Headshell Posted 10 januari 2005 Report Share Posted 10 januari 2005 Dat is inderdaad zo. Maar ieder vult dat voor zichzelf in. Hardrock heeft misschien een krachtige bas nodig en dynamiek, en jazz daar willen sommigen misschien een element voor hebben dat instrumentaal timbre goed definieert. Maximonster, bij mij op die OM- dingen zit er een zwart stalen plaatje in verwerkt. Dat is bedoeld als ballast, niet aarding, hoor. Ziet het er bij jou koperkleurig uit? Aarding van het element qua behuizing daar wordt eigenlijk nooit aan gedaan. Er zit wel eens ergens een aardstripje naar een van de 4 aansluitingen toe. Jan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 10 januari 2005 Author Report Share Posted 10 januari 2005 ok, has been removed. Kom hier op terug na luisterproef. trouwens.... meer mensen met een lenco en/of decca arm die graag hun ervaringen aan het scherm willen toevertrouwen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 11 januari 2005 Author Report Share Posted 11 januari 2005 bij springair vragen ze 250 euro voor een decca arm ????????? ......ganz verruckt, nicht ??? !!!!!! ( wat is trouwens een redelijke prijs voor een ortofon as212 ? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 12 januari 2005 Author Report Share Posted 12 januari 2005 element zonder gewicht geeft een stabieler geluidsbeeld en meer detail, daarnaast is de muziek ritmischer, koeler en zakelijker. Dat wast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Dus beter? Of vind je dat warme geluid beter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 13 januari 2005 Author Report Share Posted 13 januari 2005 beter, het klonk mij eerst te romantisch, te onatuurlijk. Maar hij klinkt nog niet zo neutraal als mn project debut ( waar waarschijnlijk ook nog veel aan te verbeteren is ) De Lenco heeft overigens wel een mooier laag ; alleen is dit moeilijk te omschrijven. Ik denk dat met een betere (andere) arm de lenco makkelijk over de debut heen kan gaan. Het is toch trial and error, dit audio gebeuren. Ik heb overigens geboden op een ortofon as 212 op Ebay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts