Jump to content

draaitafelvragen


erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

forumleden :)

 

ik heb gisteren een thorens td165 gekocht.

met een ADC QLM 36 mkIII element.

het ding ziet er nieuw uit!

 

maar ,

 

als ik hem aansluit hoor ik een 50hz brom .

trek ik de stekker uit het stopcontact is het weg,

doe ik de sekker er andersom in , word het minder.

 

ik heb hem daarom helemaal uitelkaar gehaald,(weet ik gelijk hoe die inelkaar zit) en heb

Link to comment
Share on other sites

Je kunt ook de snaar, pulley en het subplateau (waar de snaar omheen loopt) eens ontvetten. Wellicht kan je dan weer met minder spanning toe.

goed plan ,

ga ik proberen.

 

ps: wat ik niet snap: als ik afbeeldingen op internet bekijk van het element , zie ik maar een half element (alleen de naald)

waar is de rest ?

of moet je zoiets los kopen.?

Link to comment
Share on other sites

forumleden :)

 

ik heb gisteren een thorens td165 gekocht.

met een ADC QLM 36 mkIII element.

het ding ziet er nieuw uit!

 

maar ,

 

als ik hem aansluit hoor ik een 50hz brom .

trek ik de stekker uit het stopcontact is het weg,

doe ik de sekker er andersom in , word het minder.

Komt die brom uit je Thorens of uit je speakers?

 

Als die brom uit je speakers komt: Heb je het losse aarddraadje wel op je versterker aangesloten?

 

;)

Link to comment
Share on other sites

forumleden :)

 

ik heb gisteren een thorens td165 gekocht.

met een ADC QLM 36 mkIII element.

het ding ziet er nieuw uit!

 

maar ,

 

als ik hem aansluit hoor ik een 50hz brom .

trek ik de stekker uit het stopcontact is het weg,

doe ik de sekker er andersom in , word het minder.

Komt die brom uit je Thorens of uit je speakers?

 

Als die brom uit je speakers komt: Heb je het losse aarddraadje wel op je versterker aangesloten?

 

;)

de brom komt uit de speakers (en die kunen brommen hoor!, vooral wanneer je de blanke signaaldraad even met je vinger vastpakt :o )

en ja, het aarde draadje heb ik erop gezet.

 

ik heb nu het kastje met weerstand en C ver van de thorens weggelegd , ook de schakelaar heb ik eruit gehaald.

nu loopt er alleen nog een (gevlochten :) ) voedingkabel rechtstreek naar de motor,

en de brom is geheel weg,

ik heb vanochtens ook het draaiplateau nog gepolijst zodat ie weer een chroomlook heeft . :)

Link to comment
Share on other sites

Ondank alle negatieve verhalen had ik mijn Thorens indertijd voorzien van loodbitumen op het subchassis en bovenplaat. Hier mee ontstond toch een stuk rust in het geluid.

 

De sokkel had ik vervangen door drie lagen MDF plaat, met daarin alleen gaten waar ook werkelijk ruimte nodig was. Hierdoor krijg je een soort van 3D puzle, die precies om het loopwerkpast. De onderste laag had ik aangeschuind, omdat het anders zo lomp werd.

 

De man die hem nu heeft, had eerst een TD125, maar is met de TD 146 MKII veel meer tevreden over de klank.

 

Ik had ook de elementklemmetjes vervangen door vergulde (uit een oude PC connector).

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij zijn er meer Thorensen verklooid dan versleten.

 

Carl

:D:D

 

dat denk ik ook.

 

ik wilde eerst een transrotor gravita kopen ,

het geld is geen probleem weet je.... :P

maar voor die prijs kreeg ik er geen vierkoloms hefbrug bij ,

en hoe moet ik dan de motor eruit halen of de olie verversen??

het ding is nogal zwaar geloof ik .

 

dus vandaar een thorens van 50 euro's,

die sloop ik net zo lang in en uitelkaar totdat ie goed klinkt,

waarschijnlijk is dat nooit , maar dan weet ik intussen toch hoe die inelkaar zit. :)

 

 

alles wat ik hier in huis heb staan sloop ik uitelkaar .

gewoon uit nieuwsgierigheid.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Hai Eric,

 

Dat bedoelde ik nu. Zo'n ding is natuurlijk niet voor niets zo geconstrueerd. Wat is er na al dat geklooi over? Overigens ben ik zeer geinteressseerd in je experimenten want ik heb nog een 160 staan.

 

Carl

Link to comment
Share on other sites

Zo'n ding is natuurlijk niet voor niets zo geconstrueerd. Wat is er na al dat geklooi over?

precies,

 

maar je moet gewoon verder gaan waar de constructeur stopte, toen de manager riep : het geld is op !!!! :D

 

niet alles is compromis loos.

 

en daarbij , ik heb de ziekelijke neiging om alles wat ik heb uitelkaar te schroeven .

begon al toen ik 10 was met mijn AB auto ;)

Link to comment
Share on other sites

Kun je er inmiddels ook al 78 toeren platen op draaien?

 

('n Beetje TD124, TD125 of TD126 kon dat van huis uit. Maar voor jou, gezien de ervaring met die AB-auto, moet het een peuleschilletje zijn die voorziening aan te brengen...

Maak je dan ook een faciliteit voor extra naaldkracht zonder massavergroting? Met een trekveer aan de arm of zo?)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...