Jump to content

Organized Electronics

Jempie
 Share

Recommended Posts

Bas,

was het voor Prive of via je bedrijf?

De volgorde is volgens mij 1. staat, 2. bank, 3. bedrijven, 4. particulier.

Niet te vergeten 0 = curator, die zorgen er nl. als eerste voor dat hun eigen honorarium veilig is. ;)

Hallo,

Drees heeft het slim gedaan, er niemand die zijn faillisement heeft

aangevraagd, Wim heeft het zelf gedaan.

Slim hierdoor zijn importeurs en toeleveranciers niet op de hoogte

geweest. Als een bedrijf zijn faillisement aanvraagd wordt dit in de media

bekent gemaakt. Nu hij het zelf heeft gedaan probeert hij de dans te ontspringen

bij de mensen waar hij schuld heeft.

Alle fakturen weggooien, af en toe contant afrekenen

klaar is klara.

Het is toch vreemd dat niemand weet dat OE-Hifi-klapper reeds vanaf

9 december jl. failliet is.

Mazzel Jempie

Ik wil niets goedpraten, maar OE kon WEL leveren, jij doelt op HIFIKLAPPER.

Je hebt gelijk Bleu-Eyes,

Daar had ook HIFIKLAPPER moeten staan.

Maar gezien beide bedrijven van meneer Drees waren en beide op het zelfde moment failliet lijkt het mij toch 1 pot nat en vraag ik mij af of OE en HK zoiezo wel gescheiden bedrijven waren.

;)

Hallo,

Ik ben gisteren bij Wim geweest, hem een bezoekje gebracht op de Veste

in Lelystad. Met hem gesproken en hem gevraagd om mij de 476 euro

terug te betalen. Ik kan bij hem woensdag 12 januari terecht om het geld

op te halen. Ik ga er weer naar toe..

Gelukkig woon ik nu in Zeewolde dus niet zo ver.

Misschien heb ik nu wel geluk (mazzel)

Mazzel Jempie

Hallo,

Ik ben gisteren bij Wim geweest, hem een bezoekje gebracht op de Veste

in Lelystad. Met hem gesproken en hem gevraagd om mij de 476 euro

terug te betalen. Ik kan bij hem woensdag 12 januari terecht om het geld

op te halen. Ik ga er weer naar toe..

Gelukkig woon ik nu in Zeewolde dus niet zo ver.

Misschien heb ik nu wel geluk (mazzel)

Mazzel Jempie

Beste Jempie,

Weet u zelf niet dat Dhr Drees geen geld heeft en ook al zou hij weer geld krijgen dan zal dit ten alle tijden op de rekening van Dhr Bosma (currator)gestort worden. Deze is gevestigd in Zeewolde. Dus das niet zo ver rijden en bespaard u weer een rit.

Beste,

Tja naar iemand prive huis gaan vind ik wel wat te ver gaan. Nog steeds vind ik dat je zakelijk en prive gescheiden moet houden. De beste man heeft waarschijnlijk toch geen cent te maken, dus al helemaal mijn 4400 euro niet :(.

Groeten,

Bas

4400 euro?! DIT VINDT IK ZIEK! :angry:

Beste Sherwin,

Ja is het ook. Dit speelt inmiddels al twee jaar. Heb er altijd over gezwegen. Maar dat doe ik nu niet meer. Ik ben uiteraard ook kwaad. Maar denk gewoon dat ik mijn verlies moet nemen. :(

Groeten,

Bas

Ik kan me een keer een zaak van tv herinneren, een gast had een motor gekocht en al betaald, gaat de dealer failiet terwijl die motor nog bij de dealer stond, zou je denken motor is al van die gast want betaald is betaald. Maar nee hoor die ging dus mooi naar de currator die het mooi naar de grootste schuldeiser door gaf: de bank!

Toch zie ik wel een verschil met de motor en de speakers, waarschijnlijk had die gast nog geen eigendoms papieren van die motor, die heb jij natuurlijk wel van je speakers.

Het is anders toch wel bij de wilde spinnen af, je zou bijna crimineel worden hiervan en ff een kraakje zetten om je eigendom terug te krijgen.

Ieder die nog geld tegoed heeft succes gewenst.

Hallo,

Bij dit soort gebeurtenissen gaan belastingdienst en bank ten alle tijde voor en blijft er (dus) vaak niets over voor de andere schuldeisers.

Sterkte en succes gewenst.

Misschien mijn karakter, maar van mij zou deze man nog niet af zijn.

Daar bedoel ik overigens niets agressiefs mee, of het aanspannen van een rechtzaak (welke je toch niet gaat winnen zolang er niets binnen de grenzen van de wet veranderd wordt).

Groet, Mark. :(<_<:unsure:

Hallo,

Bij dit soort gebeurtenissen gaan belastingdienst en bank ten alle tijde voor en blijft er (dus) vaak niets over voor de andere schuldeisers.

Sterkte en succes gewenst.

Misschien mijn karakter, maar van mij zou deze man nog niet af zijn.

Daar bedoel ik overigens niets agressiefs mee, of het aanspannen van een rechtzaak (welke je toch niet gaat winnen zolang er niets binnen de grenzen van de wet veranderd wordt).

Groet, Mark. :(<_<:unsure:

Beste Mark,

Weet je wat het is, ik sta gewoon machteloos. Een lege pot blijft leeg. Ik kan dan hoog of laag springen, maar als er geen cent is, dan weet ik niet wat nog te doen.

Groeten,

bas

Hallo,

Tja, het is ook beter je energie te sparen en dit elders te gebruiken.

Ik doelde niet op enige vorm van lastercampagnes of iets van dien aard.

Ik zou er simpelweg voor zorgen (mits mogelijk) dat ik de man meerdere malen per een bepaald termijn zou tegenkomen, m.a.w. ik zou 'm z'n schuld laten voelen.

Dat heeft weinig nuttig effect inderdaad, maar geeft wel een bepaalde genoegdoening.

Groet, Mark :ph34r:

Hallo,

Tja, het is ook beter je energie te sparen en dit elders te gebruiken.

Ik doelde niet op enige vorm van lastercampagnes of iets van dien aard.

Ik zou er simpelweg voor zorgen (mits mogelijk) dat ik de man meerdere malen per een bepaald termijn zou tegenkomen, m.a.w. ik zou 'm z'n schuld laten voelen.

Dat heeft weinig nuttig effect inderdaad, maar geeft wel een bepaalde genoegdoening.

Groet, Mark :ph34r:

Beste Mark,

Je hebt ook volkomen gelijk in. Ik heb toendertijd twee jaar lang gewerkt voor dat ludispreker systeem. Letterlijk twee jaar lang elke cent opgepot, en daarvoor dus het uitgaan en andere dingen kopen opgegeven.

Ik zou eindelijk een IRS Beta systeem bemachtigen. Ik heb zelf een set gevonden via Ebay. Goed ik deed al langer zaken met Organized electronics, ik gun de ander ook wat, dus heb hem verteld dat het bij Ebay te koop staat, zodat hij het aan mij kon verkopen. Tot zover allemaal prima, todat op de dag dat het systeem geleverd moest worden Wim mij opbelt dat een ander persee deze kleur (Rosewood) wilde, en meer had geboden. Ik had er wel de schijt overin, maarja (vele te makkelijk dat ik ben) zei ik nee is prima. Mij werd een alternatief IRS beta systeem toegezegd. Dat werd maar niet geleverd, dus zette hij voor de time being de rosewood set bij me neer. Tot mijn geluk, want het systeem zag er goed uit, heeft goed gespeeld (op wat servo probleempjes na). Als alles zo was gebleven, was er niets aan de hand. Echter Wim kwam de set op een dag toch bij me ophalen (terwijl wel alles al betaald was en het e.a. ingeruild etc.) en zette en alternatief IRS systeem bij neer. Ten eerste was deze set niet aan te gluren zo lelijk. Ten tweede was het helemaal Rot. Ik werd in eerste instantie de kamer uitgeblazen door de Servo die helemaal gaar was en direct begon te oscileren. Alle mid-hoog panelen ramelde. Kortom een total loss ssyteem wat niet te gebruiken was. Daar heb ik dus niet voor betaald, en heb het hele systeem terug naar de winkel gebracht.

Geld was er toen al niet, dus besloot ik Wim te matsen. Op de 2e hands markt kwam ik een set B&W matrix-800's tegen. Deze set was nog een stuk geodkoper dan het geld wat ik van Wim tegoed had. Ik was zo goed hem de rest kwijt te schelden, als hij dit systeem voor me zou betalen. Na vele beloftes en gedoe, kwam er geen cent. Echter met de verkoper van de Matrix 800 had ik al afspraken. Deze allerbeste man is zo goed geweest dat hij met mij termijnen had afgesproken. Wim zou dus maandelijks aflossen aan mij, en ik aan de verkoper van de Matrix-800's. Echter de eerste dag al, liet wim me zitten met de beloofde aanbetaling.

Wim heeft na veel pijn en moeiste toen 600 eurob etaald. Daarna nooit een afspraak of betaling nagekomen. Ik heb mijn eigen nieuw gekochte rotel RB1090's amps verkocht de man uit eigen zak een deel te betalen. Heb daar dus zwaar verlies op gemaak. Nog steds moet ik een deel afbetalen.

Wat hierboven staat is de absolute waarheid, en dan nog in verfraaide vorm, want je moest eens weten hoevaak ik voor niets naar Leystad ben afgereist, en hoe vaak geen enkele afspraak is nagekomen.

Groeten,

Bas

Beste,

Oja, om een lang verhala dus kort te maken. Ik ben dus en mijn geld, en mijn speakers kwijt.

Echter na lange tijd doken de Rosewood Infinity's weer op bij Wim. De klant had ze terug gegeven. Aangezien ik er ook voor betaald heb, vind ik dus dat ik recht heb op dit systeem.

Ik heb Wim daar ook een factuur over gestuurd, waar hij mee accoord is gegaan.

Echter heb ik nog helemaal niets :(

Ok kom me niet vertellen hoe dom ik ben geweest. Dat weet ik zelf ook dondersgoed. Ik vertrouwde de man, en als ik iemand vertrouw dan geloof ik iemand. Had ik dus niet moeten doen!

Groeten,

Bas

Vergissen is menselijk.

Normaal is de inschatting goed, nu net niet.... waardeloos.

Binnenkort maar eens een cd speler laten tunen.... :)

Ik kan namelijk maar geen afscheid nemen van mijn Sony cdp x 77 es...., waarom niet...,geen idee.

Ohja, hij klinkt nog erg goed (Let op: mijn bevinding).

groet, Mark :)

Ik word oud(er)............ B)

Vergissen is menselijk.

Normaal is de inschatting goed, nu net niet.... waardeloos.

Binnenkort maar eens een cd speler laten tunen.... :)

Ik kan namelijk maar geen afscheid nemen van mijn Sony cdp x 77 es...., waarom niet...,geen idee.

Ohja, hij klinkt nog erg goed (Let op: mijn bevinding).

groet, Mark :)

Ik word oud(er)............ B)

Beste Mark,

Laat ik wel zeggen, tot dusver heeft eigenlijk nog nooit iemand misbruik van mijn vertrouwen gemaakt. Ik kom ook uit een wereldje (de studio, broadcast en pro-audio) waar het alleen maar draait om vertrouwen. Ik ben dus erg makkelijk in dat soort dingen. Een keer heb ik me vergist, en die keer werd me fataal. :(

Sony ES apparaten moet je inderdaad koesteren, die zijn veel te mooi om weg te doen. Eigenlijk zijn ze een voorbeeld van hoe hifi eigenlijk gebouwd zou moeten worden!!

Groeten,

Bas

Treurige geschiedenis als ik dit zo lees :(

Je kan alleen maar hopen dat die gozer een keer de verkeerde tegen het lijf loopt :D .

Ben blij dat mij dit niet is overkomen , want dan sta ik niet meer voor mezelf in :D

He Jazzluva,

Nou jij kende het verhaal min of meer al. Het is normaal helemaal niet mijn manier van doen dit soort dingen openbaar te maken. Ik heb het er ook neer nooit over gehad op de forum's etc. Maar vind ik wel dat ik recht van spreken heb. Men mag het nu weten wat voor dingen deze man allemaal gedaan had.

Groeten,

Bas

Ha Bas ,

Ja ik kende het verhaal al , maar wilde je natuurlijk nog ff een hart onder de riem steken :D .

Maar het punt is dat het juist goed is deze hele zaak naar buiten te brengen zodat mensen weten dat die persoon totaal niet te vertrouwen is en feitelijk gewoon en oplichter. Ook zou het me niet verbazen als deze persoon na een tijdje gewoon weer op oude voet verder gaat, en dan weten de mensen nu dus met wat voor iemand je dan zaken doet.

Ha Bas ,

Ja ik kende het verhaal al , maar wilde je natuurlijk nog ff een hart onder de riem steken :D .

Maar het punt is dat het juist goed is deze hele zaak naar buiten te brengen zodat mensen weten dat die persoon totaal niet te vertrouwen is en feitelijk gewoon en oplichter. Ook zou het me niet verbazen als deze persoon na een tijdje gewoon weer op oude voet verder gaat, en dan weten de mensen nu dus met wat voor iemand je dan zaken doet.

Haha, nou ik zou echt normaal de laatste zijn die zoiets zou doen, maar het is ook gewoon de frustratie delen.

Het enige goede wat hieraan overgeleven is, zijn de Matrix-800's. Want dat is nog steeds het mooiste wat ok tot op de dag van vandaag heb gehoord (in mijn beleving en mijn optiek). Maar ik zeg er wel heel eerlijk bij, dat ik de eigenaar nog steeds het laatste deel moet afbetalen. En dat is dus werkelijk ongeloofelijk dat deze persoon mij die weergevers gewoon liet meenemen, en dat we op zo'n manier zijn vertrouwen beschaamd hebben. Hij weet wel van de hele Wim situatie af. Een grote pleum voor deze meneer, die de situatie zo begrijpt en mij dus vertrouwd. het spreekt natuurlijk voorzich dat ik deze meneer tot op de cent uit eigen zak terug betaal.

Groeten,

Bas