reMC Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 'Aansturing' is inderdaad kort door de bocht. Iets anders geformuleerd: in een CD-speler volgt het loopwerk de DA-omzetter.In een loopwerk/DAC combo stuurt het loopwerk de DA-omzetter. Ok dit roept een vraag bij mij op. Het loopwerk volgt de DAC? Is het niet zo dat de DAC het loopwerk volgt? Het loopwerk is immers een schakel eerder. Bedankt tot hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 'Aansturing' is inderdaad kort door de bocht. Iets anders geformuleerd: in een CD-speler volgt het loopwerk de DA-omzetter.In een loopwerk/DAC combo stuurt het loopwerk de DA-omzetter. Ok dit roept een vraag bij mij op. Het loopwerk volgt de DAC? Is het niet zo dat de DAC het loopwerk volgt? Het loopwerk is immers een schakel eerder. Bedankt tot hier Nog anders: het enige dat het loopwerk in de CD-speler doet is 0-en en 1-en aanleveren. Die data wordt in een buffertje gezet. Dit buffertje wordt gelezen door de DAC, in het ritme van de klok. Het buffertje is 'slim' en zorgt ervoor dat het voor ongeveer de helft gevuld blijft. Daartoe geeft het stuursignalen aan het loopwerk. Indirect volgt het loopwerk dus de (klok van) de DA-omzetter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 'Aansturing' is inderdaad kort door de bocht. Iets anders geformuleerd: in een CD-speler volgt het loopwerk de DA-omzetter.In een loopwerk/DAC combo stuurt het loopwerk de DA-omzetter. Ok dit roept een vraag bij mij op. Het loopwerk volgt de DAC? Is het niet zo dat de DAC het loopwerk volgt? Het loopwerk is immers een schakel eerder. Bedankt tot hier Nog anders: het enige dat het loopwerk in de CD-speler doet is 0-en en 1-en aanleveren. Die data wordt in een buffertje gezet. Dit buffertje wordt gelezen door de DAC, in het ritme van de klok. Het buffertje is 'slim' en zorgt ervoor dat het voor ongeveer de helft gevuld blijft. Daartoe geeft het stuursignalen aan het loopwerk. Indirect volgt het loopwerk dus de (klok van) de DA-omzetter. Ok, bedankt voor je info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Jitter kan niet door trillingen ontstaan. Zeker weten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Jitter kan niet door trillingen ontstaan. Zeker weten? Beunky, lees dat artikel van Stereophile even, zeer interessant. Ik weet namelijk w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Jitter kan niet door trillingen ontstaan. Zeker weten? Beunky, lees dat artikel van Stereophile even, zeer interessant. Ik weet namelijk w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Trillingen zullrn leiden tot correcties in het loopwerk (herpositionering van de leeskop; focus). Mogelijk werkt dat via de voeding door op de klok. Om over de DAC maar niet te spreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Trillingen zullrn leiden tot correcties in het loopwerk (herpositionering van de leeskop; focus). Mogelijk werkt dat via de voeding door op de klok. Om over de DAC maar niet te spreken. Vind het wat ver gezocht, maar misschien dat dat idd kan. Ik zat zelf ook al aan leesfouten door trillingen te denken, maar leesfouten zijn opzich wel wat anders dan jitter toch? Nou ja, het zal wel. Heb hier toch niet zo veel verstand van. En kan me om een paar bitjes meer of minder ook niet zo druk maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Vind het wat ver gezocht, maar misschien dat dat idd kan. Ik zat zelf ook al aan leesfouten door trillingen te denken, maar leesfouten zijn opzich wel wat anders dan jitter toch? Nou ja, het zal wel. Heb hier toch niet zo veel verstand van. En kan me om een paar bitjes meer of minder ook niet zo druk maken... Jitter zijn timingsfouten. Deze kunnen voortkomen uit leesfouten. Het is overigens zo dat alle elektrische componenten trillen. Deze moeten goed afgevoerd worden, wanneer dit niet gebeurt be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Jitter zijn timingsfouten. Deze kunnen voortkomen uit leesfouten. Pardon? Het is overigens zo dat alle elektrische componenten trillen. Deze (red.: de trillingen) moeten goed afgevoerd worden, wanneer dit niet gebeurt be Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Jitter is het gevolg van het onregelmatig tikken van een klok. Timingsfouten dus. Fouten in de tijdstippen waarop de bitjes verstuurd worden dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Jitter zijn timingsfouten. Deze kunnen voortkomen uit leesfouten. Pardon? Het is overigens zo dat alle elektrische componenten trillen. Deze (red.: de trillingen) moeten goed afgevoerd worden, wanneer dit niet gebeurt be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Jitter is het gevolg van het onregelmatig tikken van een klok. Timingsfouten dus. Fouten in de tijdstippen waarop de bitjes verstuurd worden dus. Het ging me erom dat je een verband ziet tussen jitter en leesfouten. Dat is er niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Het ging me erom dat je een verband ziet tussen jitter en leesfouten. Dat is er niet. Ik denk het wel. Bekijk die link van stereophile maar eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Het ging me erom dat je een verband ziet tussen jitter en leesfouten. Dat is er niet. Ik denk het wel. Bekijk die link van stereophile maar eens. Ik heb er vluchtig doorheen gelezen. Geen woord over leesfouten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 19 januari 2005 Author Report Share Posted 19 januari 2005 Oke ff weer on-topic . Heb de unico en de cambridge audio 640c eindelijk thuis, jaja... Ga nu ff goed en dan ook goed alles even beluisteren... Als ik meer weet, wat betreft bevindingen enzo dan post ik wel weer even wat.. Trouwens mooie apparaten hoor.. poeh.. Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 28 januari 2005 Author Report Share Posted 28 januari 2005 Jammer Jammer, ben de unico en de cambridge weer kwijt . Wat ik van de unico vond, poeh wat een pracht apparaat. Samen in combinatie met mijn ms906's, een zeer open en helder hoog. Mooi neutraal midden en een goed, niet storend, laag (wat ik miste bij de unico in combinatie met mc-systems). Als ik de unico ga vergelijken met mijn marantz, ongelooflijk wat is de unico dan open. Deze geeft echt een prachtig stereobeeld. Wat betreft de cambridge, dit is ook een zeer mooie speler, gaf alleen (bij mij) een heel laag brommend geluid wanneer deze uitstond, met andere netkabel is dit denk ik wel opgelost. Maar nu gaat deze jongen morgen naar Utrecht om de primare i21 eens goed en kritisch te beluisteren. En dan hoop ik eruit te komen, want ik vergelijk ze niet naast elkaar maar na elkaar. Dus nu komt het een beetje op mijn geheugen aan . Maar ik houd jullie op de hoogte. Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Jammer Jammer, ben de unico en de cambridge weer kwijt . Wat ik van de unico vond, poeh wat een pracht apparaat. Samen in combinatie met mijn ms906's, een zeer open en helder hoog. Mooi neutraal midden en een goed, niet storend, laag (wat ik miste bij de unico in combinatie met mc-systems). Als ik de unico ga vergelijken met mijn marantz, ongelooflijk wat is de unico dan open. Max En als je de ECC82 stuurbuisjes uit de Unico vervangt voor een paar 5814 van General Electric (ca. €30 p.st.), is ook het allerlaatste scherpe randje weg en speelt ie nog eens zo mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 1 februari 2005 Author Report Share Posted 1 februari 2005 Ben zaterdag bij Wilbert geweest, en poeh das ook een mooie winkel. Heb hier de primare eens kunnen bezichtigen en even beluisterd. Zal aankomende weken ff plannen met de mensen van wilbert wanneer ik even met mijn eigen (speakers) langskom om dan de primare en de unico eens naast elkaar te vergelijken. Zit zelf trouwens wel steeds meer naar de unico te neigen, mede door het vervangen van de buisjes waardoor het geluid weer beter wordt. Maar ik zit nog wel met een probleem. Had eerst een cd-speler in gedachten van een euro of 500. Maar als ik nou de unico of de primare koop, dan moet daar natuurlijk een goede bron bij. Heb dus mijn budget verhoogt naar 1000 euro voor een cd-speler. Die van primare is btw wel een mooie cd-speler, deze ga ik volgende keer bij wilbert even beluisteren. Ik hoor graag de alternatieven. Max Douwes Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Had eerst een cd-speler in gedachten van een euro of 500. Maar als ik nou de unico of de primare koop, dan moet daar natuurlijk een goede bron bij. Heb dus mijn budget verhoogt naar 1000 euro voor een cd-speler. mwoah, denk je echt dat dat het verschil maakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 1 februari 2005 Author Report Share Posted 1 februari 2005 Had eerst een cd-speler in gedachten van een euro of 500. Maar als ik nou de unico of de primare koop, dan moet daar natuurlijk een goede bron bij. Heb dus mijn budget verhoogt naar 1000 euro voor een cd-speler. mwoah, denk je echt dat dat het verschil maakt? Weetje, dat weet ik niet. Misschien niet hoor, ik vond de cambridge al een geweldige speler, maar dacht misschien is er wel een groot verschil. De unico en de cambridge samen is 1800,- euro(moet dan wel een andere netkabel bij de cd-speler). De primare i21 en d21 samen 2300,-. Zal nog maar even heel kritisch luisteren.. Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 waarom een andere netkabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 1 februari 2005 Author Report Share Posted 1 februari 2005 waarom een andere netkabel. dat ding tussen de cd-speler en het stopcontact heet toch een netkabel? Nou ik heb het met die cd-speler gehoord, en je had een subtiel, wel duidelijk hoorbaar verschil tussen de standaard en de artspeak (50,-) kabel. Beeld werd opener, absoluut mooier .. Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Soms kan een netkabel verschil maken, soms niet. Op de Unico is het de moeite waard. Op m'n cd spelers kon ik weinig verschil horen. Heb een beetje ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Jammer Jammer, ben de unico en de cambridge weer kwijt . Wat ik van de unico vond, poeh wat een pracht apparaat. Samen in combinatie met mijn ms906's, een zeer open en helder hoog. Mooi neutraal midden en een goed, niet storend, laag (wat ik miste bij de unico in combinatie met mc-systems). Als ik de unico ga vergelijken met mijn marantz, ongelooflijk wat is de unico dan open. Max En als je de ECC82 stuurbuisjes uit de Unico vervangt voor een paar 5814 van General Electric (ca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts