Jump to content

B&W DM570 vervangen voor DM602(S1of S2)?

raampie
 Share

Recommended Posts

Ik heb momenteel een set B&W DM 570 speakers van begin jaren '90 en kan een set 2e hands DM 602's kopen (voor 200,-). Ik weet niet of dit de S1 of S2 is (is iig niet de S3). Ik ben erg tevreden over m'n huidige speakers, maar ben ook erg gecharmeerd van het geluid van de 602 S3's die m'n baas thuis heeft staan.

Als voordeel zie ik dat de 602 nieuwer is (qua materiaal, ontwikkeling en ontwerp) en dat hij qua omvang een maatje kleiner is dan m'n huidige speakers. Het voordeel van m'n huidige speakers is dat ik weet dat ze goed klinken en dat ze me verder niets meer kosten ;) .

Heeft iemand ervaring met beide speakers en kan me een beetje helpen een besluit te nemen. Uiteindelijk gaat het mij er om het beste geluid, uiterlijk en formaat spelen een minder grote rol).

Setup:

- Receiver: STR-DE335 (5x 80 watt)

- DVD/SACD: DVP NS705

- Front: B&W DM 570

- Rear: B&W DM 302

- Center: B&W LCR 3

een setje dm602 voor 200 euro is zeker niet verkeerd

zijn mooie speakers met 18 cm kevlar woofers die zker voor homecinema maar ook voor muziek een goede investering zijn

speakers zijn ook makkelijk te plaatsen daar baspoort aan de voorzijde zit

heb zeld ook de dm602 gehad en deze van de hand gedaan voor zelfbouw van focal/scanspeak

hoi ik zou persoonlijk gaan voor de serie 3 die is oop een behoorlijk aantal punten verbetert, vooral de kast er stond een tijdje geleden op de 2ehands pagina van Hifi.nl een set DM603 die heb ik al een paar keer horen spelen zowel origineel als een gemodificeerd model .

echt een leuke speaker.

Marcel