Jump to content

Nieuwe cd speler..goede tips!

bliepie
 Share

Recommended Posts

wist je welke er speelde?

hoorde je verschil , omdat je wist dat er verschil moest zijn??

Ja, ik wist welke er speelde.

Ik wist echter niet de prijs van de Sonneteer Bronte en of die (veel) duurder of goedkoper was dan de andere.

Ik ging er niet bij voorbaat vanuit dat er verschil moest zijn.

Heb er ook een Naim en een Exposure CD-speler gehoord, maar daar hoorde ik weinig verschil in.

Deze foto is genomen op de middag dat ik die 2 CD-spelers, heb kunnen vergelijken.

cd-spelers_rinsma.JPG

Ik hoorde voornamelijk die middag de Sonneteer Byron. (onderste op de foto), toen werd er later even over geschakeld naar die Bronte (2e van bovenaf)

Zowel een (nieuwe) klant als ik hadden direct zoiets van: Jakkes,da's niks.

(we wisten beiden niet de prijs/duurder/goedkoper. ...ik nog steeds niet trouwens)

Toen werd even later 't zelfde nummer weer in de Byron afgespeeld, en 't verschil was meteen duidelijk.

Mvg,

Alco

Ik heb eens een keer, twee Meridian spelers naast elkaar gehoord. Het ging om een 506.20 en een 508.24 (deze laatste was fors duurder). Er was een onmiskenbaar maar miniem verschil. Ik hoorde het onmiddellijk. Toen ik me afvroeg wat nu beter was kon ik daar geen zinnig oordeel over geven.

Het verschil tussen de Meridians en de toenmalige en oudere Micromega Leader was wel weer de moeite waard. Ik heb dus de goedkoopste Merdian gekocht.

Moraal van mijn verhaal is: luisteren en vergelijken in verschillende prijsklassen.

Carl

In grote lijnen kan ik me vinden in Eriks betoog. Er zijn geen dramatische verschillen hoorbaar tussen CD spelers. Toch zijn er mijn inziens subtiele verschillen hoorbaar tussen verschillende CD spelers, maar of dat je enkele duizende euro's waard is moet ieder voor zich uitmaken.

Maar dat is wel waar deze hobby om draait. Met zeg 1500euro kan ik een goed klinkende set samenstellen. Wil ik dan verder in het hifi walhalla zal ik toch aanzienlijk dieper in de buidel moeten tasten. In de hogere segmenten worden de verschillen subtieler. (ik verbaas me dan ook altijd over de superlatieven die mensen gebruiken als ze het geluid van b.v. een nieuw netsnoer beschrijven) Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor pick-up elementen. Een grado van 60euro kan opzich erg lekker klinken, maar de echte details en diepte hoor je pas bij de duurdere MC elementen.

Hoi, al dat vergelijken is wel leuk....maar als je thuis zit vergelijk je niet...dus daar hoor je wat je hoort.....en dat zou dus ook het criterium bij een keuze moeten zijn....Kies voor muzikaliteit. Tips voor goedkope zeer muzikale versterker (niet gaan lachen) Sansui 417R (uit de jaren negentig) en Sansui AU-5500 uit de jaren tachtig.....stom toeval dat beiden sansui zijn. Cd spelers heb ik gehad van sony tot audio research....boeit me niet echt.

Hoi, al dat vergelijken is wel leuk....maar als je thuis zit vergelijk je niet...dus daar hoor je wat je hoort.....en dat zou dus ook het criterium bij een keuze moeten zijn....Kies voor muzikaliteit. Tips voor goedkope zeer muzikale versterker (niet gaan lachen) Sansui 417R (uit de jaren negentig) en Sansui AU-5500 uit de jaren tachtig.....stom toeval dat beiden sansui zijn. Cd spelers heb ik gehad van sony tot audio research....boeit me niet echt.

Je hebt gelijk dat iemand thuis moet luisteren, maar dat staat dan gelijk haaks op jouw tips betreffende versterkers. Dat is net zo persoonlijk.

En als je het over een muzikaal apparaat hebt, dan moet ik toch een beetje lachen (het zijn toch geen muzikanten).. ;)

Qua tip; Ik vind de verschillen vaak ook niet van een dusdanige orde dat ik heel veel geld aan een cd-speler uit zou geven. Gewoon een fatsoenlijk loopwerk, en de rest aan muziek besteden.

O jee wat heb ik nou weer veroorzaakt!!

Groetjes Bart

Vrees niet, men mag hier graag mierenneuken en ouwehoeren ;):D:D:D:D

Mijn antwoord op jouw vraag (ofwel mijn MENING):

Quad 99 CD-P (

volgens mij kan bliepie zijn geld beter in cd's steken,

tegenwoordig presteren alle cd-spelers even goed

Ja hoor,...haha,daar gaan we weer :D

Ik neem aan dat Bliepie inmiddels zelf ook wel beter weet.

Onlangs heb ik 2 CD-spelers met elkaar kunnen vergelijken op dezelfde set, in dezelfde ruimte:

Het ging om de Sonneteer 'Bronte' en de Sonneteer 'Byron'

Het verschil tussen die 2 was niet bepaald subtiel te noemen.

Ik ben er 99% van overtuigd dat ook/zelfs jij Erik, het verschil direct had gehoord. :rolleyes:

Idem hiero. Het was een rib uit m

goh, al drie mensen die de sonneteer noemen, toeval? nee, mensen gewoon een top merk, goede amps, goede cd spelers, fijne phonotrap...maar ja, wat minder bekend dan de echte grote jongens. (ja ik heb aandelen)

;)

Groet Frans

Wat mij betreft wel, heb het nog nooit gehoord.

goh, al drie mensen die de sonneteer noemen, toeval? nee, mensen gewoon een top merk

Met snob-appeal. In audiofiel-land geld: onbekend maakt bemind en bekend maakt onbemind. (denk aan Sony en Marantz).

Gelukkig bestaat audioland ook nog, waar alles mag: zoals het posten van een reactie op de vraag goh, al drie mensen die de sonneteer noemen, toeval? zonder dan meteen (door een Nout) voor snob en audiofiel uitgemaakt te worden.

de kans dat een goedkope cdspeler even goed klinkt dan een dure is 50% ;)

De kans dat iemand dit van je aanneemt is iets kleiner denk ik.. :D

die luisteren met hun ogen..... :rolleyes:

Nee Erik ik luister uitsluitend met mijn OREN. :) Daarom ook HOOR ik verschillen en zeker nu de mijne is gemod. door Bas. :)

Ze hebben zich kennelijk iets van mijn kritiek aangetrokken, de gouden randjes en gouden schroefjes zijn plotsklaps verdwenen, dat werd tijd zeg!

Wat zo een forum al niet voor invloed heeft:)

Zo ziet ie er best wel fraai uit moet ik bekennen.

[DOORZEUR]

Nou, met dat nepgoud zijn ze ook verschrikkelijk lelijk, maar ook zonder het goud vind ik de vormgeving met die inbusboutjes gekunstelt.[/DOORZEUR]

Ssssjit zeg,

Daar zit ik nou met mijn Aristona DVD speler (zit een PC loopwerk in dat alles vreet behalve DVD-Audio :( ) van 80 euri + M-Audio Superdac (wel gemod) van 200 euri, maakt samen ca 300 euri.

:lol::lol::lol::lol::lol::D;)

Maar we waarderen je er niet minder om hoor.. :lol:

Wat doet 't meest?

1) de kamer

2) de speakers

Op deze 2 koplopers zijn termen als 'mega verschillen' vaak wel los te laten. Een echte verbetering in muziekweergave is vooral hier te behalen..

De kamer is een probleem. Slechts weinig lieden hebben een speciaal geprepareerde luisterkamer die met allerlei middelen het frequentiegebied met minimale pieken en dalen doet weergeven. Pieken en dalen van VELE decibellen, misschien nog slechter dan het frequentieverloop van de 'bestelwagen speakers'.....

Een moderne huiskamer is geen perfecte luisterkamer. Vaak kan je dus niet zoveel doen aan de veruit belangrijkste factor die de kwaliteit van de geluidsweergave bepaald.

Speakers maken ook veel uit, maar soms is de invloed van de ruimte zo groot dat ook 'verschillende' speakers haast gelijk klinken omdat de ruimte in beide gevallen bepaalde gebieden dermate aandikt of weglaat..

goed..

In dit geval doen CD spelers (lezen van een digitale 'bron' en het netjes omzetten naar analoog, dat is niet zo moeilijk om 'degelijk' te doen..) relatief een bijna verwaarloosbaar klein beetje.

Vaak wordt beweerd dat de 'rest' van de set aan een bepaald minimum moet voldoen voordat je verschillen in cd spelers (en kabels etc) gaat horen. Meestal komt dat, ook al ontkent men, neer op

Wat doet 't meest?

1) de kamer

2) de speakers

Op deze 2 koplopers zijn termen als 'mega verschillen' vaak wel los te laten. Een echte verbetering in muziekweergave is vooral hier te behalen..

Dit geldt net zo goed voor versterking en bronnen. Wel minder voor kabels. (hoewel nog veel meer dan gedacht wordt)