarde van 47 uF weet je gewoon zeker dat je laag rollof ver butien de audio bandbreedte is. Groeten, Bas Beste Bas, Ik heb een black gate nx 47uF tussen de opamp en de weerstand naar ground gezet zowel bij het linker en rechter kanaal, het was een beetje heavy met al die SMD componenten maar met een beetje feeling geen probleem. Nu is er geen dc meer aanwezig op de audio line alleen bij het uitschakelen van de pc, maar dat is normaal. Signaal ontkoppeling heeft deze crapy audigy gewoon nodig! thx! Roel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts