jandej Posted 5 januari 2005 Author Report Share Posted 5 januari 2005 Dat is mooi. Een Nederlands product is toch altijd wel apart, vooral als het kwalitatief goed is. Maar wat denk je Hans, zouden ze goed bij de rens 80 passen? Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 januari 2005 Report Share Posted 5 januari 2005 Dat is mooi. Een Nederlands product is toch altijd wel apart, vooral als het kwalitatief goed is. Maar wat denk je Hans, zouden ze goed bij de rens 80 passen? Jan Ik denk dat je dat moet proberen. Erg moeilijk aanstuurbaar was mijn R90 in elk geval niet. In de R80 zit in elk geval geen Watson dubbelspoels woofer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 5 januari 2005 Report Share Posted 5 januari 2005 Watson...of watkins EN PIEP fout hans zit wel een dubbelspoels watkins in de r80 Zal het je nog sterker vertellen dezelfde als die in de r90 zit alleen een maatje kleiner verder indentiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 januari 2005 Report Share Posted 5 januari 2005 Watson...of watkins EN PIEP fout hans zit wel een dubbelspoels watkins in de r80 Zal het je nog sterker vertellen dezelfde als die in de r90 zit alleen een maatje kleiner verder indentiek Je hebt gelijk, ik ben in de war gebracht door het filter op Infinity clasics..... Hier staat woofer... bij de middentoner. De woofer staat helemaal niet in het schema. Er staat wel bij dat er een dubbele spoel in zit. Nou ja... hij zal het een versterker niet moeilijker maken dan de R90. Dit ging met de I20 van Primare ook al heel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 6 januari 2005 Author Report Share Posted 6 januari 2005 Ik heb nu een vincent sp331 en een vincent sa 31 vv Eindversterker 2 x 300 watt aan 4 ohm. Even rustig inspelen en kijken wat ze doen. Ik heb een optie om ze thuis te beluisteren. jan \ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 6 januari 2005 Author Report Share Posted 6 januari 2005 De vincent vergeleken met de aaron 1 De aaron was veel meer open breder geluidsbeeld. 2 x 85 watt klasse a Ik heb hem gekocht en ga lekker genieten. jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 De vincent vergeleken met de aaron 1De aaron was veel meer open breder geluidsbeeld. 2 x 85 watt klasse a Ik heb hem gekocht en ga lekker genieten. jan Ja mooizo gefeliciteerd ik draai zelf met de Vincent sp991 100w klasse A. En dat klinkt fantastisch Genietze zou ik zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 6 januari 2005 Author Report Share Posted 6 januari 2005 Dank je. Ik ga nu slapen want ik moet om 0500 uur op en 0600 uur werken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 7 januari 2005 Report Share Posted 7 januari 2005 de sp331 is ook niet echt een bijzondere versterker (geldt trouwens ook voor de VV). Veel plezier met Aaron Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 10 januari 2005 Report Share Posted 10 januari 2005 Ik heb nu een vincent sp331 en een vincent sa 31 vvEindversterker 2 x 300 watt aan 4 ohm. Even rustig inspelen en kijken wat ze doen. Ik heb een optie om ze thuis te beluisteren. jan \ Ik zie hier veel mensen die schreeuwen over honderden Watts : volgens mij willen jullie niet erg LANG van muziek kunnen genieten Of luisteren deze mensen met oordoppen in???????? Matig het volume en geniet langer van muziek. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 10 januari 2005 Report Share Posted 10 januari 2005 Wattage heeft niets [in mijn optiek] met volume temaken Zet er een aan van 50w lekker laten clippen das pas goed voor je oren Hoemeer watjes/stabieler destebeter je speakers presteren [tot op een zeker hoogte] ga je daar onder zitten tja. ALs je van ingeblikte ham met een trommel houd heb je gelijk. Dit is m.b.t. de infinity's heh andere merken kan ik weinig over zeggen. Laat hier geen misverstand/discussie over ontstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 Wattage heeft niets [in mijn optiek] met volume temaken Zet er een aan van 50w lekker laten clippen das pas goed voor je oren Hoemeer watjes/stabieler destebeter je speakers presteren [tot op een zeker hoogte] ga je daar onder zitten tja. ALs je van ingeblikte ham met een trommel houd heb je gelijk. Dit is m.b.t. de infinity's heh andere merken kan ik weinig over zeggen. Laat hier geen misverstand/discussie over ontstaan. Nee ik snap ook best dat de ene speaker wat meer vermogen nodig heeft als de andere , en ik snap ook dat een versterker laten klippen niet gezond is voor een speaker Maar ik heb zelf een versterker van 2x60W/RMS-8 Ohm maar ik heb zelf geleerd in de loop der jaren dat luisteren bij een gemiddeld volume van 90<95 dB een stuk lekkerder is voor je OREN, met een speaker met een rendement van 85 dB is voor mijn luistervolume geen honderden watts nodig. Enkel voor moeilijk aan te sturen speakers moet de versterker dan lekker stabiel zijn ( het liefst vanaf 2 Ohm ) Kijk over vermogen kan ik een lekker woordje mee praten, ongeveer 8 jaar geleden deed ik mee aan dB Dragraces ik had toen in mijn auto vier versterkers die samen 2500 Watts/RMS leverden. Met muziek haalde ik daardoor 138.3 dB leuk, maar mooi klinken ho maar. Ook had ik soms gewoon piepen in mijn oren daarom zij ik dus dat de meeste mensen liever niet erg lang van muziek willen genieten, het is gewoon even een waarschuwing van iemand die zelf bijna z`n oren verkloot had Groeten Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 Kijk over vermogen kan ik een lekker woordje mee praten, ongeveer 8 jaar geleden deed ik mee aan dB Dragraces ik had toen in mijn auto vier versterkers die samen 2500 Watts/RMS leverden. Met muziek haalde ik daardoor 138.3 dB Groeten Marcel Ik krijg meteen weer zin om dit uit te rekenen: 2500W uit een 12V voeding halen betekent dat je van de accu en dynamo in totaal 192A (bij 13V) zou vragen. Bij 12V is dat 208,3A. Stel dat het rendement van de versterkers een gunstige 80% is, dan neemt de benodigde stroom nog met minimaal 20% toe Dit zijn onrealistische waarden en bij 138,3dB spuit het bloed uit alle gaten die in je hoofd zitten als je in de auto zou zitten Bovendien heb je helemaal niet zoveel vermogen nodig om aan die 138,3dB te komen .... Maar het verhaal is leuk om te lezen, ik lach me rot Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 Hallo jongens jullie vergeten dat op dB wedstrijden er diverse accus in een auto worden gedrukt en dat er meer als 1 speaker staat te draaien. dit aantal decibels hoeft ook maar een paar seconden gehaald te worden . Trouwens tegenwoordig halen ze veel meer dB`s, KIJK MAAR EENS OP showyoursound.nl ook is tegenwoordig 2500 Watts niets meer voor diegene die het dan nog niet gelooft ga zelf eens naar zo`n wedstrijd dan zul je zien dat tegenwoordig geluidsdrukken gehaald worden van rond de 160 dB het wereld record licht op dit moment ergens rond de 175 dB En tegen woordi wordt er ook al met 18 Volt gedraait. Groeten Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 het wereld record licht op dit moment ergens rond de 175 dB Knap, je moet dan vast de nodige afstand bewaren. De maximaal haalbare geluidsdruk schijnt zo'n 190 dB te zijn, dat komt overeen met de atmosferische druk, meer dan vacu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Eri snog een leuk filmpje tezien ergens op het net 170db vooruit die eruit knalt. Zitten geloof ik rond de 30 amps in die auto [1500w per stuk] ook leuk zie je die auto ineens roken..conus eruit geblazen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Wattage heeft niets [in mijn optiek] met volume temaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Wattage heeft niets [in mijn optiek] met volume temaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Eri snog een leuk filmpje tezien ergens op het net 170db vooruit die eruit knalt. Zitten geloof ik rond de 30 amps in die auto [1500w per stuk] ook leuk zie je die auto ineens roken..conus eruit geblazen Kijk Muziekfreak kijkt eerst verder dan z`n neus lang is voor hij iets zegt Ik zal eens zoeken naar dat filmpje Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 het wereld record licht op dit moment ergens rond de 175 dB Knap, je moet dan vast de nodige afstand bewaren. De maximaal haalbare geluidsdruk schijnt zo'n 190 dB te zijn, dat komt overeen met de atmosferische druk, meer dan vacu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Eri snog een leuk filmpje tezien ergens op het net 170db vooruit die eruit knalt. Zitten geloof ik rond de 30 amps in die auto [1500w per stuk] ook leuk zie je die auto ineens roken..conus eruit geblazen Kijk Muziekfreak kijkt eerst verder dan z`n neus lang is voor hij iets zegt Ik zal eens zoeken naar dat filmpje Marcel voila http://www.woofervids.com/displayimage.php?album=68&pos=6 (ik had m zelf verstuurd naar frek ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Ja die ja idd thank you very much mr wijx je had hem al via msn gegeven was hem kwijt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Wattage heeft niets [in mijn optiek] met volume temaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 12 januari 2005 Author Report Share Posted 12 januari 2005 Ik heb nu de kappa 8.1 naast de ren 80. De kappa klinkt veel voller in vergelijking met de ren. Meer laag. Precies mijn smaak. Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts