Jump to content

Goedkoper..................

Haudio
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Haudio:

Beste Jitze,

Jij zou toch moeten weten dat als je bv een element van hoge kwaliteit hebt gemonteerd, ook daarin een dito naald, een zeer lange levenduur is gegarandeert bij een juiste instelling.

Een laser van hoge kwaliteit gaat een stuk korter mee.

Dat is niet erg maar wel een feit.

Gelukkig dat de foutkorrectie van een CDspeler heel veel opvangt.

Totdat die het ook niet meer kan.

Maar ik heb het over wat anders nl dat je voor een relatief klein bedrag ,een goede platenspeler kunt aanschaffen.

En dat je voor een redelijk laag bedrag een goede CDspeler kunt aanschaffen.

Maar als je dan wilt gaan opwaarderen bij beide ,wat is dan het goedkoopst.

Ik heb het dus niet over exoten.

confused.gif     :D     ;)

MvG,

Haudio

En zelfs al je het over exoten hebt, kan de stelling het nog wel houden. Als ik mijn set bekijk ben ik met de platendraaier toch wel een stuk goedkoper uit geweest dan met de loopwerk/dac-combinatie. Daarbij luister ik liever naar de LP (maar dat is denk ik ook een kwestie van smaak).

Ik ben wel meer op de 2de hands markt gericht dan op de nieuwe, misschien dat daar het verschil zit. Het feit dat de digitale techniek ook nog eens voortdurend verandert en ik niet van plan ben om elke trend te volgen, speelt ook mee.

Kortom, ik denk dat de stelling in bepaalde mate wel klopt, maar zeker geen stelregel is.

Geplaatst door Haudio:

Beste Jitze,

Jij zou toch moeten weten dat als  je bv een element van hoge kwaliteit hebt gemonteerd, ook daarin een dito naald, een zeer lange levenduur is gegarandeert bij een juiste instelling.

Een laser van hoge kwaliteit gaat een stuk korter mee.

Dat is niet erg maar wel een feit.

Gelukkig dat de foutkorrectie van een CDspeler heel veel opvangt.

Totdat die het ook niet meer kan.

.

Ja inderdaad, mijn Wadia 6 van weleer speelt bijv. nu nog steeds probleemloos, da's slechts sinds 1984 :rolleyes:

Waar komt die "wijsheid" over de goede lasers die snel kapot gaan vandaan Haudio?

Maar ik heb het over wat anders nl dat je voor een relatief klein bedrag ,een goede platenspeler kunt aanschaffen.

En dat je voor een redelijk laag bedrag een goede CDspeler kunt aanschaffen.

Maar als je dan wilt gaan opwaarderen bij beide ,wat is dan het goedkoopst.

Ik heb het dus niet over exoten.

confused.gif    :D    ;)

MvG,

Haudio

Onnodig te vermelden dat sommige z

Geplaatst door Ome Henk:

:D Verdulleme, ik heb gezocht, maar kon 't niet vinden vanaf wanneer die 6 gemaakt werd    :D

:D

De 6 kwam volgens mij in 1994,ach t'scheelt maar 10jaar.

Peanuts.

;)

Beste Haudio,

zou hierbij toch wel willen opmerken dat elementen van hoge kwaliteit best exotisch geprijsd zijn, de Micro Benz Wood kost ruim

Geplaatst door siep:

:D

De 6 kwam volgens mij in 1994,ach t'scheelt maar 10jaar.

Peanuts.

;)

De tijd gaat snel, maar volgens mij is hij echt ouder dan 1994 :rolleyes:

In 1995 heb ik hem nl. aangeschaft en niet nieuw, want 2e hands was hij (voor mij) al onbetaalbaar.

1984 was een leuke typo van mij btw..... :)

Andr

Geplaatst door spiekerboer:

Nou, eh... als 't om "goedkoper" gaat...

D'r schijnt tegenwoordig een erg goed Grado elementje te wezen, dat maar een paar eurotientjes kost!

Die exotische elementjes van jullie zouden volgens sommige ervaringsdeskundigen misschien wel

D'r schijnt tegenwoordig een erg goed Grado elementje te wezen, dat maar een paar eurotientjes kost!

Die exotische elementjes van jullie zouden volgens sommige ervaringsdeskundigen misschien wel

Beste Haudio,

Verschil in kwaliteit... ja....

Kweenie, hoor.

Als mijn Audi A6 een grote beurt krijgt, geeft de garage mij de ene keer een VW Passat mee, als ruilwagen. Soms is 't een E-klasse Mercedes.

Maakt niet veel uit: je rijdt er z

Beste Haudio,

Wie bepaalt nu eigenlijk wat "goed" is?

.

bepaal je dat niet uit eindelijk zelf ??

;)

Geplaatst door Ome Henk:

Die conclusie trek je na het "eens nader bekeken"   confused.gif Luister jij met je oren Jitze   :rolleyes:

Doe eens niet zo moeilijk Henk eek.gif

Andr

Geplaatst door carl:

Hai Henk,

Een draaitafel is zeker veel leuker maar niet goedkoper. De verkrijgbaarheid van goede 2e hands LP's is ook niet meer je van dat. Er schijnt een goede zaak in Venlo (Zounds) te zijn en daar ga ik binnenkort eens buurten.

Groet,

Moet je zeker eens doen ....Zounds heeft wel aardig wat liggen op vinyl cool.gif

BTW aan de overzijde kun je bij goed weer buiten onder het genot een flinke pint ff lekker pronken met je aanwinsten (beluisteren helaas niet) ;)

Geplaatst door Ome Henk:

Als je zo'n draagbare bij je heb toch wel   :rolleyes:

goeie tip Ome Henk ;) zal eens kijken of Sodejuu hem tussen zijn verschrikkelijke lange lijst met apparaten heeft staan :P

Maar ook zonder smaak de literpot Dommels wel goed na een avond op een warme bovenverdieping van bak na bak rennen als een paar kleine kids die je wel eens ziet rennen bij een Bart Smit als of ze niets hebben thuis :D

Geplaatst door Ome Henk:

...die wil ik...die wil ik...die wil ik...die wil ik...die wil ik...die wil ik...die wil ik...die wil ik...

ik geloof dat je precies weet wat ik bedoelde :P;)

Geplaatst door John:

goeie tip Ome Henk    ;) zal eens kijken of  Sodejuu hem tussen zijn verschrikkelijke lange lijst met apparaten heeft staan    :P

Maar ook zonder smaak de literpot Dommels wel goed na een avond op een warme bovenverdieping van bak na bak rennen als een paar kleine kids die je wel eens ziet rennen bij een Bart Smit als of ze niets hebben thuis    :D

Ik heb wel een portable CD/MP3-player, maar platen af spelen kan ie helaas niet. Hij staat trouwens NIET in de lijst :P.

Ik wil wel een portable platendraaier hebben, alleen gaat dat in tegen principes, want ...i. eek.gif heeft er ooit een gebouwd. Hoewel, deze is wel van ver voor de puinperiode :P:D dus die is niet zo slecht. Klankmatig blijft er helaas wel het nodige te wensen aan over :(

(ik heb me rot gezocht naar een plaatje van die speler, maar heb 'm helaas niet kunnen vinden. Het ding is net iets langer dan de helft van een LP , ca. 7cm breed en ongeveer 4 cm hoog en is van ergens begin jaren 80)

Geplaatst door Henno Appel:

Is dat een plaatwasser?    :)

Goed idee van Ome Henk .... gaat volgende keer mee naar Zounds :rolleyes: terras-draaitafel ....

BTW Henk ... werkt deze ook op batterijtjes ? :P;)