Jump to content

AZE dempers

marjellak
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik heb via de mail van een audio zaak een tip gekregen AZE dempers te gaan gebruiken om mijn te veel aan bas aan te pakken! Klopt dit advies, en waar en hoe moet ik die gebruiken, het is voor mij ver rijden naar die zaak, dus ik wil eerst weten of dit wel klopt!

Wie weet hier meer van?

Groetjes M.

Ik vind het iets te simpel of makkelijk gezegd, dat een demper je probleem zal oplossen. Dat hoeft helemaal niet. Vraag om niet-goed-geld-terug garantie als de verkoper zo overtuigd is van het effect.

Of ze het laag minder diep maken betwijfel ik. Bij mij gebeurd dat iig niet. Wat wel gebeurd is dat het laag strakker en gedefinieerder wordt. Mooie kreten weer, maar ik weet het niet anders te omschrijven. Wat ook gebeurd als je die dempers gebruikt? Het hele geluidsbeeld komt los. Alles is beter te plaatsen, als je ze weer weghaald, versmeerd het geluid weer.

Ik heb zelf 2 sets in gebruik. 1 (HAS2 Hydrodemper) onder de centerspeaker in de 2e set en 1 (HAS1 Hydrodemper) onder de phonotrap. Ik wil ze niet meer missen.

Een kennis van mij gebruikt ze onder zijn speakers. Hij wil ze ook niet meer kwijt. Als hij ze weghaalt, dan dreunt het in zijn ruimte. MET AZE's (ook HAS2) is dat niet meer het geval. Het klink met ook losser en het laag gaat echt niet minder diep.

even lachen allemaal: mijn eindversterker staat op - van onder naar boven -

spikes door het tapijt heen

2 cm dik versnipperd en weer samengeperst rubber (denk aan de TVA dempers, zie hifi.nl)

3 cm steenplaat, onderaan beplakt met loodbitumen

masterbase, tva-demper en weer masterbase

Op de versterker ligt wat dempend rubber met steen erop om de kast stil te houden (pas op de koeling)

en dat was stap voor stap hoorbaar.

groet

2 cm dik versnipperd en weer samengeperst rubber (denk aan de TVA dempers, zie hifi.nl)

Op de versterker ligt wat dempend rubber met steen erop om de kast stil te houden (pas op de koeling)

groet

Ja hoor weer zo`n kolderverhaal dit soort dingen haalt toch niet aan?

Stap voor stap VERBEELD je je dat het geluid beter wordt???????? :wacko:

Dus als ik het goed begrijp zijn die AZE dempers te vergelijken met bv Harmonix spullen! Alleen een stuk goedkoper, geloof ik?

Groetjes M

Beste M,

NEEN, je begrijpt het niet goed :cool2: .

Maar dat is heel begrijpelijk als je in je eigen situatie nog niet met Harmonix gewerkt hebt. Heb ik wel gedaan en het is en blijft verbazingwekkend wat die producten bewerkstelligen.

Duur? Misschien. Effectief? Oh, yes!

Het verschil met dempers en Harmonix is, dat deze laatste niets aan demping doen! Voor veel audiofielen "dus" onzinnig.

Harmonix dempt c.q. onttrekt dus geen energie aan je audioapparatuur, maar lijdt het in "de juiste banen".

Dit blijft een moeilijk product om in een paar zinnen toe te lichten.

Laatste advies; PROBEER voor je oordeelt!

Groet,

Erjee.

Hocus pocus  :D

Ah! Uiterste verbazing. Een van nuchtere Ollanders veel gehoorde reactie. Niks ernstigs, dus Ome Henk. ;)

MAAR VERTEL: welke artikelen van Harmonix heeft u zo al in uw set uitgeprobeerd en wat waren uw bevindingen?

In afwachting,

Erjee.

Dus als ik het goed begrijp zijn die AZE dempers te vergelijken met bv Harmonix spullen! Alleen een stuk goedkoper, geloof ik?

Groetjes M

Beste M,

NEEN, je begrijpt het niet goed :cool2: .

Maar dat is heel begrijpelijk als je in je eigen situatie nog niet met Harmonix gewerkt hebt. Heb ik wel gedaan en het is en blijft verbazingwekkend wat die producten bewerkstelligen.

Duur? Misschien. Effectief? Oh, yes!

Het verschil met dempers en Harmonix is, dat deze laatste niets aan demping doen! Voor veel audiofielen "dus" onzinnig.

Harmonix dempt c.q. onttrekt dus geen energie aan je audioapparatuur, maar lijdt het in "de juiste banen".

Dit blijft een moeilijk product om in een paar zinnen toe te lichten.

Laatste advies; PROBEER voor je oordeelt!

Groet,

Erjee.

Bij CD / DVD / SACD en speakers Ja maar bij iets als een versterker is kolder .

Want ik heb het zelf wel geprobeerd bij mijn CD6000KIsignature was het best tehoren en bij mijn speakers ook alhoewel ik vond dat de speakers er bij mij op achteruit gingen, maar de versterker veranderde totaal niet Qua klank. :P

ik heb dus alleen nog AZE dempers onder de CD6000 KIsignature en mijn DVD speler. :D

Ik ben altijd sceptish met dit soort dingen en laat me ook niet helemaal gek maken door de verhalen van anderen ( eerst horen dan pas geloven ) B)

Want ik heb het zelf wel geprobeerd bij mijn CD6000KIsignature was het best tehoren en bij mijn speakers ook alhoewel ik vond dat de speakers er bij mij op achteruit gingen, maar de versterker veranderde totaal niet Qua klank. :P

Ik ben altijd sceptish met dit soort dingen en laat me ook niet helemaal gek maken door de verhalen van anderen ( eerst horen dan pas geloven ) B)

Dat is zo ontzettend waar.

Maar... wat heb je bij je versterker gebruikt :blink: ???

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Het wordt hier allemaal weer eens lekker omgedraaid. Er moet hier aangetoond worden dat het "tovermiddel" niet werkt i.p.v. andersom, zoals het hoort.

De ervaring dat een bepaalde persoon verschillen hoort zegt eigenlijk helemaal niets. Ik hoor vaak verschillen als ik twee keer luister en er niets is veranderd, en andersom.

Degene die claimt dat een bepaald middel werkt moet eerst maar eens met een uitleg komen waarom, en niet alleen dat ie het hoort, dat is mij te subjectief.

Het wordt hier allemaal weer eens lekker omgedraaid. Er moet hier aangetoond worden dat het "tovermiddel" niet werkt i.p.v. andersom, zoals het hoort.

De ervaring dat een bepaalde persoon verschillen hoort zegt eigenlijk helemaal niets. Ik hoor vaak verschillen als ik twee keer luister en er niets is veranderd, en andersom.

Degene die claimt dat een bepaald middel werkt moet eerst maar eens met een uitleg komen waarom, en niet alleen dat ie het hoort, dat is mij te subjectief.

Met zo'n standpunt moet iedereen die hier wat te melden heeft een doctoraal in technische natuurkunde hebben, en dan nog heb ik mijn twijfels of ze het dan kunnen verklaren :rolleyes:;)

Ik weet niet hoe het werkt. Volgens de fabriknat zet die demper (zoals allemaal eigenlijk) trillingen om in warmte. De ene doet dat wat beter dan de ander. Dat trillingen de electronenflow kunnen be

Guest Theo H.
Beste M,

Probeer ook zeker Masterbase dempers deze werken ook goed.

Mazzel Jempie

Is mijn ervaring ook, maar wat zijn ze lelijk. Moet je eigenlijk een gordijntje voor hangen.

Groet, Th. H.

Nogmaals, ik heb geen technische natuurkunde gestudeerd en kan het daarom ook niet verklaren.

Dat hoeft voor mij ook niet, prima, maar het ging mij er meer om dat mensen die kritisch zijn opeens met argumenten moeten komen, en dat vond ik de omgekeerde wereld. ;)

groet

Wat is dit dan voor beroerde versterker dat je bovenstaande eerst moet doen voordat het klinkt :D

Niet eens a-serieus, laatst dacht ik dat het geluid allemaal iets 'holler' klonk. Subtiel en vooral suggestie. De kamer van mijn huisgenoot stond leeg direct onder mijn kamer.

Hoorde ik dat? misschien.. Maar het is wel een leuke: misschien zijn verschillen die men toewijst aan dempers etc niets anders dan het toevalligerwijs samenvallen van de demper aankoop met de nieuwe bank van de buren..

Is het niet gewoon verbeelding, inprenting, er moet en zal verschil zijn, verkouden, rare kronkel in je gehoorgang, teveel gedronken gisteren ?

Met alle respect hoor en nee ik heb het niet getest maar zeggen dat je een hoorbaar verschil hoort van wel of geen loodbitumen onder je speksteen boven je spikes op rubber mat met nog 2 x masterbase en dempers ertussen ?

Me hoela !!!

Andere apparatuur, dragers, kabels tot daar aan toe maar je kunt ook overdrijven. (tss. loodbitumen onder je speksteen)

En nee ik ga die onzin niet testen. En nee ik laat me daarom niet de mond snoeren. Er bestaat ook nog zoiets als een gezond verstand.

Ga toch muziek luisteren