Jump to content

Project platenspeler

Bartok
 Share

Recommended Posts

dat klopt,die phono trap. ik heb hem een dag gehad, en kon geen enkel stukje kwaliteit in het geheel aan de draaitafel vinden, beter kun je een mooie thorens aanschaffen, voor circa 150 euro, en voor dat andere geld een nad trapje kopen.

wedden dat je DAAR meer plezier van hebt. :)

Geplaatst door jopie:

dat klopt,die phono trap. ik heb hem een dag gehad, en kon geen enkel stukje kwaliteit in het geheel aan de draaitafel vinden, beter kun je een mooie thorens aanschaffen, voor circa 150 euro, en voor dat andere geld een nad trapje kopen.

wedden dat je DAAR meer plezier van hebt.    :)

HEAR,HEAR................

Groet Jitze

voor een Thorens kun je zeker gaan , de mijne een kleine twingtig jaartjes oud kan zeker een leuk stukje muziek neerzetten :)

De NAD trap heb ik ook (PP2) en is een leuk trapje voor in te stappen zeker gezien de prijs.... echter ik ga binnenkort wel voor een betere trap aangezien analoog mij wel is bevallen weer cool.gif en een betere trap zeker zijn waarde zal toevoegen aan het geheel. Wel even opletten ... !! ik had een nieuw element (Denon 110) en nieuwe trap, het geheel was aan de dunne kant in het begin en dat was vooral te merken aan het laag . Nu echter een uurtje of 60 draaien verder is het geheel veel losser en ook het laag is duidelijker aanwezig .

Of het de trap en/of het element is geweest die moesten inspelen ?? dus even wel doordraaien daar het geheel nog behoorlijk verbeterd na een x-aantal uurtjes .

BTW zijn hier meer mensen die deze ervaring nog hebben met een nieuw element en/of trap dat ze toch behoorlijk wat tijd moeten inspelen ? Tuurlijk zijn die er maar hoor graag hun ervaring in deze ....

groetjes John

:)

Geplaatst door John:

voor een Thorens kun je zeker gaan , de mijne een kleine twingtig jaartjes oud kan zeker een leuk stukje muziek neerzetten     :)

De NAD trap heb ik ook (PP2) en is een leuk trapje voor in te stappen zeker gezien de prijs.... echter ik ga binnenkort wel voor een betere trap aangezien analoog mij wel is bevallen weer     cool.gif en een betere trap zeker zijn waarde zal toevoegen aan het geheel. Wel even opletten ... !! ik had een nieuw element (Denon 110) en nieuwe trap, het geheel was aan de dunne kant in het begin en dat was vooral te merken aan het laag . Nu echter een uurtje of 60 draaien verder is het geheel veel losser en ook het laag is duidelijker aanwezig .

Of het de trap en/of het element is geweest die moesten inspelen ?? dus even wel doordraaien daar het geheel nog behoorlijk verbeterd na een x-aantal uurtjes .

BTW zijn hier meer mensen die deze ervaring nog hebben met een nieuw element en/of trap dat ze toch behoorlijk wat tijd moeten inspelen ? Tuurlijk zijn die er maar hoor graag hun ervaring in deze ....

groetjes John

Beste John,

:D;)

Wel qua ervaring ,over het inspelen van elementen, kan ik je vertellen dat in de meeste gevallen zo

Geplaatst door Haudio:

Beste John,

:D    ;)

Wel qua ervaring ,over het inspelen van elementen, kan ik je vertellen dat in de meeste gevallen zo

Geplaatst door Ome Henk:

Ben je mal   :rolleyes: gewoon genieten met die hap   :D

Doe ik zeker Ome Henk ... elke plaat is weer een beleving ;) althans de meeste , sommige zijn al verhuist naar de containers bij mij achter :P;)

Geplaatst door Ome Henk:

Zonde, soms kun je er nl. een ander heel blij mee maken   cool.gif

Nee Henk , die wat daar in zijn gedeponeerd .. wil je echt niet weten ;)

de meeste waren zo krom als een sikkel maar de meeste die ik had van vroeger zijn behouden gebleven :)

Heel erg veel oudere spelers die voor een prikkie te koop zijn, met een simpel phonotrapje - bijv de reeds genoemde pp2 - doen het beslist beter.

Nieuw is er voor dit bedrag echt niet veel te koop.

Groet Jitze

Geplaatst door John:

Gedverdemme , heeft Henk mij nog in de nek geslagen ... die van mij gaat maar tot 45 t/m ..ik vond het al vreemd    confused.gif    :P    :D    ;)

Beste john,

Echt geen probleem !

Gewoon de snaar er verkeerd omleggen en klaar is K......... sorry John.

:D;)

MvG,

Haudio

Geplaatst door Haudio:

Beste john,

Echt geen probleem !

Gewoon de snaar er verkeerd omleggen en klaar is K......... sorry John.

MvG,

Haudio

oeps sorry Henk .. niks gezegd :D dan zal ik sneller kunnen inspelen ... te gekke tips hier cool.gif

Geplaatst door John:

voor een Thorens kun je zeker gaan , de mijne een kleine twingtig jaartjes oud kan zeker een leuk stukje muziek neerzetten     :)

De NAD trap heb ik ook (PP2) en is een leuk trapje voor in te stappen zeker gezien de prijs.... echter ik ga binnenkort wel voor een betere trap aangezien analoog mij wel is bevallen weer     cool.gif en een betere trap zeker zijn waarde zal toevoegen aan het geheel. Wel even opletten ... !! ik had een nieuw element (Denon 110) en nieuwe trap, het geheel was aan de dunne kant in het begin en dat was vooral te merken aan het laag . Nu echter een uurtje of 60 draaien verder is het geheel veel losser en ook het laag is duidelijker aanwezig .

groetjes John

Ook mijn ervaring. Ik heb recentelijke mijn Project pre-pre vervangen door een NAIM. Ik zit nu ook rond de veertig uur inspelen van het element (DL 110 op mijn oude Thorens TD 166) en kom ook tot dezelfde conclusie.

Als je een oude Thorens koopt, moet je in ieder geval even bij Haudio informeren of hij weer een origineel snaartje heeft, dat scheelt (tegen mijn verwachtingen in) heel veel in het geluid.

verassend, maar waar eek.gifeek.gif

Gr.

Frank

Geplaatst door Haudio:

Beste John,

Geplaatst door Frank:

Hoe lang gaat een element als een DL 110 eigenlijk mee?!?

En ik vraag me nu opeens ook af of de naald vervangen kan worden?!?

Frank

Ha die Frank,

Fijn dat je tevreden bent.

Een Denon DL 110 gaat lang mee, het een en ander is afhankelijk van naaldkracht etc , kortom perfecte condities (instellingen).

En ook niet te vergeten lagerspeling en lagerwrijving.

Veel lagerwrijving verkort de levensduur aanzienlijk.

Ook het schoonhouden van naald en plaat maakt behoorlijk verschil.

Dus onder optimale condities zal het ongeveer 2000 uur kunnen zijn .

En verder nee de naald is niet te verwisselen, wel is een re-tip mogelijk, maar daarvan is de prijs dusdanig ,dat je veel voordeliger uit bent ,indien je gewoon een nieuwe aanschaft.

MvG,

Haudio

Geplaatst door Frank:

Als je een oude Thorens koopt, moet je in ieder geval even bij Haudio informeren of hij weer een origineel snaartje heeft, dat scheelt (tegen mijn verwachtingen in) heel veel in het geluid.

verassend, maar waar   eek.gif    eek.gif

Gr.

Frank

??? welke invloed heeft de snaar op het geluid bij een draaitafel ?? Nou niet dat ik al aan een nieuwe toe ben ;) gewoon een open vraag ....

zag op 2e hands een Belg die snaren voor nagenoeg alle draaitafels aanbood, kon hij de snaar niet leveren dan kon men deze zelfs op maat bestellen (maken laten) ... en de prijs was schijnbaar veel goedkoper dan de originele ..

Ben benieuwd ... :rolleyes: