Jump to content

Speakers en heet weer

boy2
 Share

Recommended Posts

Aloha medeforummers.

Zijn jullie ook zo bang dat je speakers uitdrogen? Houden jullie ook zo angstvallig de luxaflexen dicht, zodat er maar geen zon op de speakers zal vallen? Of klagen jullie planten dan ook?

Angstdromen van uitgedroogde, scheurende speakerconussen in woestijnachtige omgevingen vol cactussen heb ik!

Wie weet vanaf welke kamertemperatuur speakers gaan uitdrogen? Het is bij mij 35 graden nu!

Zweterige groetjes,

Boy.

Vriesdrogen.

Wauw dat je daar nu op kan komen!!

Mijn XA50 hebben zaterdag in de zon gestaan. Zelfs toen ze uit stonden waren ze heet. Leek wel een klasse A versterker. :)

groeten Simon

Zijn jullie ook zo bang dat je speakers uitdrogen? Houden jullie ook zo angstvallig de luxaflexen dicht, zodat er maar geen zon op de speakers zal vallen? Of klagen jullie planten dan ook?

Hi Boy,

Ik ben niet bang dat ze uitdrogen,maar heb wel al een week of 2 zowel m'n rolgordijnen als m'n gewone gordijnen continue 24/7 dicht.

Anders is 't hier ook niet te harden!

Zelfs m'n CV-ketel krijgt een eigen wil....

M'n CV's springen soms spontaan aan, terwijl de thermostaat notabene uitstaat!!!

En toch... M'n versterker staat ook altijd 24/7 aan, en wordt absoluut niet warm. Amper warmer als wanneer ie uit zou staan.

Groet'n van een zwetende ondergetekende, in een plakkend warm kamertje, vanachter een PC wiens ventilatortje ook op turboboost staat. :rolleyes::D

Alco

De processor van een computer wordt met warm weer ook maar een paar graden warmer dan normaal. Bij mij is ie normaal zo'n 63 graden ('in rust') en eergisteren (33 graden in de schaduw en hier (pal onder een zwart, plat dak) ongetwijfeld warmer) was ie 68 graden... Scheelt dus bijna niks, al is 63 graden in normale toestand natuurlijk niet echt koel te noemen... ook niet voor een processor... Maar eigenlijk is dat nog niks: hij is een keer 128 graden geweest... maar toen crshte ie dan ook wel... :) Gelukkig doet ie het nog.

Ik zou niet weten waarom een CPU niet warmer dan 55 graden zou mogen worden. Sterker nog, AMD (ik heb een 'Dondervogel' 800) geeft zelf aan dat ie niet meer dan 90 graden mag worden. Nou is dat wel heel erg heet, maar aangezien de BIOS al eens 128 graden heeft gelezen (en dus zal ie in werkelijkheid nog wel wat warmer zijn geweest) en hij het nog steeds doet, is die 65 graden die mijn CPU gemiddeld is, niet zo'n probleem...

Toegegeven, het is wat aan de warme kant, maar het kan geen kwaad. En de koeler (+ koelblok) is een koeler voor een Socket A processor tot 1000MHz... Daar zit ik met mijn 800MHz dus nog ruim onder.

Overigens worden AMD's warmer dan Intels. Dus het zou best kunnen dat die 55 graden als maximum geldt voor een Intel...