Frank de Bruijn Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 Met een goede encoder valt dat erg mee. Ik weet natuurlijk niet wat ze bij de radio gebruiken . Maar je moet de boel relatief zin Sherwin. De dynamiekcompressie is veel erger dan dat beetje Mpeg vervorming wat je hoort. Tis net zoiets als het vershil tussen andere speakers plaatsen of een andere kabel. Die andere kabel hoor je ook wel maar het verschil tussen 2 stellen speakers is veel groter. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 januari 2005 Author Report Share Posted 9 januari 2005 Hmm, het zal wel. Ik hoor het niet denk ik . Ik hoor alleen die dynamiek compressie en het typische matte radio hoog. Maar die dynamiekcompressie is wel heel extreem zeg . En vergeet niet die CD's die overstuurd worden opgenomen. Om Mp3 maak ik me niet zo'n zorgen. Ik ben realistisch genoeg om te weten dat je dat vaak niet of nauwelijks kunt horen, zeker in vergelijking met de andere manieren waarop het signaal wordt verkracht. Frank De dynamiekcompressie kan inderdaad behoorlijk extreem zijn. Dan hikt het geluidsbeeld helemaal. Vooral bij commerciele radiostations is het vaak erg gesteld. Dan lopen de zachte en harde signalen helemaal door elkaar heen. Dat is niet om aan te horen. De publiek omroepen hebben dit beter voor elkaar. MP-3 in een hoge resolutie is heel goed luisterbaar. Maar juist door de keuze die men heeft, kiest men nu voor een lage bitrate om schijfruimte te besparen. En daar gaat het fout. Dat kon een aantal jaren geleden nog niet. Men kiest voor de goedkoopste oplossing, omdat men nu de keuze heeft. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 januari 2005 Author Report Share Posted 9 januari 2005 Het grappige is .... hahahahahahaha.. je doet er geen ene potjandrief.u.c.k aan Dat heb je heel goed gezien Sherwin. Of je nou wil of niet, je doet er geen ene r**t aan. Ik kan wel janken. Maar ik doe het niet. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank de Bruijn Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 Idd, zo klein mogelijk. Zal met de speakers nooit een bevredigend resultaat opleveren, maar aan de bronkant kan dat wel. Over 10 jaar hebben we geen bewegende delen meer in onze afspeelspullen . Tis natuurlijk wel jammer dat de resolutie aan de bronkant niet meer toeneemt door al deze ontwikkelingen, maar ja, niemand hoort het he. Het gros hoort nog wel het verschil tussen plaat en CD maar niet meer tussen CD en mp3. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank de Bruijn Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 Doodgestraald? Volgens mij leven de mensen steeds langer en is dat juist een groot probleem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 januari 2005 Author Report Share Posted 9 januari 2005 Er is toch niets belangrijker als de samendoorbrenging met je lief..., dat is gelukkig iets wat niemand van je afneemt.. Je moest eens weten hoeveel huwelijken, internet met MP-3 geluid gesloopt heeft. MP-3 is de totale ondergang van deze wereld. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank de Bruijn Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 Ach, dan luister je toch gewoon ff wat mp3 via je DVD speler . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 Vervlakking.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Ga toch bij de radio werken Wie weet kun je je daar nuttig maken Als ik voor mijn set zet ben ik i.d.d. mijn eigen DJ .. veel leuker als voor de radio werken met al die commerciele meug. Tsja.......... daarom staat mijn radio er al jaren voor paal bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Vervlakking.... Graag een wat uitgebreider antwoord "........................................." - om eens een keer een lekker losbollig rocknummer te draaien? Ik snap hem niet... heb wel vermoedens Mvgr Al jaren lang is de vervlakking aan de gang, ook in de maatschappij. Het kon dus niet uitblijven dat de muziek ook vervlakt. De meeste mensen zijn kennelijk gauw tevreden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 progressief? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Al jaren lang is de vervlakking aan de gang, ook in de maatschappij. Het kon dus niet uitblijven dat de muziek ook vervlakt. De meeste mensen zijn kennelijk gauw tevreden... Norah Jones Johan Strauss Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Norah Jones vervlakking dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Al jaren lang is de vervlakking aan de gang, ook in de maatschappij. Het kon dus niet uitblijven dat de muziek ook vervlakt. De meeste mensen zijn kennelijk gauw tevreden... Norah Jones 't kan nog veel vlakker.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 vind ik mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 vind ik mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 vind ik mooi Da's nou commercie Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 vind ik mooi Om te zien, niet om te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 vind ik mooi Om te zien, niet om te luisteren. KIJKmuziek.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 MP3 op zich is denk ik niet het probleem. Dit kan echt goed klinken. Ook de beperkte ruimte op een HD niet. Dit kost toch bijna niets meer tegenwoordig. Maardit kan wel de oorspronkelijke reden zijn geweest. Ook compressie (een dynamiek van de 'bovenste' 20 dB) is niet de oorzaak van de genoemde slechte kwaliteit. Dit hebben we nl. al jaren. Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 En hoe uit zich dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 En hoe uit zich dat? Luister eens naar Californication van de Red Hot Chili Peppers. Dan weet je meteen hoe (enorm slecht) het klinkt. Maar das wel een heel extreem voorbeeld. Ben zelf tenminste nog niet veel van zulke slechte kwaliteit tegengekomen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Dat radio nooit goed zou hebben geklonken is toch wel overdreven. Ik heb namelijk eens een paar jongens geholpen met een geheime zender Ja van die Piraten die alleen maar nederlandstalige of duitse jodel muziek draaien. Zij hadden in het begin allee maar twee cd spelers een draaitafel en een mengpaneel en dan zo de zender in, toen klonk het echt erg goed op goede tuners, maar toen lieten ze zich wijs maken dat ze een limitter/compressor en een equaliser nodig hadden , dan zou het beter gaan klinken. Het gevolg was dat het stereobeeld bijna vernietigd werd , de vervorming niet meer om aan te horen was en alle dynamiek gecomprimeerdwerd Het heeft geen zin om er tegenin te gaan want dit soort mensen ge bruiken hun oren domweg niet, en ze laten zich door van die piratenfreaks van alles aan lullen. het kan dus wel GOED KLINKENDE RADIO maar dat is niet belangrijk vooral kreten als dat moet veel harder kunnen verpesten de kwaliteit Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Tja voor muziek per meter als behang zal het wel blijven. De lokale prutszender hier draait best wel een goede mix van goede gouden ouwe en modern (nee geen Ruth Kapot enzo gejank) en verder geen gelul. Maar vanmiddag was bij Mark Knopfler bij zijn gitaaraanslagen toch wel weer overduidelijk het hinderlijke en irritante "gehijg" van de compressor te horen, jammer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts