Jump to content

Nieuwe Speaker kabels ??? en dan ...??

DB on-line
 Share

Recommended Posts

Beste allemaal als jullie (net als ik) op zoek zijn naar nieuwe betere luidsprekerkabels nemen jullie dan ook de internekabels mee IN de luidsprekers ? omdat ik zelf (vroeger vaker) luidsprekers ontwerp en bouw gebruik ik meestal heel fijne silverkabel vdhul voor de interne bekabeling van 2,5 en 4 mm hebben jullie misschien wat ervaringen te delen omtrent nieuwe kabels en dan ook in de boxen zelf een upgrade uitvoeren .. ik hoor graag jullie mening alvast bedankt richard

:rolleyes:

het lijkt me niet aan de orde, dat je wanneer je new luidsprekr cables hebt dat je dan ook de binnenkant moet vernieuwen.

Volgens mij kan het goed of slecht uitpakken.

Maar ik wil nu wel ff een vraag in het algemeen stellen:

I s het nu wel of niet raar dat de binnekant van je apparatuur met dropvetertjes inelkaar zit en de externe verbindingen ls-cables en interlinks van superkwaliteit??

tell me!

game

Op zich wel een beetje raar ja!

Maar een commercieel product (en dat zijn ze allemaal) moet wel een X bedrag opleveren na verkoop.

Als zo'n product dan erg tijdrovend word,dan zal de prijs ook niet te versmaden zijn!

Ohja,ik reeds van meerdere mensen vernomen dat het vervangen van de interne bekabeling een behoorlijke winst kan geven.

Maar wat voor de een behoorlijk is,is voor de ander niets en voor Henkie de wereld van verschil!

IKKE cool.gif

Geplaatst door Ome Henk:

De interne dropvetertjes behoren tot het concept, in tegenstelling tot de interlinks en de speakerkabels.

Maar moet je dan niet gewoon het concept gaan verbeteren als je er van overtuigd bent dat andere kabels een beter beter concept zijn? :D

Arne

tja, op een gegeven moment zit je als bedrijf in de positie dat je er alles aan doet om topkwaliteit te leveren. En voor zo'n massaproductie is het echt geen megai-nvestering om de interne bekabeling te kiezen die het bedrijf de beste acht.

ik wilde een poos terug nog de B&W dm16 kopen, waar nu mijn kef's voor zijn gekomen. de verkoper had de bekabeling ook laten upgraden met monsterkabel, een grote verbetering volgens hem. Ik zou daar nooit aan beginnen.....

volgens mijn net uitgelegde theorie: de fabrikant in deze prijsklassen laat de kwaliteit van zijn produkt niet 'verzieken' door te bezuinigen op zn kables.

game

;)

Ben het er wel mee eens dat de interne bekabeling tot het concept behoord, ik ben recentelijk overgestapt van vd Hul Clearwater naar MIT MH750-e en ik moet zeggen dat zonder de dropveters te hebben vervangen ik naar een andere set zit te luisteren.....

Geplaatst door Hi-Fifi:

Jobob,

Deze kabels hebben wel een klein prijsverschilletje geloof ik,he?

Daarom kan ik me ook voorstellen dat je naar een hele andere set zit te luisteren.

Veel plezier gewenst ermee

IKKE   :)

prijs verschil zegt ook niet alles.