dewa Posted 27 juli 2002 Report Share Posted 27 juli 2002 Maakt er iemand gebruik van de tube socks van Ensemble of andere tube dempers en wat zijn de ervaringen....... Gr.Dewa Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 27 juli 2002 Report Share Posted 27 juli 2002 Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik geloof niet dat een tubedemper echt veel uitmaakt (tenzij je buis erg last heeft van microfonie). Ik vind het al erg lastig om verschillen te horen tussen buizen onderling (van hetzelfde type, bijvoorbeeld de verschillende 300b's., dus een ringetje eromheen en dan verschil horen???, ik laat me verrassen) Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
dewa Posted 28 juli 2002 Author Report Share Posted 28 juli 2002 Ik denk als je tube dempers gebruikt dat er zeker verschillen zullen zijn, bij de ene versterker zal het duidelijker hoorbaar zijn dan bij de ander. Ik denk dat als je bijna geen verschillen hoort tussen buizen onderling, het veel geld scheelt, dan neem je gewoon de goedkoopste.. Gr Dewa, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted 1 augustus 2002 Report Share Posted 1 augustus 2002 Het ligt helemaal aan de opbouw van de versterker hoe zijn de trafo's geplaats en hoe erg trillen ze en wordt dit door gegeven aan de buis. Een buis is gevoelig voor trillingen dus het kan geen kwaad om dempers tegebruiken. Ook is belangrijk natuurlijk de opstelling en de ondergrond van de versterker deze moet zeer stabiel zijn. Ik zelf gebruik dempers in de voortrap. In zeer zachte passages in de muziek is meer rust te vinden. Ja misschien kan je een setje uitproberen Anders gewoon de goedkoopste mvg Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts