Jump to content

Twijfel

Matheus
 Share

Recommended Posts

Ik ben nieuw hier (hallo allemaal) en op zoek naar een nieuwe versterker. Nu heb ik een paar alternatieven voor mij gevonden namelijk de nieuwe primare i21 en de unison research unico. Heb nog meer beluisterd maar deze zijn afgevallen. Ben nog aan het twijfelen tussen deze twee, wat raden jullie mij aan. Ga de verstereken hoogstwaarschijnlijk koppelen aan de arcam cd73. Heb zelf mordaunt short 906 speakers. Als iemand trouwens nog andere goede alternatieven heeft wat betreft de versterker dan hoor ik deze graag. Alvast bedankt.

Met vriendelijk groet,

Max

tja,.... ik heb een primare (301) en ben daar uitermate te spreken over.....

met de andere versterker heb ik geen ervaring......

bb

daar heb je helemaal gelijk in (dde woorden van Ome Henk). Maar deze meneer woont in surhuisterveen. Wil dan naar wilbert in utrecht voor de primare, weet niet of dat mogelijk is. De unico is 10 minuten in de auto hier vandaan. Zal nog weer eens gaan luisteren. Maar wat betreft de cd-speler is dit een goed keus? ben al een beetje op het aan het zoeken geweest naar de primare en de unico, maar men is volgens mij postitiever over de unico dan over de primare, dan is dus de unico beter (deze kost ook ongeveer 200,- meer) of niet?

met vriendelijke groet,

Max

Oja de volgende upgrade is waarschijnlijk de aanschaf van nieuwe speakers. Misschien wel een thiel C.S 2.4 B)

Als je in Surhuisterveen woont, dan heb je een schitterende zaak in de buurt, nl. Rinsma in Lippenhuizen. Ik wil je adviseren hier ook eens langs te gaan om de Sonneteer Campion te beluisteren.

Tja, wat kan ik daar nog aan toevoegen... :rolleyes:B)

De Sonneteer Campion zal met z'n 30watt weinig problemen hebben met je MS 906's, denk ik.

Maarja,...mocht je t.z.t toch nog Thiel speakers willen dan wordt 't waarschijnlijk wel een ander verhaal.

Dan is de grotere broer van de Campion, de Sonneteer Alabaster een optie. (55watt), of een andere, zwaardere amp.

Btw, De Unico is wel een stabiele, zware versterker met een grote voeding, die waarschijnlijk wel goed met meerdere speakers om kan gaan, waaronder de genoemde Thiel's.

Als 't maar 10 minuten rijden is, zou ik 'm gewoon een keer ophalen en thuis uitproberen.

Een Holfi amp is ook een optie, maar volgens mij zijn daar ook niet zoveel dealers van.

De Unico is slechts 5 watt meer bi 8 Ohm Alco  :rolleyes:  , dus lijkt het dat je niet zo maar kunt zeggen dat de Primare te weinig zou hebben.

O, maar dat zei ik/bedoel ik ook niet Ome Henk.

Ik doelde alleen op de Unico op zich, niet zozeer in vergelijking met de Primare.

De Primare ken ik niet. De Unico wel, en heb ik ook zelf mogen proberen.

Ah, op die fiets.

Nee, ik bedoelde met 'wel' gewoon dat 't een stabiele, krachtige versterker is, en ook wat meer in vergelijking met de genoemde Sonneteer Campion.

Daarom keek ik ook al zo raar op dat je schreef dat de Unico slechts 5watt meer was... ik dacht in vergelijking met de Sonneteer :unsure::rolleyes:

Effe 'n klein misverstand B)

Als je in Surhuisterveen woont, dan heb je een schitterende zaak in de buurt, nl. Rinsma in Lippenhuizen.

daar zijn de meningen over verdeelt

Inderdaad, ik heb ook wel eens heel erg slechte verhalen over Rinsma gehoord. Maar om eerlijk te zijn was dit alleen maar bij omliggende dealers. Afgunst?

Dat over de thiel dat duurt denk ik nog wel even hoor. Moet eerst weer even sparen. Ik kom uit de receiver wereld. ik had eerst de marantz sr5300 samen met de MS 905 (center) paar akai speakers achter en een ROCKET UFW10 subwoofer (ge

Edited by Matheus

Ik vind dit weer een rare bedoeling. Komt een nieuwe gast met een vraag en heeft al het nodige speurwerk gedaan, met als resultaat dat er hij nog dubt tussen de 2 over gebleven versterkers. Wat moet die meneer nou? Hij moet WEER gaan luisteren naar een andere versterker :blink::huh: Zo kom je toch nooit aan een nieuwe. De 2 kandidaten die er over zijn, zijn werkelijk allebei prima. En ik geloof ook dat hij al de nodige andere versterkers heeft gehoord, waaronder natuurlijk ook een berg Engelsen. Blijkbaar zijn die allemaal afgevallen (wat ik niet vreemd vind) en nu moet die heer alweer naar een ander Engels produkt gaan luisteren :blink::ph34r:

Dan kan ik ook gelijk gaan zeggen, betrek in de nieuwe sessie dan ook Bryston, Class

Weetje, deze jonge man is nederlander en student. Dit wil dus zeggen dat ik het maximale (wat voor mij mogelijk is, ongeveer 1300,-) wil voor de juiste prijs :D . Maar inderdaad zal dan eens bij wilbert langsgaan om te vragen of ik de primare kan lenen..

Max

(sorry voor mijn direktheid)

...'t is je vergeven Sodejuu :rolleyes:;)

Komt een nieuwe gast met een vraag en heeft al het nodige speurwerk gedaan, met als resultaat dat er hij nog dubt tussen de 2 over gebleven versterkers. Wat moet die meneer nou? Hij moet WEER gaan luisteren naar een andere versterker

Als je in Surhuisterveen woont, dan heb je een leuke zaak in de buurt, nl. Rinsma in Lippenhuizen.

daar zijn de meningen over verdeelt

Zo beter Berend :rolleyes:

Ik vind het iig een leuke zaak, waarvan er helaas steeds minder zijn.

Een bezoek aan Rinsma hoort eigenlijk bij je audiofiele opvoeding. :D

Binnenkort. Eerst naar Utrecht Wilbert. Neem dan de jonge mee, pik de unico op bij buitenpost (als dit mogellijk is) en dan luisteren. hehe probleem. Moet eerst een cd speler aanschaffen, heb alleen nog maar een dvd-speler. Denken jullie dat ik goed doe met een arcam cd73, want ik ga niet al de cd-spelers beluisteren. Volgens wilbert is dit de referentie speler onder de 1000,-. Heb al wel de tjoep en cambridge 640 beluisterd, allebei degelijke cd-spelers.. Moeilijke keus hoor primare of de unico.. :o:P:blink:

Max

Ik vind dit weer een rare bedoeling. Komt een nieuwe gast met een vraag en heeft al het nodige speurwerk gedaan, met als resultaat dat er hij nog dubt tussen de 2 over gebleven versterkers. Wat moet die meneer nou? Hij moet WEER gaan luisteren naar een andere versterker :blink::huh: Zo kom je toch nooit aan een nieuwe. De 2 kandidaten die er over zijn, zijn werkelijk allebei prima.

Beste Sodejuu, volgens mij is deze gast een newbie, iemand die via internet en folders de keuze tot twee heeft beperkt en waarbij