Jump to content

Infinity

jandej
 Share

Recommended Posts

Guest muziekfreak
Ook gefeliciteerd welcome to the club!

Ik heb nog een vraag over de R80

Aan de achterkant zit een schuimrubber afdichting met een metalen plaatje erop geschroefd, wat is de funktie hiervan.

Leuk om te weten.

Jan

Ja kon het niet laten na enige tijd uit de run tezijn geweest ben ik weer terug in de club :D

Dat metalenplaatje das een goede vraag, wellicht om de kast te verzwaren?? geloof de r80 de conus middentoner mist [die de r90 wel heeft] Die middentoner zit er bij de k8.2 wel in dezelfde als van de r90 als ik me niet vergis [conus onder de polydome op de pic]

Kappa_8.2i_4.jpg

ff wat specs

Introduced: 1992 discontinued 1996

Dimensions: 123 x 43 x 30 cm

Bass: 1 x 30 cm

Mids: 1 x Midbass Coupler, 1 x Polydome

Highs: 1 x EMIT-R

Suggested for amplifiers with: 40-300 Watts per channel

Frequency range: 32Hz - 35 kHz

Crossover frequencies: 180 Hz, 700 Hz, 4700 Hz

Zaterdag ga ik hem halen...lekker weer een classic in huis tehebben,niet dat ik nu ontevreden ben absoluut niet,maarja voor 500euro de k8.2 is een koopje!! Kon ik hem niet voor laten staan :D

Guest muziekfreak
Nou dat plaatje weegt mischien 100 gram . het zit precies tpv. de emim maar dan aan de achterkant.

Raar iets, ik dacht eerst dat het een plek was voor een 2 emim maar dan aan de achterkant.

Is het misschien niet iets om er een soort dipole van temaken :blink: dwz dat hij ook naar achter straalt de emim wat weer resulteert in meer ruimtelijkheid. Ik weet dat er vele modellen van infinity zijn die half dipole zijn zoals de kappa 9 die ik eerst had [een reflex voor de polydome en een tweeter op de achterzijde van de kast] Er zijn meer modellen die dat hebben. Ik weet het niet zeker hoor. Prbeer ze eens tedraaien zonder die plaat erop en met,wellicht hoor je verschil :confused:

Guest muziekfreak

Ja anders zou ik het ook niet weten...ik wil het wel weten tho ben tenslotte altijd bezig met infinity's zo blijf je bij :D . Dus ik ga ff op onderzoek uit op het net

Guest muziekfreak

Mmmm lijkt mij vreemd...maar zou goed kunnen :lol: suc6 met ereen tevinden zou ik zeggen die units worden al een geruime tijd niet meer gemaakt ;)

Het rechthoekige gat is evengroot als het gat aan de voorkant waar de emim op zit.

Lijkt me logisch dat er dan evt. een extra emim aan de achterkant op kan.

Worden ze niet meer gemaakt?

En als ze stuk gaan zijn ze dan nog wel te repareren?

Guest muziekfreak

Er zijn wel adresjes maar dat zal niet zo goedkoop zijn...wees er zuinig op das de tip die ik je mee kan geven geen enkele classic unit wordt ermeer gemaakt vandaag de dag. Zover ik weet tenminste

Best wel grappig trouwens, de man waarvan ik ze gekocht heb dacht dat het een basreflexpoort was.

Hij geloofde echt dat er een lage bas uitkwam.

Psychische veronderstellingen die je denkt waar te nemen omdat je denkt dat het een baspoort is, dan hoor je dat ook echt.

Hetzelfde geldt trouwens in sommige gevallen met andere kabels is mijn ervaring.

Als je er een andere aanlegt dan verwacht je een beter geluid en dan hoor je dat ook , maar na verloop van tijd ervaar je toch dat de kabel niet beter is maar anders klinkt en wissel je weer om.

Guest muziekfreak
Nee hoor !

Zoveel boomen ze niet kan wel iets meer laag in.

EEns kijken of er nog ergens iets te slopen valt. ;)

Als je gewoon slim bent laat je het voor wat het is..wat laag betreft geloof rond de 45hz kan dat die r80. Zou ik ff motten checken, op de infinity classicsite kan ik ook niets vinden over dat klepje. Nahja vreemd maar klinken ze nuwel goed na bhoren of heb je spijt van je koop?

Guest muziekfreak
Een beetje spijt.

Het laag is niet echt strak.

Kan aan de versterker liggen.

Weet niet zeker.

mmmm niet strak beetje boemerig dus..dat zou goed kunnen hoeft niet perse zo tezijn. Kan ook aan je acoustiek liggen eventueel [kale wanden,geen vloerkleden enz]