Jump to content

Welke versterker?

jandej
 Share

Recommended Posts

Op dit moment heb ik een MF a1x tostieijzer op de R80.

Mid en hoog klinkt goed alleen het laag blijft achter, als ik er een oude onkyo versterker op aansluit wordt het laag al een stuk beter, alleen het mid en hoog wordt dan minder.

Ik zoek dus een versterker die over het gehele gebied goed presteerd.

IK KAN NATUURLIJK WEL LEKKERE TOSTIES MAKEN!

Jan

Ik wist 't wel...ik hield die MF A1 en verkocht z.s.m de Infinity's :rolleyes:;)

Maar ok, daar heb je nix aan... B)

Wellicht is de grote broer van de A1 iets voor je ?

De A100 staat nu voor maar 300,- euri te koop bij WenW-audio :)

Dan hou je toch de mooie klank van de A1, maar met iets meer power.

Mocht 't dan toch nog niet zijn wat je verwacht/wenst, dan kun je 'm zonder noemenswaardig verlies weer verkopen.

Mvg,

Alco

Is me duidelijk.

Maar bedoelen ze nou dat je ook 2 geintegreerde versterkers, dus zonder voorversterker kunt aansluiten?

Zo ja waar sluit je je cd speler dan op aan?

Via een splitter op beide versterkers......?

Jan

Zou kunnen, maar het kan een te zware belasting zijn voor de uitgangstrap van de cd-speler.

Heeft een van de twee versterkers (bij voorkeur de MF) een pre-out? Hierop zou je de andere versterker (Onkyo) aan kunnen sluiten (doorlussen). De cd-speler sluit je dan op de MF aan en het volume regel je dan ook met de MF.

De volumeknop van de Onkyo gebruik je alleen om het volume van het laag ten opzichte van het midden en hoog in te stellen.

Als er geen pre-out op de MF zit zou je de tape-out kunnen gebruiken, alleen is het dan lastig het volume in te stellen, je moet dan zowel de MF (midden en hoog) als de Onkyo (laag) appart regelen.

ER zit geen pre out op de MF, zou dus via de tape out moeten.

Ik kan misschien de NAD C350 van mijn broer overnemen ,daar zit wel een pre out op zal dat een beter optie zijn?

jan

Je moet proberen of die beter klinkt, misschien doet hij het in zijn eentje wel beter. Anders kun je die wel als pre gebruiken met de MF voor midden en hoog en de NAD voor het laag. Of de Onkyo voor het laag en de NAD voor het midden-hoog. Combinaties genoeg.

Dan kun je beter de zaak in een keer goed aanpakken en een extra eindversterker bijkopen. 2 keer 100Watt is dan ruim voldoende en als je een beetje rondkijkt, hoeft het je niet eens zo veel te kosten.

Groeten en de beste wensen.

Rob

• 2 weeks later...