carl Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 Zo net nog eens even op een redactioneel van Hifi nl gekeken (nog steeds groeiende bezoekersaantallen volgens Rene van Es). Onder zijn redactioneel "opa" zegt Rene dat zijn Supex element het beste is wat hij ooit heeft gehad (althans in zijn herinnering). Hij vindt het jammer dat hij het ding niet meer kan krijgen. Ik heb die Supex nooit gehoord helaas, maar dat ze niet meer te krijgen zijn geloof ik niet. Toevallig net gelezen dat de oud maker van Supex indertijd met Koetsu is gestart. Er zal ongetwijfeld een familie relatie zijn tussen de elementen. Overigens heeft iemand ervaring met Koetsus (puur uit nieuwsgierigheid)? Groet, Carl (die het eigenlijk vreemd vindt om op Hear te moeten reageren op een recensie van Hifi. nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 3 januari 2005 Report Share Posted 3 januari 2005 Beste Carl, Nog van Harte Gefeliciteerd met de aanschaf van jou Oracle Delphi 5 met Graham arm een super keus en zeer mooie combinatie die vooral zeer veel muziek maakt. En echt niet is te vergelijken met een Linn Axis ook niet met een LP 12 . Heel mooi gebouwd en topklasse daar kunnen de beste elementen in ook een Koetsu van de oude meester. Ze lijken op JA elementen maar zijn dan iets zijiger , maar laten echt alles horen wat er in de groef zit. In de top is het eenzaam , toch zijn er wel verschillende mogelijkheden die volgens mij BM overstijgen ondanks de testen . Wat misschien wel een tip is , je phono pre is best wel goed (Lehmann Black Cube) maar toch echt wel de beperkende factor bij je huidige combinatie. Echt het kan een heel stuk mooier , het hoeft niet eens erg veel geld te kosten als je niet alles wilt maar wel veel. Een TIP een ASR phono pre bijna de kwaliteiten van een Silver Cube maar voor de prijs van een Black Cube SE. Bovendien zijn er behoorlijk veel instelmogelijkheden . Ook echt beter dan een Linn Linto ook al vanwege de instelmogelijkheden. MvG, HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 4 januari 2005 Report Share Posted 4 januari 2005 Tussen een Quad esl-57 en de esl-63 is ook een familierelatie maar dat maakt ze nog niet dezelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 januari 2005 Author Report Share Posted 4 januari 2005 Hai allemaal, Mijn interesse in de Koutsu is eigenlijk met name hobbie- isme. Op dit moment kan ik me weinig tot niets op audio gebied veroorloven. Mijn premiesparen is in de Oracle en Graham gaan zitten en ik heb ook nog rekening te houden met mijn familie. Daarbij vind ik mijn zeilboot die in Heeg ligt ook heel belangrijk. In ieder geval een zeer goed excuus om in het mooie Friesland en Sneek te komen. Bedankt voor je complimenten Haudio en ik ben het helemaal met je eens. Als ik weer geld heb, overweeg ik zeker een Silver Kube en daarna mischien nog eens een JA. Die ASR houd ik ook in beraad. Ik zag overigens dat je zelf ook een Silver Kube had en dat zegt me meer dan genoeg ! Hoewel mijn plannen op audiogebied op dit moment zeer beperkt zijn denk ik aan een nieuw lager op mijn Graham (simpel en niet duur) en een opwaardering van mijn Thorens 160 door een oude SME arm (die voor me klaarlicht in GB bij een vriendin). Naast platen spaar ik zoveel mogelijk. gelukkig geef ik binnekort weer een lezing en dat brengt goed geld binnen. Wat een schitterende hobbies toch zeilen en audio/muziek. Carl PS Die more music heeft inmiddels nogal wat merken overgenomen van Durob. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts