reMC Posted 5 januari 2005 Report Share Posted 5 januari 2005 Naar aanleiding van dit topic gaan sowieso Erik en ik een blinde luistertest tussen verschillende CDspelers en loopwerken/DAC combi's houden. Waarom? Enerzijds om Erik er van te overtuigen dat er wel degelijk (grote) verschillen tussen bronweergevers zijn en anderzijds is het Erik zijn doel om het tegengestelde te beweren Wat mij betreft kan Puur ook nog mee. Dan is het ook vol. Mijn concreet doel: Het blind onderscheiden van drie CD-weergevers door mijzelf en vooral het blind uitkiezen van de CD-weergever van Audio-Cube, op basis van het luisteren. (Zwaar gemodificeerd 47labs loopwerk + DAC.) Dit om aan te geven dat er wel een verschil te horen is tussen de apparaten. Let op: dit alles onder voorbehoud want om medewerking van Audio-Cube moet nog gevraagd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 5 januari 2005 Report Share Posted 5 januari 2005 Als je deze heren ook uitnodigd, dan kan het interessant worden!! http://www.soundevolution.nl Ik ben benieuwd hoe hun Utracurve DAC en DSP zich verhoudt tot goede CD-spelers. DSP lijkt mij toch wel de toekomst.... akoestiek is toch wel het grootste struikelpunt voor High end. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 5 januari 2005 Report Share Posted 5 januari 2005 Leuk en graag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 5 januari 2005 Report Share Posted 5 januari 2005 Waarom lap je niet wat geld bij elkaar en koop de goedkoopste aldi/lidl/blokker apparaat dat je kan vinden. Dat heb je iets heel goedkoops, iets in de middenklasse (HK) en iets wat veel beter zou moeten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 5 januari 2005 Author Report Share Posted 5 januari 2005 Waarom lap je niet wat geld bij elkaar en koop de goedkoopste aldi/lidl/blokker apparaat dat je kan vinden. Dat heb je iets heel goedkoops, iets in de middenklasse (HK) en iets wat veel beter zou moeten zijn. Omdat dat niet nodig is. Tussen HK en de 47labs zit al een wereld van verschil, zo schat ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 5 januari 2005 Report Share Posted 5 januari 2005 een blinde cdspeler test ? wel even het KNGF waarschuwen....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 Omdat dat niet nodig is. Tussen HK en de 47labs zit al een wereld van verschil, zo schat ik. Het is al fijn als we dit achteraf kunnen constateren... Ik ben ooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 Ik geloof best dat als er een test wordt gehouden zoals gepland staat dat je moeilijk, zo niet onmogelijk, structureel de spelers iedere keer kunt identificeren. Ik denk dat er maar een handje vol mensen is die dat goed kunnen. Ik vraag me dan ook af of zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 Waarom lap je niet wat geld bij elkaar en koop de goedkoopste aldi/lidl/blokker apparaat dat je kan vinden. Dat heb je iets heel goedkoops, iets in de middenklasse (HK) en iets wat veel beter zou moeten zijn. Omdat dat niet nodig is. Tussen HK en de 47labs zit al een wereld van verschil, zo schat ik. Eerst luisteren, dan pas oordelen graag En waarom geen Aldi speler erbij? Toch een beetje bang? Het zou de geloofwaardigheid iig wel een beetje helpen. P.s. Erik is nogal handig, kan die niet een Aldi speler-binnenwerk in een Sonneteer kastje prutsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 6 januari 2005 Author Report Share Posted 6 januari 2005 Waarom lap je niet wat geld bij elkaar en koop de goedkoopste aldi/lidl/blokker apparaat dat je kan vinden. Dat heb je iets heel goedkoops, iets in de middenklasse (HK) en iets wat veel beter zou moeten zijn. Omdat dat niet nodig is. Tussen HK en de 47labs zit al een wereld van verschil, zo schat ik. Eerst luisteren, dan pas oordelen graag En waarom geen Aldi speler erbij? Toch een beetje bang? Het zou de geloofwaardigheid iig wel een beetje helpen. P.s. Erik is nogal handig, kan die niet een Aldi speler-binnenwerk in een Sonneteer kastje prutsen Als iemand een ALDI CD-speler wilt meenemen, dan hoor ik het wel. Ik ga er geen geld voor neerleggen. Ikzelf ben ook benieuwd of ik elke keer de spelers weer uit elkaar kan halen. We hebben laatste een CEC loopwerk vergeleken met het gemodificeerde loopwerk van 47labs. Wat mij betreft een wereld van verschil. Overigens was dat ook zo'n beetje blind. Ik lette echt niet op welke speler er nu weer aangesloten was, er werd om de haverklap gewisseld. Verder was het makkelijk te horen welk loopwerk stond te spelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 6 januari 2005 Author Report Share Posted 6 januari 2005 Ik vraag me dan ook af of zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 Heeft Wilco nog die Accuphase speler staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 6 januari 2005 Author Report Share Posted 6 januari 2005 Heeft Wilco nog die Accuphase speler staan? paar weken geleden nog wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 Heeft Wilco nog die Accuphase speler staan? paar weken geleden nog wel. Daar hebben we dan speler x Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 Waarom lap je niet wat geld bij elkaar en koop de goedkoopste aldi/lidl/blokker apparaat dat je kan vinden. Dat heb je iets heel goedkoops, iets in de middenklasse (HK) en iets wat veel beter zou moeten zijn. Omdat dat niet nodig is. Tussen HK en de 47labs zit al een wereld van verschil, zo schat ik. Eerst luisteren, dan pas oordelen graag En waarom geen Aldi speler erbij? Toch een beetje bang? Het zou de geloofwaardigheid iig wel een beetje helpen. P.s. Erik is nogal handig, kan die niet een Aldi speler-binnenwerk in een Sonneteer kastje prutsen ik ga natuurlijk niet verklappen wat speler X word. die speler kies ik zelf , en ga ik met behulp van metaal platen onherkenbaar maken. (net zoals die spionage foto's in de autovisie . pruts er voorzichtig wat platen omheen en hou de opening voor de cd la , en het playknop etc open. een soort stealth cdplayer met echte stealth lak erop ook natuurlijk. stel je voor dat er een audiofiel met een radar staat te checken welke speler het is Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 6 januari 2005 Author Report Share Posted 6 januari 2005 Waarom lap je niet wat geld bij elkaar en koop de goedkoopste aldi/lidl/blokker apparaat dat je kan vinden. Dat heb je iets heel goedkoops, iets in de middenklasse (HK) en iets wat veel beter zou moeten zijn. Omdat dat niet nodig is. Tussen HK en de 47labs zit al een wereld van verschil, zo schat ik. Eerst luisteren, dan pas oordelen graag En waarom geen Aldi speler erbij? Toch een beetje bang? Het zou de geloofwaardigheid iig wel een beetje helpen. P.s. Erik is nogal handig, kan die niet een Aldi speler-binnenwerk in een Sonneteer kastje prutsen ik ga natuurlijk niet verklappen wat speler X word. die speler kies ik zelf , en ga ik met behulp van metaal platen onherkenbaar maken. (net zoals die spionage foto's in de autovisie . pruts er voorzichtig wat platen omheen en hou de opening voor de cd la , en het playknop etc open. een soort stealth cdplayer met echte stealth lak erop ook natuurlijk. stel je voor dat er een audiofiel met een radar staat te checken welke speler het is Het heeft zeker geen zin om te zeggen dat dergelijke metalen platen de geluidskwaliteit be Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 hmm en toen hoorden ze aan het geluid van de cd-lade welke speler je aanzet... zo'n fijne linn mimik bijvoorbeeld doet heel zachtjes piep en is dus erg herkenbaar..... hetzelfde geld voor zo'n sony (qs) geval...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 Waarom lap je niet wat geld bij elkaar en koop de goedkoopste aldi/lidl/blokker apparaat dat je kan vinden. Dat heb je iets heel goedkoops, iets in de middenklasse (HK) en iets wat veel beter zou moeten zijn. Omdat dat niet nodig is. Tussen HK en de 47labs zit al een wereld van verschil, zo schat ik. Eerst luisteren, dan pas oordelen graag En waarom geen Aldi speler erbij? Toch een beetje bang? Het zou de geloofwaardigheid iig wel een beetje helpen. P.s. Erik is nogal handig, kan die niet een Aldi speler-binnenwerk in een Sonneteer kastje prutsen ik ga natuurlijk niet verklappen wat speler X word. die speler kies ik zelf , en ga ik met behulp van metaal platen onherkenbaar maken. (net zoals die spionage foto's in de autovisie . pruts er voorzichtig wat platen omheen en hou de opening voor de cd la , en het playknop etc open. een soort stealth cdplayer met echte stealth lak erop ook natuurlijk. stel je voor dat er een audiofiel met een radar staat te checken welke speler het is Het heeft zeker geen zin om te zeggen dat dergelijke metalen platen de geluidskwaliteit be Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 6 januari 2005 Author Report Share Posted 6 januari 2005 hmm en toen hoorden ze aan het geluid van de cd-lade welke speler je aanzet... zo'n fijne linn mimik bijvoorbeeld doet heel zachtjes piep en is dus erg herkenbaar..... hetzelfde geld voor zo'n sony (qs) geval...... De 47labs heeft geen eens een lade. Moet Wilco ons maar een beetje foppen..(Erik doet natuurlijk mee met de blinde test!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 Foppen is natuurlijk niet zo moeilijk omdat je gewoon de lades open en dicht kan doen elke keer, hopelijk buiten het zicht van de luisteraars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 Je doet gewoon alle lades open en dicht elke keer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 Ik vraag me dan ook af of zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 Hoewel, voor de twee onbekende spelers kan dit lastig zijn, de ene muziek doet het nou eenmaal beter op de ene speler dan de andere. Volgens mij is dat weer afhankelijk van de opname, of zijn er cd spelers die beter rock weergeven dan klassiek ? Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 6 januari 2005 Author Report Share Posted 6 januari 2005 Hoewel, voor de twee onbekende spelers kan dit lastig zijn, de ene muziek doet het nou eenmaal beter op de ene speler dan de andere. Volgens mij is dat weer afhankelijk van de opname, of zijn er cd spelers die beter rock weergeven dan klassiek ? Groeten Hans Ja, maar dat heeft dan altijd te maken met bepaalde slechte eigenschappen van de speler. Een speler die het overzicht verliest bij drukke passages moet je geen klassiek geven maar kan pop weer heel goed uit de verf laten komen (maar nooit optimaal, de slechte eigenschappen zijn immers altijd van toepassing maar vallen gewoon minder op met bijv. pop-muziek. De beste spelers kunnen het natuurlijk allemaal en dan hangt het inderdaad af van de opname. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 6 januari 2005 Report Share Posted 6 januari 2005 Een speler die het overzicht verliest bij drukke passages moet je geen klassiek geven maar kan pop weer heel goed uit de verf laten komen. Sinds wanneer is het gewenst dat een speler het overzicht kwijt raakt bij pop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts