sultankat Posted 7 januari 2005 Report Share Posted 7 januari 2005 Jan Kool en Armand van Ommeren en de bladen Luister en Disk: zo is mijn passie voor audio begonnen. Alles daarna is een slap aftreksel of gewoon commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 7 januari 2005 Report Share Posted 7 januari 2005 Ik zou in recensies de nadelen van apparatuur wat meer eerlijkheid willen (Jo Mullers die de SACD1000 geweldig vond, terwijl het ding zonder modificaties middelmatig is), Tja, Rob, nou NOEM je me ook een "recensent".................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 januari 2005 Report Share Posted 8 januari 2005 Wijlen Jan Kool, Rob Gerritsen en Armand van Ommeren zijn/waren ongetwijfeld goede en kundige recescenten. Ze zijn/waren ongetwijfeld ook niet onafhankelijk en ze hebben/hadden het zeker niet altijd bij het rechte eind maar wie wel. Onafhankelijke jounalistiek zou je nu toch moeten vinden op internet. TNT is eigenlijk de beste. Wat bladen betreft Hifi News en Stereophile. Oh ja : Audiopinie ken ik zie ook de site van mijnheer Bruil. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 Ik zou bij god niet weten welk blad nu eigenlijk goed en betrouwbaar is. Elk blad probeert een zekere objectiviteit aan te wenden: groepstesten (aangesloten op zelfde componenten), puntenlijstjes etc. 2 verschillend klinkende versterkers kunnen toch eenzelfde hoeveelheid punten krijgen in bladen Is dit objectief? Je kunt zeggen dat dit de meest objectieve bevestiging van subjectiviteit is. Evenveel punten, de consument bepaald maar welk het lekkerste klinkt, ze kunnen het zelf ook niet zeggen. Ik moet wel toegeven dat dit aannemelijker is dan een starre classificering waarin louter "betere" of "slechtere" produkten bestaan. De groepsluidsprekertesten in Audio zijn goed in die zin dat er welliswaar geprobeerd wordt de weergave langs objectieve criteria te leggen, (zoals basweergave, luchtigheid, plasticiteit, precisie etc.) die per categorie dmv een score beoordeeld worden, maar waar de recensent toch aangeeft welke speaker hem het meest bevalt. Zo kan het gebeuren dat de voorkeur van de recensent gaat naar de speaker met de laagste overall score. (maar met een hoge score voor precisie bijvoorbeeld) Maar of een blad mij betrouwbaar voorkomt ligt vaker aan de vormgeving en typografie dan aan de inhoud, die toch eigenlijk wel telkens op hetzelfde neerkomt. In ieder geval zijn Duitse bladen als Stereo, Stereoplay en Audio inwisselbaar (al heeft ieder zijn eigen favoriete cd speler en versterker in iedere prijsklasse) Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 Ik zou bij god niet weten welk blad nu eigenlijk goed en betrouwbaar is.Elk blad probeert een zekere objectiviteit aan te wenden: groepstesten (aangesloten op zelfde componenten), puntenlijstjes etc. 2 verschillend klinkende versterkers kunnen toch eenzelfde hoeveelheid punten krijgen in bladen Is dit objectief? Je kunt zeggen dat dit de meest objectieve bevestiging van subjectiviteit is. Evenveel punten, de consument bepaald maar welk het lekkerste klinkt, ze kunnen het zelf ook niet zeggen. Ik moet wel toegeven dat dit aannemelijker is dan een starre classificering waarin louter "betere" of "slechtere" produkten bestaan. De groepsluidsprekertesten in Audio zijn goed in die zin dat er welliswaar geprobeerd wordt de weergave langs objectieve criteria te leggen, (zoals basweergave, luchtigheid, plasticiteit, precisie etc.) die per categorie dmv een score beoordeeld worden, maar waar de recensent toch aangeeft welke speaker hem het meest bevalt. Zo kan het gebeuren dat de voorkeur van de recensent gaat naar de speaker met de laagste overall score. (maar met een hoge score voor precisie bijvoorbeeld) Maar of een blad mij betrouwbaar voorkomt ligt vaker aan de vormgeving en typografie dan aan de inhoud, die toch eigenlijk wel telkens op hetzelfde neerkomt. In ieder geval zijn Duitse bladen als Stereo, Stereoplay en Audio inwisselbaar (al heeft ieder zijn eigen favoriete cd speler en versterker in iedere prijsklasse) De duitse blade zijn niet inwisselbaar want ze hebben toch vaak hun eigen voorkeur , ik heb zelf diverse bladen gelezen toen ik een nieuwe set zocht. Dit heb ik ongeveer een jaar gedaan , en las zo bijna elke week wel een ander blad om een indruk te krijgen wat er te koop was en wat je er ongeveer van mocht verwachten. Dus toen ik naar diverse winkels ging luisteren had ik al een beetje een idee wat ik zocht. Ik vind wel dat in deze bladen het reclame deel wel erg dik is. Groeten Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts