Jump to content

Nieuwe cd speler..goede tips!

bliepie
 Share

Recommended Posts

Als er mensen bij 47labs willen gaan testen, dan wil ik wel mee. Ik wil nl. dolgraag de DAC nog eens horen... 47labs is revolutionair op CD gebied vind ik en dat wil ik in een blinde test wel een terughoren. Ik kan ook de derde speler wel leveren, een Sony XA50ES ongemodificeerd, als het goed is kan ik deze behoorlijk onderscheiden van de hd760, ook al zijn deze verschillen niet groot.

Zucht.............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :confused:

beste CJ

omdat ik al 4 vergelijkingen heb gedaan heb ik recht van spreken......

zodra jij 4 keer cd spelers blind heb vergeleken mag je gaan zuchten ;)

Met welke spelers heb je dit gedaan?

O.a met die van mij (een gemodificeerde Rotel) dit ging tegen de HK van Erik, een JK acoustic set en een Quad. Was erg leuk om te doen, maar zeker ook verrassend qua uitslag. Overgens vandaag de Ipod eens op de set aangesloten,....klinkt zeker niet verkeerd, ook een idee.

Groeten Hans

Wat was nou de uitkomst van die test? Dat ze bijna hetzelfde klinken, dat suggereert Erik toch? Of was het gewoon een goedkope die mooier bleek dan dure spelers? Dat laatste kan natuurlijk heel goed het geval zijn.. :)

beste CJ

O.a met die van mij (een gemodificeerde Rotel) dit ging tegen de HK van Erik, een JK acoustic set en een Quad. Was erg leuk om te doen, maar zeker ook verrassend qua uitslag. Overgens vandaag de Ipod eens op de set aangesloten,....klinkt zeker niet verkeerd, ook een idee.

Groeten Hans

Wat was nou de uitkomst van die test? Dat ze bijna hetzelfde klinken, dat suggereert Erik toch? Of was het gewoon een goedkope die mooier bleek dan dure spelers? Dat laatste kan natuurlijk heel goed het geval zijn.. :)

Je moet er rekening mee houden dat voor Erik de goedkoopste speler als beste uit de bus komt. ;):)

beste CJ

Groeten Hans

Wat waren de uitkomsten?!? (Heb ook een Rotel en denk wel eens over modificatie)

Hallo,

Een aardige anecdote over de invloed van de kwaliteit van de CD speler in verhouding tot de rest van de keten.

Naim heeft eens een test gedaan met twee ketens:

1) Alle componeneten (CD speler, Versterker en boxen) ca 7000 gulden. samen dus 21000 gulden. Een hoop geld, maar Naim maakt nou eenmaal geen matige kwaliteit.

2) Een set met hun top CD speler van ca 16000 gulden en de rest ca 2500 gulden per component. (samen dus ook 21000)

Iedereen was het erover eens dat de set met de dure CD speler het beste klonk.

Conclusie: Een CD speler heeft een grote invloed op het uiteindelijke klankniveau.

Groet,

Leobus

beste CJ

Groeten Hans

Wat waren de uitkomsten?!? (Heb ook een Rotel en denk wel eens over modificatie)

Dat er verschillen te horen waren tussen de verschillende cd spelers alleen werd het mij niet geheel duidelijk of deze verschillen ook gelijk bestempeld konden worden met beter.

Groeten Hans

ik wil het net doen als bij de kabels.

-4 muziekstukken

-dus 4 sessies

-in iedere sessie word het muziekstuk op alle 3 de spelers gedraaid.

-in iedere sessie is de speler volgorde anders (random)

Prima, maar het is handig als je dat even naar dit topic verplaats en daar ook verder gaat over de blinde luistersessie.. :)

een beetje luisteraar herkent telkens de betere speler (ondanks dat het random gaat) :)

Wat de 1 beter vindt, hoeft de ander niet beter te vinden ;)

Dat is inderdaad een gevaar. Evenals het feit dat sommige muziek gewoon minder goed klinkt op een bepaalde speler waar andere muziek het heel goed doet. Zoals ik al gezegd heb is op redelijk termijn wel een onderscheid te maken maar niet na twee liedjes DENK IK.

Erik, het gaat er toch om dat we jou er van overtuigen dat er wel degelijk verschil is tussen verschillende spelers?

Mmm,

.....,tja visueel mooier....., moet beter klinken..., maar vooral....,DAT GELD MOET OP !!

En daar is het allemaal om te doen.....

Als ik daardoor verschil hoor, so be it !

Groet, Mark

....,maar dat geloof jezelf toch niet ?! :)

Ohja,

Ik heb nog een AudioNote an cd 2 in de verkoop.

Interesse ?

Klasse A (buizen) uitgangstrap met zero feedback ( of is dat met eigenlijk zonder)?

Resume : Klinkt mooi (Kort door de bocht)

Groet, Mark

Ik heb er ook de ballen verstand van :ph34r: