Guest Peter P Posted 21 december 2000 Report Share Posted 21 december 2000 Hallo, Heeft er iemand ervaring met de luidsprekers van het merk Totem model Staff. Wat voor type versterker (merk , model) is hier voor nodig om hem goed te kunnen aansturen ? thanksz, Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest John Baeten Posted 29 december 2000 Report Share Posted 29 december 2000 Hoi, Ik ben een jaartje op zoek geweest naar een nieuwe installatie en heb ook serieus gekeken naar de Totem Staff. Een erg mooie speaker, vrij neutraal en open geluid. Ik heb deze speakers altijd gehoord in combinatie met een Rega set. (Mira versterker en Planet cd speler). Ik heb ook bijna op het punt gestaan om dit te kopen tot ik tegen de Audio Physic Spark aan liep. Deze stond bij een dealer in Heerlen (mrkII uitvoering). Ik heb deze toen vergeleken met de Staff en ik vond hem beter klinken. Het laag beter gedefinierd en het hoog meer open. De Spark is alleen duurder (4500 pp tegen 3700 voor de Staff). Ik heb echter een demo model gekocht en dit moet denk ik in meer winkels mogelijk zijn omdat er een mrkIII uit is. Ga vooral een keer luisteren zou ik zegen, ik weet niet waar je woont maar bij De Opera in Oisterwijk kun je vast wel slagen. Groeten John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 december 2000 Report Share Posted 29 december 2000 Beste Peter, Ik zou gaan voor Totem. Waarom ? Omdat totem een langere inspeeltijd nodig heeft en daarna evengoed klinkt dan Audio Physic maar de Totems zijn gemakkelijker aanstuurbaar en kunnen meer vermogen verdragen. OOk wel eens naar Dynaudio geluisterd ? Na het inspelen hebben ze ook geen last meer van compressie en dichtlopen , uiteraard aangestuurd door een goede versterker. Maar een Audio Physic heeft echt een versterker nodig die het nodige sap kan leveren. Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts