richard 1 Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 ... de man die vroeger ECHTE infinitys maakte is er niet meer het bedrijf is overgenomen en nu maken ze klotespul [ja prelude schijnt aardig tezijn] meer een massaproduct geworden. Hij zit nu hier: Genesis Ook wel te zien aan de topmodellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Ik heb nu de kappa 8.1 naast de ren 80.De kappa klinkt veel voller in vergelijking met de ren. Meer laag. Precies mijn smaak. Jan Oww grappig! heb jij nu de 8.1 staan...is dit de europese [basreflex] of amerikaanse gesloten kast? Trouwens weet iemand van de heren het verschil tussen de k8.1i en de 8.2i Ik vermoed zelf een of ander filtermodificatie..maar zeker weten doe ik het niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 ... de man die vroeger ECHTE infinitys maakte is er niet meer het bedrijf is overgenomen en nu maken ze klotespul [ja prelude schijnt aardig tezijn] meer een massaproduct geworden. Hij zit nu hier: Genesis Ook wel te zien aan de topmodellen. Bingo klopt helemaal...meneer nudell is hier naar toe verhuist. En idd je kunt niet ontkennen dat de genesis erg veel lijkt op zijn classic infinity's Topmodel genesis...vergelijk die maareens met de IRS [V] series van infinity. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Ik dacht precies hetzelfde toen ik die speakers zag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Ik heb nu de kappa 8.1 naast de ren 80.De kappa klinkt veel voller in vergelijking met de ren. Meer laag. Precies mijn smaak. Jan Oww grappig! heb jij nu de 8.1 staan...is dit de europese [basreflex] of amerikaanse gesloten kast? Trouwens weet iemand van de heren het verschil tussen de k8.1i en de 8.2i Ik vermoed zelf een of ander filtermodificatie..maar zeker weten doe ik het niet FF mezelf gekloond lol De 8.1i is serie I De 8.2i is serie II Nogaltijd opzoek naar de verschillen Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 12 januari 2005 Author Report Share Posted 12 januari 2005 het is de europese basreflex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Wattage heeft niets [in mijn optiek] met volume temaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Je snapt toch niet waarom veel merken na een periode van kwalitatief goede produkten te hebben geleverd, ze dan zo opeens van die rotzooi gaan maken.Bij merken als JBL,Kenwood en Pioneer (ooit gerenomeerde merken) is de kwaliteit tegen woordig ook ver te zoeken, Dan heb ik het over goede klank nog niet eens gehad. Het zal wel door bezuinigingen gekomen zijn Dat is logisch; de stichter-eigenaar kan zijn zaak voor goed geld verkopen aan een investeringsmaatschappij die er de maximale winst uit wil halen. Dat gaat meestal niet samen met een maximale kwaliteit (een zesje leveren en voor een dikke acht betaald worden is ideaal). De stichter begint weer opnieuw onder een andere naam omdat hij het leuker vindt om kwaliteit te leveren, daar betaal je natuurlijk ook voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Je snapt toch niet waarom veel merken na een periode van kwalitatief goede produkten te hebben geleverd, ze dan zo opeens van die rotzooi gaan maken.Bij merken als JBL,Kenwood en Pioneer (ooit gerenomeerde merken) is de kwaliteit tegen woordig ook ver te zoeken, Dan heb ik het over goede klank nog niet eens gehad. Het zal wel door bezuinigingen gekomen zijn Dat is logisch; de stichter-eigenaar kan zijn zaak voor goed geld verkopen aan een investeringsmaatschappij die er de maximale winst uit wil halen. Dat gaat meestal niet samen met een maximale kwaliteit (een zesje leveren en voor een dikke acht betaald worden is ideaal). De stichter begint weer opnieuw onder een andere naam omdat hij het leuker vindt om kwaliteit te leveren, daar betaal je natuurlijk ook voor. Toch jammer , want voor mensen die er niet zo mee bezig zijn staat als het ware de tijd stil, je hoort zulke mensen ook vaak roepen dat er niks beters is dan Pioneer en zij blijven hier vaak bij en laten zig dan weer iets aansmeren bij de Media Markt of zo zonde van het geld. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Mediamarkt heeft ook prima spullen staan hoor. Onkyo, Denon, Harman Kardon, Marantz, Yamaha, Canton, Visonik (JBL ook, maar dat vind 'men' niks )... Zou het er niet zo snel kopen, want je kunt er niks fatsoenlijk luisteren, maar ze hebben het wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 knipDe stichter begint weer opnieuw onder een andere naam omdat hij het leuker vindt om kwaliteit te leveren, daar betaal je natuurlijk ook voor. Yeah right...denk eerder dit Nudell ging weg bij infinity omdat elke speaker die hij maakte de winst kon delen met oa HK,Christie designs enz. Nu is dat niet meer aan de orde lijkt mij de meest logische verklaring Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Mediamarkt heeft ook prima spullen staan hoor. Onkyo, Denon, Harman Kardon, Marantz, Yamaha, Canton, Visonik (JBL ook, maar dat vind 'men' niks )... Zou het er niet zo snel kopen, want je kunt er niks fatsoenlijk luisteren, maar ze hebben het wel... Ik heb bij mediamarkt de betere merken wel zien staan maar ik vind het dan altijd leuk om even de verkopers te testen over hun kennis van echte audio apparatuur met een paar vraagjes meestal krijg ik dan van dit soort reacties lullie begrijpen vast wel wat ik daarmee bedoel NEEEEE bij de mediamarkt leren ze volgens mij gewoon de folders van de diverse merken uit hun hoofd en JBL vinden ze niks zeg je?????? Maar ze verkopen het maar wat graag want daar zit een beste marge op Nee bij de media markt haal ik alleen een computer bijv omdat ze daar echt goedkoop mee zijn, en ik zie dat als wegwerp apparaten. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Mediamarkt heeft ook prima spullen staan hoor.... In Groningen stonden een tijdje een driewegsysteem van Acapella. Ook niet bepaald een fabrikant van massa-audio. Al had ik wel het idee dat hij was bedoeld als blikvanger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Mediamarkt heeft ook prima spullen staan hoor. Onkyo, Denon, Harman Kardon, Marantz, Yamaha, Canton, Visonik (JBL ook, maar dat vind 'men' niks )... Zou het er niet zo snel kopen, want je kunt er niks fatsoenlijk luisteren, maar ze hebben het wel... Ik heb bij mediamarkt de betere merken wel zien staan maar ik vind het dan altijd leuk om even de verkopers te testen over hun kennis van echte audio apparatuur met een paar vraagjes meestal krijg ik dan van dit soort reacties lullie begrijpen vast wel wat ik daarmee bedoel NEEEEE bij de mediamarkt leren ze volgens mij gewoon de folders van de diverse merken uit hun hoofd en JBL vinden ze niks zeg je?????? Maar ze verkopen het maar wat graag want daar zit een beste marge op Nee bij de media markt haal ik alleen een computer bijv omdat ze daar echt goedkoop mee zijn, en ik zie dat als wegwerp apparaten. Marcel Ik bedoel niet de mensen van Mediamarkt die JBL niks vinden, maar de audiofielen... Ik verwacht trouwens ook helemaal niet dat een verkoper bij Mediamarkt mij wat kan vertellen over de spullen die ze verkopen. Ze weten er toch niet echt iets van (of er moet toevallig een liefhebber (student bijvoorbeeld) tussen lopen). Ik vraag in dat soort winkels dan ook nooit naar info over iets wat me interesseert. Dat doe ik hier wel, of ik zoek het op, op internet. Een computer zou ik daar niet kopen. Die stel ik graag zelf helemaal samen (kan dat bij Mediamarkt?) en ik kan het elders waarschijnlijk wel goedkoper krijgen. Moet je het wel zelf in elkaar bouwen, maar dat is niet echt een probleem. Software hoef ik er ook niet bij. Ik ga denk ik nog wel een tv kopen bij Mediamarkt. Zijn ze redelijk goedkoop mee namelijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 14 januari 2005 Report Share Posted 14 januari 2005 Mediamarkt heeft ook prima spullen staan hoor. Onkyo, Denon, Harman Kardon, Marantz, Yamaha, Canton, Visonik (JBL ook, maar dat vind 'men' niks )... Zou het er niet zo snel kopen, want je kunt er niks fatsoenlijk luisteren, maar ze hebben het wel... Ik heb bij mediamarkt de betere merken wel zien staan maar ik vind het dan altijd leuk om even de verkopers te testen over hun kennis van echte audio apparatuur met een paar vraagjes meestal krijg ik dan van dit soort reacties lullie begrijpen vast wel wat ik daarmee bedoel NEEEEE bij de mediamarkt leren ze volgens mij gewoon de folders van de diverse merken uit hun hoofd en JBL vinden ze niks zeg je?????? Maar ze verkopen het maar wat graag want daar zit een beste marge op Nee bij de media markt haal ik alleen een computer bijv omdat ze daar echt goedkoop mee zijn, en ik zie dat als wegwerp apparaten. Marcel Ik bedoel niet de mensen van Mediamarkt die JBL niks vinden, maar de audiofielen... Ik verwacht trouwens ook helemaal niet dat een verkoper bij Mediamarkt mij wat kan vertellen over de spullen die ze verkopen. Ze weten er toch niet echt iets van (of er moet toevallig een liefhebber (student bijvoorbeeld) tussen lopen). Ik vraag in dat soort winkels dan ook nooit naar info over iets wat me interesseert. Dat doe ik hier wel, of ik zoek het op, op internet. Een computer zou ik daar niet kopen. Die stel ik graag zelf helemaal samen (kan dat bij Mediamarkt?) en ik kan het elders waarschijnlijk wel goedkoper krijgen. Moet je het wel zelf in elkaar bouwen, maar dat is niet echt een probleem. Software hoef ik er ook niet bij. Ik ga denk ik nog wel een tv kopen bij Mediamarkt. Zijn ze redelijk goedkoop mee namelijk... HAHAHAHA nee jo: ik vraag ook niets serieus! maar allen om ff lol te trappen. probeer het zelf maar eens laat dan wat technische woorden vallen . Bijv Dempingsfactor bliijft lachen. gemeen he. Trouwens mijn eigen set heb ik ook bij een goede hifi zaak gekocht hoor daar weten ze tenminste waar ze over praten. Macel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 15 januari 2005 Report Share Posted 15 januari 2005 <KNIP>Trouwens mijn eigen set heb ik ook bij een goede hifi zaak gekocht hoor daar weten ze tenminste waar ze over praten. Macel Mmmm....ik denk daar dus anders over Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 15 januari 2005 Report Share Posted 15 januari 2005 <KNIP>Trouwens mijn eigen set heb ik ook bij een goede hifi zaak gekocht hoor daar weten ze tenminste waar ze over praten. Macel Mmmm....ik denk daar dus anders over vertel waarom denk je daar anders over?????????? Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 januari 2005 Report Share Posted 15 januari 2005 In Groningen stonden een tijdje een driewegsysteem van Acapella. Ook niet bepaald een fabrikant van massa-audio. Al had ik wel het idee dat hij was bedoeld als Blikvanger. Nou je 't zegt, ze lijken wel wat op die dingen aan de kant van de weg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 15 januari 2005 Report Share Posted 15 januari 2005 doof??????????????????????????????????????????????????????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 15 januari 2005 Report Share Posted 15 januari 2005 <KNIP>Trouwens mijn eigen set heb ik ook bij een goede hifi zaak gekocht hoor daar weten ze tenminste waar ze over praten. Macel Mmmm....ik denk daar dus anders over vertel waarom denk je daar anders over?????????? Marcel Dat ik vaak verkopers betrap op het verkondigen van complete onzin...endus denken aan zoveel mogenlijk geld binnen tehalen met verkoop-praat. Todat jij ze op een paar punten aanwijst en laat blijken dat je geen newbie bent op het gebied van audio. Dan plotseling worden ze eerlijker in hun uitspraken. Helaas pindakaas...dan ben ik al afgeknapt en ga naar een ander. Uiteraard geld dit niet voor elke winkel. Maar er zijn er wel veel waarvan ik het weet laten we het daar maar ff bij laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 <KNIP>Trouwens mijn eigen set heb ik ook bij een goede hifi zaak gekocht hoor daar weten ze tenminste waar ze over praten. Macel Mmmm....ik denk daar dus anders over vertel waarom denk je daar anders over?????????? Marcel Dat ik vaak verkopers betrap op het verkondigen van complete onzin...endus denken aan zoveel mogenlijk geld binnen tehalen met verkoop-praat. Todat jij ze op een paar punten aanwijst en laat blijken dat je geen newbie bent op het gebied van audio. Dan plotseling worden ze eerlijker in hun uitspraken. Helaas pindakaas...dan ben ik al afgeknapt en ga naar een ander. Uiteraard geld dit niet voor elke winkel. Maar er zijn er wel veel waarvan ik het weet laten we het daar maar ff bij laten. Maar ik heb toch ook gezegd een goede hifi zaak Waar ik altijd naar toe ga , zijn twee broers die zitten al iets van dertig jaar in het vak en praten je geen onzinnige dingen aan. Zij laten je ook lekker zelf luisteren , en bij hun zijn de sets ook met standaard kabels aangesloten, zodat je niet naar een opgewaarderde set zit te luisteren. Want zo koop je het immers toch ook, meestal zijn betere kabels toch de tweede stap. marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 In Groningen stonden een tijdje een driewegsysteem van Acapella. Ook niet bepaald een fabrikant van massa-audio. Al had ik wel het idee dat hij was bedoeld als Blikvanger. Nou je 't zegt, ze lijken wel wat op die dingen aan de kant van de weg.. Hans.....mail even waar dat is Deze staat kennelijk in Amsterdam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Infinity en JBL zijn overgenomen door de HARMAN CONSUMER GROUP. En dat zegt genoeg.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Lees en leer beste infinity noobs hans heeft gelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Infinity en JBL zijn overgenomen door de HARMAN CONSUMER GROUP. En dat zegt genoeg.... O ja, dacht je dat? Eveneens van Harman International zijn de volgende, toch niet slecht bekend staande merken Crown en Mark Levinson, om maar wat te noemen... Dat zegt dus niet bepaald genoeg. Hoewel ik het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts