nando Posted 31 december 2004 Report Share Posted 31 december 2004 MF produceert de ene na de andere monster versterker... is dit niet jezelf dood concureren? Eerst hadden we de Nu vista modellen. Deze waren al krachtiger dan menigeen nodig had... Met daana nog de niet misselijke A308 versterkers en tri-vista apparaten: Dan komt er een geen compromis (voor zover dat ooit kan) de KW versterker set... deze monsters.... Of wel dit is een bij 8 ohm 1000 watt leverende mono eind versterker (3000 bij 2 ohm). Oke dacht ik, dit is leuk als model om te laten zien wat ze kunnen en nu weer verder met normale modellen... komen ze met dit: Dit is dus een geintegreerde versterker die bij 8 ohm 500 watt (precies de helft als de KW) levert. Maar dan gaan ze volgens mij helemaal bazerk in Engeland... met dit Dit is de KW750 (750 watt eindbak) en deze Dit is de A5 (250 watt) geintegreerd en losse voor-eind combinaties. Dus op volgorde hebben ze de 115 watt A3.2 (geintegreerd) 130 watt A3.2 (eindbak) 250 watt 308 (eindversterker) 250 watt A5 500 watt kw500 750 watt kw750 1000 watt KW Dit is of erg mooi uitbedacht door iemand die van ronde getallen houdt of jezelf erg veel concurentie geven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 31 december 2004 Report Share Posted 31 december 2004 Misschien is een aantal van de oudere modellen niet meer leverbaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 31 december 2004 Report Share Posted 31 december 2004 Musical Fidelity limiteert op de X-serie en de A-serie na, al haar modellen de nu-vista en trivista modellen zijn niet meer, van de KW500 worden er maar 500 gemaakt. De KiloWatt is misschien wel nog ergens vandaan te halen, dat weet ik niet. Een setje KW's is behoorlijk aan de prijs. Van de A5 worden er maar 1300 gemaakt dacht ik en de vewachting was dat de voorraad ervan aan het einde van 2005 er ver doorheen zal zitten. Ik denk dat ze bij MF van ronde cijfers houden. De beperkte oplages werkt m.i. commercieel gezien juist h Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 31 december 2004 Report Share Posted 31 december 2004 Nu nog een industrieel vormgever in dienst nemen dan komt het met MF helemaal goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 31 december 2004 Report Share Posted 31 december 2004 Ik vind de vormgeving (op de lichtgevende blauwe voetjes van sommige modellen na) Een setje Kilowatts kost ongeveer Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 3 januari 2005 Author Report Share Posted 3 januari 2005 Ze zijn inderdaad in beperkte mate gebouwd en daarmee zorg je ervoor dat ze exclusief blijven en hun waarde goed houden (mits het goede apparaten zijn natuurlijk). Daarmee ga je niet je eigen concurentie aan... hmmm Jurgen volgens mij heb je gelijk. Wat uiterlijk betreft maakt MF naar mijn mening kleine maar zeer stomme fouten. Zo zijn de koelichamen soms horizontaal soms verticaal. De trivista heeft een apparte voeding in een losse kast die dan weer niet evenbreed is als de trivista zelf. Dat soort dingen vind ik slordig. Wat betreft de ronde x- en x-a serie hebben ze een brilliante zet gedaan en zichzelf voorgoed op de kaart gezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 Oh sorry, ik lees net dat mijn post hiervoor niet af is Ik vind de vormgeving (op de lichtgevende blauwe voetjes van sommige modellen na)... erg mooi! moest daar nog achter. Het zijn idd sommige kleine details Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 Ze doen het heel goed in de VS. Goed gerecenseerd door The Absolute Sound, dat helpt wel. De Amerikanen houden van veel vermogen; ze hebben grotere huizen dan wij Europeanen. Dus kennelijk meer vermogen nodig, denken ze. MF pusht deze modellen op een juist tijdstip op de markt, omdat de dollar lekker laag staat. Ik vind het design ook erg mooi, vooral de blauwe voetjes. Alleen jammer dat ze klasse A overboord hebben gegooid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 MF pusht deze modellen op een juist tijdstip op de markt, omdat de dollar lekker laag staat. Dan is het toch juist duur voor Amerikanen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 Wat uiterlijk betreft maakt MF naar mijn mening kleine maar zeer stomme fouten. Zo zijn de koelichamen soms horizontaal soms verticaal. De trivista heeft een apparte voeding in een losse kast die dan weer niet evenbreed is als de trivista zelf. Dat soort dingen vind ik slordig. Ik heb de A3.2 voor, eind en cd-speler. De kleur van cd-speler display komt niet overeen met de blauwe led kleur van de versterkers. Dat vind ik een cosmetisch minpuntje. Qua sound ben ik zeer tevreden. De voorversterker heeft 2 ringkern transformators en 2 bloktransformators. Dit geld ook voor de eindversterker. Stroom leveren ze dus genoeg voor mijn kleine Dynaudio`s. Ik vind MF alleen een beetje erg optimistisch in hun marketingpraatjes als ze weer een nieuw produkt lanceren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 MF pusht deze modellen op een juist tijdstip op de markt, omdat de dollar lekker laag staat. - Dan is het toch juist duur voor Amerikanen? Je hebt 100% gelijk, Prutteltje, nu kunnen ze meer dollars vangen per apparaat dan voorheen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 MF pusht deze modellen op een juist tijdstip op de markt, omdat de dollar lekker laag staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 Ik vind MF alleen een beetje erg optimistisch in hun marketingpraatjes als ze weer een nieuw produkt lanceren. Ja, maar welk merk is dat niet met hun marketingpraatjes? Overigens heb ik de duurste serie gehoord in combinatie met de Tri-Vista sacd speler en Xanadu DS 30 luidsprekers en daar waren de indrukken niet bepaald positief Mismatch met de Xanadu DS 30's misschien? De KW500 icm de AE1's van Acoustic Energy was een hele beleving Deze week staat een luistersesie op het programma met de nieuwe A5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 3 januari 2005 Author Report Share Posted 3 januari 2005 Ik vind MF alleen een beetje erg optimistisch in hun marketingpraatjes als ze weer een nieuw produkt lanceren. Ja, maar welk merk is dat niet met hun marketingpraatjes? Overigens heb ik de duurste serie gehoord in combinatie met de Tri-Vista sacd speler en Xanadu DS 30 luidsprekers en daar waren de indrukken niet bepaald positief Mismatch met de Xanadu DS 30's misschien? De KW500 icm de AE1's van Acoustic Energy was een hele beleving Deze week staat een luistersesie op het programma met de nieuwe A5 Mag ik een beetje jaloers zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 Ik heb ook wel eens gedacht: "waar is Musical Fidelity mee bezig!" Dat was toen ik een CD speler hoorde die de bitjes er echt uit braakte, wat een verschrikkelijk slechte resolutie en wat een kleuring. Ik vroeg nog aan de dealer of het niet kapot was maar dat scheen niet zo te zijn. Ook de latere versterkers van MF vond ik maar een slechte resolutie hebben en vooral heel veel zgn. fundament. Terwijl ik MF eerder zo'n mooi merk met een mooie natuurlijke transparantie vond... Ik snap eerlijk gezegd niet hoe MF altijd aan de goede reviews in Stereophile komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 Mag ik een beetje jaloers zijn? Zeker mag dat! Ik snap eerlijk gezegd niet hoe MF altijd aan de goede reviews in Stereophile komt. De oren van Stereophile zijn niet de jouwe blijkbaar. Ik vind de X-150 versterker en de KW500 (deze heb ik tot nu toe gehoord) werkelijk fantastisch. De A308 cd-speler en de nieuwe X-ray vond ik verre van BITterig klinken. Mijn NAD C541 verbleekte bij beide spelers. Ik kijk daarom ook echt uit naar de A5 combo die ik deze week ga beluisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 Ik vind het wel leuk dat je in dezelfde hobby zulke verschillende opvattingen over van alles kunt hebben. Je ziet dit over het hele forum terug! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 Idd Zonder die verschillende opvattingen zou een discussie forum geen bestaansrecht hebben denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 5 januari 2005 Report Share Posted 5 januari 2005 Hmmm... waar is Musical Fidelity mee bezig? Met het maken van zeer muzikale apparaten. Vandaag beluisterd: - A5 versterker - A5 cd-speler - Nottingham Analogue Horizon met Grado prestige gold element - Mijn eigen 1 Xpression met Grado prestige Green element - Acoustic Energy AE1 mkIII Nou dat was me mijn dag wel zeg! De A5 versterker doet klankmatig niet onder voor de KW500 die ik een paar weken terug heb gehoord. Ze leverd ook nog altijd genoeg stroom voor het aansturen van de AE1. Ik stond wederom versteld van het kunnen van deze kleine wondertjes. Het laag is werkelijk fenomenaal. Ik heb de hele middag heerlijk genoten van het stapeltje vinyl dat we bij ons hadden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 5 januari 2005 Report Share Posted 5 januari 2005 Jurgen, vertel je indruk eens van de NA Horizon. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 5 januari 2005 Report Share Posted 5 januari 2005 De NA Horizon is een mooie draaitafel, het enige jammere aan deze draaitafel is dat de Rega 300 arm is voorzien van de allergoedkoopste dropveter die je je maar kunt voorstellen. Hij voelt, oogt en klinkt als een he Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 5 januari 2005 Author Report Share Posted 5 januari 2005 Als je denkt nu met minder genoegen te moeten nemen.....ja Dat doe ik ook niet echt, denk ik maar MF is wel een beetje "mijn" merk dus voor dit soort nieuwe apparaten heb ik wel interesse. Echt jaloers ben ik nooit. @Jamai_lover222 MF is dus niet je merk, altijd handig om te weten, hoef je er ook niet naar te zoeken voor een nieuwe aankoop. Ik heb een x-ray cd speler en die kwam er in een vergelijking tussen van allerlei spelers niet zo best vanaf, maar ja dat boeit me niet zo want ik heb 'm nog steeds. Jurgen, hoe kom je er zo bij om in korte tijd zoveel moois van MF te (kunnen) beluisteren? Beschrijf het geluid eens, als je wilt van de set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 Hoi Nando, Musical Fidelity is ook een beetje mijn merk aan het worden, zeker na al dat moois wat ik gehoord en gezien heb. Ik ben sterk aan het overwegen mijn NAD versterker combinatie de deur uit te doen en een X-150 aan te schaffen in combinatie met een paar mooie monitors. De MF dealer hier in ons limburgse land heeft in december een MF show gehad met de KW500, een M1 draaitafel, de A308 cdspeler. Naar aanleiding hiervan en op vraag van diverse klanten staat er deze week de A5 set. De X-serie had ik reeds eerder beluisterd toen ik mijzelf aan het orienteren was op draaitafel gebied. Ik vond de A5 set zeer prettig in het gehoor liggen, zeer getaileerd! Tijdens het luisteren naar het nummer I was hoping van de MTV unplugged lp van Alanis Morissette, vielen mij voor het eerst de subtiele strijkers op (ik denk dat het celllo's waren), die af en toe h Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 6 januari 2005 Author Report Share Posted 6 januari 2005 Die dealer maakt er dus wel wat werk van, da's mooi! Mooie set had hij dan met die kw500 m1 en a308 cd speler... Was het de A5 geintegreerd of de losse voor- eindversterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 Het was de A5 geintegreerde versterker, de voor eind-eind combinatie van de A5 komt ergens in februari/maart uit als ik me niet vergis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts