jandej Posted 30 december 2004 Report Share Posted 30 december 2004 Ik ben op zoek naar andere luidsprekers en de oude infinity luidsprekers spreken mij wel aan , Qua geluid en uitstraling. Nu heb ik de kappa 8.1 beluisterd en nu vraag ik mij af wat ik kan verwachten van een kappa 9 of 100. Zijn de specifieke verschillen te zoeken in het lage toongebied of heeft elke infinity zijn eigen sound? Ik wil maximaal 1000 euro uitgeven voor een set. Wie kan mij advies geven. Groeten van Jan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 30 december 2004 Report Share Posted 30 december 2004 Kappa 100 laten staan als je gaat voor de big boys k9 of de k9.1 of 9.2...houd erwel rekening mee de kappa 9 is een lastige speaker. Ze staan bekend als ampkillers en EISEN een behoorlijke stabiele versterker het liefst bi-amp. De 9.1 en 9.2 zijn de iets nieuwere series die wat versterker vriendelijker zijn. Ikzelf heb de kappa 9 gehad en meerdere hier zullen dit wel bevestigen bij twijfel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turtlespeed Posted 30 december 2004 Report Share Posted 30 december 2004 Hallo, Ik heb jaren met de Renaissance 90 gespeeld, echt een super luidspreker !! Met een beetje mazzel kan je ze voor 1000 euro vinden.... Naar mijn mening echt beter dan de kappa-serie............. Succes ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 30 december 2004 Report Share Posted 30 december 2004 Hallo, Ik heb jaren met de Renaissance 90 gespeeld, echt een super luidspreker !! Met een beetje mazzel kan je ze voor 1000 euro vinden.... Naar mijn mening echt beter dan de kappa-serie............. Succes ! Uhmmm een kappa 9 met een r90 vergelijken? Heb jij weleens de k9 gehoord i.v.m. de r90 Ik denk dat je nu namelijk appels met peren vergelijkt..de k9 klinkt namelijker groter als de r90 [one on one vergeleken] wat wel mooier is het middengebied dat sneller is door de emim...maarja de k9 heeft een polygraph en een polydome middentoner die toch ook behoorlijk snel en een groter beeld neerzetten als de r90. Als je gaat vergelijken met een k8 durf ik niet tezeggen zou goed kunnen..maar met de 9 is geen vergelijk in mijn oren althans nogmaals ONE ON ONE vergeleken dus op dezelfde setup ruimte en schakelkast ertussen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 30 december 2004 Author Report Share Posted 30 december 2004 Waarom de 100 laten staan , is die zoveel minder als een kappa 9? Voor mij is het middengebied, stemmen belangrijk en een niet te fel, schel hoog. Op dit moment heb ik de magnat magnasphere beta , met de 2 bolletjes bovenop. Ze geven echter weinig laag en het midden is ook terughoudend, misschien ligt het aan de versterker een musical fidelity a1 x , jawel zo n tostieijzer. Ik wil dus ook kijken voor een andere versterker. Gr van jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 30 december 2004 Author Report Share Posted 30 december 2004 ik zag op de site van hobo hifi de kappa 9 aangeboden voor 599 pstuk, is dat een redelijke prijs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 30 december 2004 Report Share Posted 30 december 2004 Redelijk. Er valt nog wel wat af te kletsen of een kabeltje bij te praten. Groet, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 30 december 2004 Author Report Share Posted 30 december 2004 Er staat trouwens een foto van een andere infinity bij of vergis ik mij? Op de site van HOBO hifi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 31 december 2004 Report Share Posted 31 december 2004 Waarom de 100 laten staan , is die zoveel minder als een kappa 9?Voor mij is het middengebied, stemmen belangrijk en een niet te fel, schel hoog. Op dit moment heb ik de magnat magnasphere beta , met de 2 bolletjes bovenop. Ze geven echter weinig laag en het midden is ook terughoudend, misschien ligt het aan de versterker een musical fidelity a1 x , jawel zo n tostieijzer. Ik wil dus ook kijken voor een andere versterker. Gr van jan Waarom de 100 laten staan , is die zoveel minder als een kappa 9?Voor mij is het middengebied, stemmen belangrijk en een niet te fel, schel hoog. Op dit moment heb ik de magnat magnasphere beta , met de 2 bolletjes bovenop. Ze geven echter weinig laag en het midden is ook terughoudend, misschien ligt het aan de versterker een musical fidelity a1 x , jawel zo n tostieijzer. Ik wil dus ook kijken voor een andere versterker. Gr van jan Geloof me de k9 ivm de k100 is echt appels met peren vergelijken. Er zijn meerdere hier dit,dit kunnen bevestigen die ook de orginele k9 in bezit hebben gehad. ff een pic tervergelijking Dit is de orginele kappa 9...onthoud wel is een lastige speaker en EIST een stabiele amp. Zoals je ziet zitten er 7units per kant in waarvan een aan de achterzijde [emit tweeter] DE kappa 100 is slechts een slap aftreksel van de orginele k series en klankmatig meer een dolbyset waardig als een 2.0 set. Vergelijk ze maareens je zult zelf wel zien/horen wat het verschil is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 31 december 2004 Author Report Share Posted 31 december 2004 Inderdaad, qua looks een veel mooiere speaker! Ik kan een 100 kopen voor ongeveer 1000 euro, kan dus beter een 9 aanschaffen voor een paar honderd euro meer. Het enige nadeel is dat ik een vrij forse versterker nodig heb en ikweet ook niet of mijn woonkamer van 6 x 5 meter niet te klein is voor deze reuzen. Groet, jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 31 december 2004 Report Share Posted 31 december 2004 Inderdaad, qua looks een veel mooiere speaker! Ik kan een 100 kopen voor ongeveer 1000 euro, kan dus beter een 9 aanschaffen voor een paar honderd euro meer. Het enige nadeel is dat ik een vrij forse versterker nodig heb en ikweet ook niet of mijn woonkamer van 6 x 5 meter niet te klein is voor deze reuzen. Groet, jan Dat zou de 100 ook zijn...ikzelf heb de 9 die hierboven jaren met plezier gehad in een tekleine ruimte [flatje] het is een heerlijke allrounder je kunt er alles op draaien zonder enige moeite. Er zit een schakelaar op de achterzijdde/ Daar staat op normal en extended...als je ze op normal zet heb je niet zo'n overdreven bak nodig en blijven de woofers lekker rustig en strak qua weergave..als je ze extended schakelt laat de speaker zijn volle potentie horen maar wees gewaarschuwd dan gaat hij ook dippen [@33hz 0,8ohm] dit is dus het "ampkilling" waar de speakers om bekend staan. De koper die mijn kappa had gekocht had er een dikke pa versterker opzitten die hij vervolgens helemaal heeft opgeblazen met deze monsters in extended mode. Eigenwijs maargoed ik had hem gewaarschuwd voor de gevolgen van die omschakeling. Voordeel van een kleinere ruimte is dat hij inprincipe op normal meer als voldoende presteert Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 31 december 2004 Author Report Share Posted 31 december 2004 Dus als ik het goed begrijp hoeft er niet perse een zware versterker aan te hangen. Ik ga mijn tostieijzer MF verkopen en wil een andere versterker aanschaffen die in iedergeval , als ik een 9 ga kopen , geen problemen krijgt. Aan welke versterker moet ik denken? Groet , Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 31 december 2004 Author Report Share Posted 31 december 2004 Hoe zit het eigenlijk met de kappa 9- 2 series. Zijn ze vergelijkbaar met de 1e serie of weer heel anders? Het is altijd moeilijk om zonder te luisteren een oordeel te vellen, maar ja waar kan je verschillende oudere modellen infinity beluisteren. Dat zal moeilijk worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 31 december 2004 Report Share Posted 31 december 2004 Hoe zit het eigenlijk met de kappa 9- 2 series.Zijn ze vergelijkbaar met de 1e serie of weer heel anders? Het is altijd moeilijk om zonder te luisteren een oordeel te vellen, maar ja waar kan je verschillende oudere modellen infinity beluisteren. Dat zal moeilijk worden. http://www.hifimakelaar.nl/ die heeft er een aantal Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 2 januari 2005 Author Report Share Posted 2 januari 2005 Allemaal een gezond 2005 toegewenst en natuurlijk veel luisterplezier! De site van de hifimakelaar is interessant, alleen lijken de prijzen mij iets aan de hoge kant....... Ik denk dat ik toch meer de kant op ga van de kappa 8.1 die ik voor 600 euries kan aanschaffen, kan ik er voor zo'n 500 euro een 2e hands versterker bij kopen. De kappa 9 vind ik natuurlijk een mooiere speaker maar ja dan ga je al gauw naar de 1300 euro plus dan nog een versterker die deze reuzen aankan. Misschien in de toekomst dat ik de 8.1 inruil voor de 9.... maar eerst maar even kijken. Groet Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 2 januari 2005 Author Report Share Posted 2 januari 2005 Ik heb nog een vraag. Wat zijn de verschillen tussen de emit en emim van de renaisance 80 en de emit en polydome van de kappa 8.1? jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 2 januari 2005 Report Share Posted 2 januari 2005 De emim is sneller en iets mooier qua klank als de polydome van de 9 De emit van de r80 is nagenoeg qua prestige hetzelfde als die van de kappa 9 DE r80 en 90 zijn over het algemeen erg mooie speakers en qua klank mooier als de k series. Ik durf gerust tezeggen als ik kon kiezen tussen de 8.1 of de r80 kies ik voor de r80..was het een keus tussen de r80 en k9 werd het de 9. Maar luisteren en je zult zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 2 januari 2005 Report Share Posted 2 januari 2005 wat een lelijke speakers. disco boomers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 2 januari 2005 Author Report Share Posted 2 januari 2005 Ik heb net de r80 aangeschaft en idd een geweldig mid en hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 2 januari 2005 Report Share Posted 2 januari 2005 Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Een maatje van me draait met de R90. Ook een prachtige speaker. Bij hem is zeker geen sprake van een boomy sound. Daar zorgen twee van de jongens voor. Succes, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 3 januari 2005 Author Report Share Posted 3 januari 2005 Beste versterker. Ik ben nu nog op zoek naar een versterker die met biwiring de 80 goed onder controle houdt. Welke versterker kun je me adviseren. Mijn budget is ongeveer 500 euro, tweedehands versterker dus. Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 Ik heb indertijd eens m'n Primare I120 op m'n R90 aangesloten. 'T viel mij erg mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 3 januari 2005 Author Report Share Posted 3 januari 2005 Heb ik perse een zware versterker nodig, wat vermogen betreft ? Ik heb nu het tostieijzer van MF erop staan, het hoog en midden klinkt goed, alleen het laag is een stuk minder. Ligt dat aan de MF of heb ik meer vermogen voor het laag nodig? Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 wat een lelijke speakers.disco boomers. Tja weinig verstand [lees:nooit letterlijk gehoord] infinity classics merk ik wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 Ik heb net de r80 aangeschaft en idd een geweldig mid en hoog. gefeliciteerd!! ik heb net de k8.2 aangeschaft zaterdag ophalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts