Jump to content

Spendor, goede recenties weinig te vinden

nico
 Share

Recommended Posts

Goed spul behoeft weinig uitleg.

Gelukkig maar .. ( positief bedoeld ) staat het niet in de schappen van een doorsnede supermarkt of hifi winkel.

Je kan het nog steeds benoemen ( bijna alle Englese hifi ) als the best kept secret.

Ik bezit zelf luidsprekers van Harbeth en Rogers ( ls 3/5 a ).

Ik heb de Spendor`s als eens goed beluisterd en moet zeggen dat ze erg goed kunnen weergeven, klinken voor 90 % als de ls 3/5a .

Even een "tekstje" uit de stereophile...( lees maar eens door)

For whatever reason, I could never quite get the Spendor to "float" voices as well as it did solo instruments: Other speakers allow singers a greater and more believable sense of presence

Guest Theo H.
De S3/5 SE monitor intereseert mij, bestellen met de ogen en oren dicht??

Er stond een jaar of twee geleden een zeer goede recensie in de HomeStudio.

Ik heb ze verleden jaar op een of andere luistershow gehoord, niet de monitors trouwens maar een vloerstaander, in combinatie met Cambridge audio.

Vond dat alles zeer tegenvallen, maar of dat aan de luidsprekers, de versterker of de combinatie lag weet ik niet. Vooral niet onbeluisterd bestellen zou mijn advies zijn. Geldt trouwens voor alle audio.

Groet,

Theo H.

Wat viel dan totaal tegen ?

Als ik blind af ga op de aansturing ( cambridge ) ...ja dan zijn er wel wat problemen te verwachten..

Inderdaad, luisteren van te voren en kijken of het geluidsbeeld je aanspreekt.

In ieder geval kan ik je zeggen dat de tonale afstemming van Engelse luidsprekers een van de beste is die je kan/kon krijgen.

Zeer neutraal en onopdringend.

Aan recenties van de Homestudio hecht ik weinig waarde, in mijn opinie heeft dit blad veel weg van een consumentenbond gids.

Veel woorden, weinig inhoud , test wordt bepaald door de importeur/fabricant.

Dank voor de tip, Jurgen.

ik woon in de omgeving van Gent, zoek het liever iets dichter want ik vind

nogal slecht mijn weg.

Ik ben gewoon nieuwsgierig, kenners doen zeer lovend over de oude BC1, dus

het merk heeft wel een reputatie.

Al eens bij wijnbergen geweest Jurgen ?

Jazeker! Vorig jaar om deze tijd een hele middag de Nottingham Analogue Horizon met een Clearaudio Champion vergeleken op een setje Rega monoblokjes en Totem luidsprekers. De NA genoot duidelijk mijn voorkeur, zowel esthetisch als klankmatig.