Sodejuu Posted 10 januari 2005 Report Share Posted 10 januari 2005 Ik vind dit weer een rare bedoeling. Komt een nieuwe gast met een vraag en heeft al het nodige speurwerk gedaan, met als resultaat dat er hij nog dubt tussen de 2 over gebleven versterkers. Wat moet die meneer nou? Hij moet WEER gaan luisteren naar een andere versterker Zo kom je toch nooit aan een nieuwe. De 2 kandidaten die er over zijn, zijn werkelijk allebei prima. Beste Sodejuu, volgens mij is deze gast een newbie, iemand die via internet en folders de keuze tot twee heeft beperkt en waarbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 10 januari 2005 Author Report Share Posted 10 januari 2005 heb trouwens de unico al beluisterd, voor mij was dat al een super apparaat, heb m beluisterd met een goldberg getunde platenspeler. DVD eagles was bagger vergeleken met de platenspeler.. Mijn vriendin woont in Zeist dus dat is gelukkig niet erg ver van Uterecht . Maar nog geen antwoord gehad op mijn vraag wat betreft de cd-speler..? ... ps: worden jullie ook weleens strontziek van die gasten zoals ik Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 januari 2005 Report Share Posted 10 januari 2005 heb trouwens de unico al beluisterd, voor mij was dat al een super apparaat, heb m beluisterd met een goldberg getunde platenspeler. DVD eagles was bagger vergeleken met de platenspeler.. Mijn vriendin woont in Zeist dus dat is gelukkig niet erg ver van Uterecht . Maar nog geen antwoord gehad op mijn vraag wat betreft de cd-speler..? ... ps: worden jullie ook weleens strontziek van die gasten zoals ik Max Nee hoor Max Wat betreft cd-speler geldt ook hier weer hetzelfde verhaaltje. Neem er een aantal mee naar huis en spelen maar. Er is wel verschil tussen de spelers, maar op een bepaald niveau valt dat ook wel mee. Om te beginnen kun je ook je dvd-speler gebruiken voor je quest naar een andere versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 10 januari 2005 Author Report Share Posted 10 januari 2005 daar heeft u ook gelijk in. Maar volgens mij kan ik dan niet 'alles' eruit halen wat eruit te halen valt. Dus kan ze dan niet echt goed met elkaar vergelijken. Enneh trouwens Sodejuu, ik ben begonnen met het luisteren naar de marantz pm7200 wilde eerste deze aanschaffen, maar mede door eringa (in leeuwarden) en het forum wilde ik een steeds betere versterker , welke natuurlijk meer geld kost... Dus ik heb al een klein reisje gemaakt in de versterker wereld Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 januari 2005 Report Share Posted 10 januari 2005 Natuurlijk haal je er niet alles uit met je dvd-speler, maar je krijgt wel een indruk. Die indruk is bepalend. Een versterker die je al gelijk aanspreekt zal het met betere apparatuur alleen maar beter doen. Als je er eerst aan moet wennen en de "adviseurs" zeggen dat die nog moet inspelen, denk ik dat je verkeerd bezig bent. Het moeilijke is dat je je eigen weg moet zien te vinden. Wij kunnen hier hooguit als richtingwijzer fungeren en dan nog kan die richting voor jou de falikant foute zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 10 januari 2005 Author Report Share Posted 10 januari 2005 bliksems, das best mooi. hehe. Dan moet deze jonge wel even langs rinsma gaan Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Streamz Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 Matheus, je hoeft niet helemaal naar Utrecht te gaan voor de Primare. Aangezien je de Tjoeb producten kent, ken je vast de "D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 11 januari 2005 Author Report Share Posted 11 januari 2005 (edited) hehe bedankt streamz. Maar de winkel in buitenpost heeft al even contact gehad met Ferdy (zo schrijf je het volgens mij). Deze hadden de nieuwe primare niet, alleen het oude model, moet dus wel naar utrecht toe, maar dat vindt ik geen probleem hoor. Zal vanmiddag even naar eringa in leeuwarden en daar even kijken naar cd-spelers en even interlinks bekijken.. max Oja nog een vraagje. bij de unico staat er: THD: < 1% at max power en bij de primare : THD 0.05%: (1kHz, 10V into 8 ) wat betekent dit nou eigenlijk? Edited 11 januari 2005 by Matheus Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 total harmonic distortion (THD): Of a signal, the ratio of (a) the sum of the powers of all harmonic frequencies above the fundamental frequency to ( the power of the fundamental frequency. Note 1: The THD is usually expressed in dB. Note 2: Measurements for calculating the THD are made at the output of a device under specified conditions. (188) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 total harmonic distortion (THD): Of a signal, the ratio of (a) the sum of the powers of all harmonic frequencies above the fundamental frequency to ( the power of the fundamental frequency. Note 1: The THD is usually expressed in dB. Note 2: Measurements for calculating the THD are made at the output of a device under specified conditions. (188) 188 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 dat was een referentie in de quote, niet ter zake doende in het THD verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 Oja nog een vraagje.bij de unico staat er: THD: < 1% at max power en bij de primare : THD 0.05%: (1kHz, 10V into 8 ) wat betekent dit nou eigenlijk? Eea heeft te maken met de buizenvoortrap die er in de Unico zit. Die vervormt iets meer dan de transistorstuurtrap van de Primare. Dwnz dat een buizenbak altijd meer vervorming geeft dan een transistorversterker. Het is alleen vaak kostbaarder dat laatste greintje vervorming uit een buizentrap te halen. Of je het hoort? Phoe, goeie vraag. Ik denk het niet, omdat een speaker veel meer vervormt dan een versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 11 januari 2005 Author Report Share Posted 11 januari 2005 Zal het vast niet horen, heb zelf niet de olderbeste boksen (ms906, normale zuilen) en kabel (oehlbach, budget), hehe Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 11 januari 2005 Author Report Share Posted 11 januari 2005 Heb even met de winkel ( de meneer dan ) in buitenpost gesproken. Heb even gevraagd of het mogelijk is dat ik de unico kan lenen, en dit kan. Kan dan ook nog even de primo cd-speler erbij krijgen. Wat de verkoper wel zei is dat je dan opzich niet echt een goed beeld krijgt van wat de versterker kan. Heb zelf niet de juiste kabels, stroom fase.., interlinks enzo. Maarja.. DIt komt allemaal nog. Hopelijk krijg ik nog even een ArtSpeak interlinkje mee, want deze klonk ook zeer lekker. Ik houd jullie op de hoogte.. Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 Nou, om die kabels zou ik me niet zo druk maken als ik jou was. Dat zie ik meer als een verkooppraatje... Bovendien moet het toch eerst nog wel met je huidige kabels doen. Wat is er mis met die kabels trouwens? Bovendien, de verschillen tussen versterkers zijn vele malen groter dan de verschillen tussen kabels (if any... ), dus die hoor je met je huidige kabels ook wel. En in cd-spelers zit ook geen wereld van verschil, zeker niet als je eenmaal een beetje een fatsoenlijke hebt staan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 ... Wat de verkoper wel zei is dat je dan opzich niet echt een goed beeld krijgt van wat de versterker kan. Je krijgt op zijn minst een idee wat de versterker kan. Maar, goede service, welke winkel is dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 11 januari 2005 Author Report Share Posted 11 januari 2005 hehe EP in Buitenpost... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 hehe EP in Buitenpost... Goh, dat had ik niet verwacht in Buitenpost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 hehe EP in Buitenpost... Goh, dat had ik niet verwacht in Buitenpost. Nou, ik verwacht nog minder dat een EP-filiaal Unico's en dergelijke levert. Is meestal alleen maar de standaard commerciele troep... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 11 januari 2005 Author Report Share Posted 11 januari 2005 daar heb je gelijk in inderdaad. Maar deze meneer is een audiofiel in hart en nieren. Ik wist het ook niet todat ik de winkel tegenkwam op hifi.nl -->http://www.hifi.nl/winkeldetails.php?wid=557 Maarreh vriendelijke man hoor Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 Ik heb indertijd de kleine Consonance geintegreerde versterker vergeleken met de Primare A20. Ik denk dat de Consonance redelijk te vergelijken is met de Unico. Het is n.l. ook een hibride ontwerp uit China met een vermogen van ca 60 W/ kanaal. De Primare A20 is de voorganger van de I20 en I21. Verschillen waren volgens mij erg duidelijk. De Consonance klonk erg mooi, maar miste dat beetje dynamiek en attack, De Primare doet dit veel beter. Meettechnisch bleek de Consonance een echte tegenvaller (een opmerking van de "meeter": een wonder dat het ding nog zo goed klinkt... ). De Primare daarintegen meette werkelijk perfect. Nou weet ik ook wel dat meetgegevens niet alles zeggen, maar geven wel een idee met welk vakmanschap een versterker is gebouwd. Kortom, voor mij is het de A20 geworden.... Deze draait nu sinds kort met de gemodde PiPi's in de huiskamer en telkens valt mij op dat deze combinatie toch wel erg goed klinkt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 11 januari 2005 Author Report Share Posted 11 januari 2005 Dit is positief nieuws. Wat betreft de primare i21, deze moet nog iets meer hebben dan zijn voorloper volgens Wilbert hifi en Art's Audio. Maar Over ongeveer twee weekjes heb ik waarschijnlijk deze meneer in huis max Arts audio Hij is niet meer, zoals de I20, uitgerust met een dubbele trafo, maar een enkele grote met afzonderlijke windingen voor het linker en rechterkanaal. Ik vind de I21 wel de betere versterker van de twee, iets meer verfijning en fractioneel meer energie - waarschijnlijk door het iets grotere vermogen. . Wilbert De verschillen zijn groot. De I 20 is een prima versterker. De I 21 is een volledig nieuw ontwerp. zowel kast als versterker is behoorlijk anders en om eerlijk te zijn ook wel een stuk beter. (warmer voller nog krachtiger en een stuk opener) Op dit moment ken ik geen betere voor dat geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 hehe bedankt streamz. Maar de winkel in buitenpost heeft al even contact gehad met Ferdy....................................................................................... .......... De winkel in Buitenpost (EP) heeft geen audiospeciaalzaak , maar is zelf wel een audiofiel , hij draait zelf ook met een draaitafel van Nothingham Analoog . ................................................................................ ......... (zo schrijf je het volgens mij). Deze hadden de nieuwe primare niet, alleen het oude model, moet dus wel naar utrecht toe,........ ................................................................................ ......... Als het goed is dan klinken versterkers van hetzelfde merk oud/nieuw niet exakt gelijk , maar hebben wel hetzelfde karakter. ................................................................................ ....... maar dit vindt ik geen probleem hoor. Zal vanmiddag even naar eringa in leeuwarden en daar even kijken naar cd-spelers en even interlinks bekijken.. max Oja nog een vraagje. bij de unico staat er: THD: < 1% at max power Betekent kleiner dan 1 % bij vol vermogen ! en bij de primare : THD 0.05%: (1kHz, 10V into 8 ) Betekent 0.05 % bij 1000 Hz is 1 frequenties dat is belachelijk want muziek heeft iets meer frequenties ! Bij 10 V dat is beslist geen vol vermogen maar veel minder dus het zou me niet verbazen als deze versterker veel meer zou vervormen . ................................................................................ ......... Versterkers met een extreem lage vervorming (THD) Total Harmonic Distorsion , daar heb ik een zeer gezond wantrouwen tegen, want met een zo een lage THD hebben ze over het algemeen een behoorlijk hoge tegenkoppeling. Een hoge tegenkoppeling zorgd voor lage THD vervormings cijfers , maar de klank wordt daardoor koel (over analytisch) bovendien gaan door deze tegenkoppeling andere vervormingen omhoog bv TIM Transient Intermodulatie Vervorming die al hoorbaar is vanaf 0,1 % terwijl THD pas bij 10 % hoorbaar wordt. Dus aan een luidspreker als een Thiel 2.4 klinkt een Unico een stuk muzikaler. Dat zal minder hoorbaar zijn op een Mordaunt Short omdat deze luidsprekers warm klinkend zijn. Mijn advies zou dus zijn een Unico ook al omdat je de vv buizen gemakkelijk zelf kunt uitwisselen, en daardoor kun je de klankmatige eigenschappen zelf naar eigen voorkeur beinvloeden. Dus neem je verstand en je oren mee , voor het geluid en advies. MvG, Haudio wat betekent dit nou eigenlijk? Neem je oren mee, geen twijfel mogelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 Ik kan je de Arcam CD73 van harte aanbevelen. Alleen al omdat ik er nu een paar maanden met volle tevredenheid naar luister. Mijn set bestaat uit Arcam A85, P85 en CD73, daaraan hangt een paar Thiel CS1.6. Ik ben er weg van. Je staat echt te kijken wat die cd-speler voor kwaliteit levert. Het geluid komt los van de speakers en alles klinkt perfect gescheiden. Er komt nooit wat in de knoop en stemmen zijn ontzettend natuurlijk. Kortom, ik kan nog wel even doorgaan... maar je moet zelf maar eens gaan luisteren... De combinatie Thiel - Arcam klinkt gewoon erg lekker. Mijn zegen heb je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 11 januari 2005 Author Report Share Posted 11 januari 2005 He bedankt. Heb advies gekregen in de hifi winkel waar ik vanmiddag was eerst te richten op de versterker. Wanneer ik deze heb een cd-speler uitkiezen (wat trouwens ook al verschillende forum members voor stelden). Maar inderdaad ik vind de cd73 wel een ontzettende mooie speler. Nog een weekie dan de uncico op proef, joehoe en het weekie (misschien 2) daarna de primare, joehoe. Ik vind trouwens zelf persoonlijk deze versterkers wat betreft het model (layout enzo) een paar van de mooiste die IK gezien heb. Ze zien er ontzettend strak en behoorlijk chique uit, maar das mijn smaak natuurlijk. Maar ik houd gewoon van een betrekkelijk tijdloos model. Max ps: is hier iemand misschien lid van stereoplay die mij iets kan mailen, want ik zag dat er een test in stond -->Test: 4 Vollverst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts