Guest Hubertinus Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 Ik vraag me af wie er nog een goede tip heeft wat betreft spikes/dempers. Zelf heb ik 1 set vibrapod dempers onder de versterker en daar ben ik zeer tevreden over. En wat leuk meegenomen is: het is te betalen. Wie heeft er een tip voor onder de cd speler? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 Van die decoratieve eindstukken voor gordijnrails van bij de Gamma; het zijn net hele grote spikes (wel hol van binnen, maar wel van stevig metaal) Kost geen dr*l en ondanks dat mijn cdspeler op een marmeren plaat op een 'zandbak' staat gaf dat nog een mooie verbetering. Niet gedacht dat dat ondanks die zandbak nog zoveel verschil zou maken! Maar dat is natuurlijk wel low-budget. Met exotische spikes van borium enz enz blablabla zal het nog wel veel beter gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 Kijk eens of je ergens kleine isocoins kunt krijgen (tweedehands) Deze werken werkelijk subliem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 daar stond dus al een hele goeier tip in de tekst verborgen: dikke plaat steen eronder. voor wie in massa gelooft natuurlijk. Ik heb een 3cm Travertinplaat, onderaan nog met bituum beplakt. En dan 2x masterbase (zachte dempers werken niet lekker met mijn speler). en dat steen ligt weer op een ander laagbudget ideetje: koop zo'n rubbertegel bij de gamma. dat is versnipperd en dan geperst rubber, en snij de dunne stukjes eruit. op een paar stukjes daarvan ligt het steen. net TVA dempers (zie ook op hifi.nl). en ik heb nog wat zwaars op de speler liggen. om dat blikken bovenkantje te kalmeren. baai Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Spikes voor versterkers en CD spelers, ALS het al invloed heeft, zal het materiaal echt weinig uitmaken. Mooi RVS of iets dergelijks is hard, duurzaam en prima. Maar betaal gerust veel te veel voor audiofiel ingestraalde spikes waar in 2 a4tjes onzin beschreven wordt hoe een wereld van weergave-verbeteringen voor je open zal gaan........ Probeer het vooral met Gamma achtige dingen zoals reeds aanbevolen! Soms is duurder beter, in z'n algemeenheid, (auto's, speakers...) maar bij dit soort dingen moet de hersenpan toch op 'alarm' springen, het liefst met sirene, als er voor honderden euri (per stuk) aan dempertjes en stukjes rubber op de markt verkocht wordt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Spikes voor versterkers en CD spelers, ALS het al invloed heeft, zal het materiaal echt weinig uitmaken. Mooi RVS of iets dergelijks is hard, duurzaam en prima. Maar betaal gerust veel te veel voor audiofiel ingestraalde spikes waar in 2 a4tjes onzin beschreven wordt hoe een wereld van weergave-verbeteringen voor je open zal gaan........ Probeer het vooral met Gamma achtige dingen zoals reeds aanbevolen! Soms is duurder beter, in z'n algemeenheid, (auto's, speakers...) maar bij dit soort dingen moet de hersenpan toch op 'alarm' springen, het liefst met sirene, als er voor honderden euri (per stuk) aan dempertjes en stukjes rubber op de markt verkocht wordt! Ik wil hier graag even verder op ingaan ik vind dat Niels007 wel een beetje gelijk heeft. ik heb zelf een paar AZE dempers onder mijn cd speler die heb ik tweedehands gekocht waardoor ze niet zo duur waren. Toen ik die eens goed bekeek bleek het egenlijk alleen maar om een rubberring te gaan met een mooi voetje er aan. Ik ben daarom naar een loodgieter gegaan en heb wat rubberringen van verschillende diktes opgehaald met een diameter van ongeveer 40/45mm. Na wat proberen ben ik er achter gekomen dat deze sluitringen net zo goed werken en die kosten geen drol je moet wel even rekening houden met het gewicht van het apparaat. Ik koop dus nooit meer van die dure dempers maar probeer eerst wel wat uit van de bouwmarkt of zo, ook dat idee met die rubber tegels wil ik een keer proberen. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 Nog een goedkope effectieve tip die ik hoorde bij Transtec: piepschuim, oftewel polystyreen (ik weet niet of ik het zo goed schrijf). Kun je eventueel spuiten met een verfbus en omkapselen om afbrokkelen tegen te gaan. Ik kan me er wel iets bij voorstellen: kijk maar eens van dichtbij hoe het is opgebouwd: allemaal kleine bolletjes. Moet volgens mij ijzersterk zijn/enorme gewichten kunnen dragen als je ziet waarvoor ze het allemaal gebruiken in de verpakkingsindustrie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Ik koop dus nooit meer van die dure dempers maar probeer eerst wel wat uit van de bouwmarkt of zo, ook dat idee met die rubber tegels wil ik een keer proberen. Dat is toch ook veel leuker experimenteren zo? En je houdt je ogen open als je in zulke winkels komt, zet je fantasie en vindingrijkheid aan het werk! En het blijft betaalbaar.... Piepschuim!!! Goeie! Ik had er al met een scheef oog naar zitten kijken, ga het nu toch maar es proberen. Ook nog een leuke: van die "wasmachinegeluidsdempers", bedoeld om de benedenburen te sparen, maar ik heb ze onder de poten van mijn meubel gezet. Alleen daar heb ik geen opzienbarende resultaten mee voor zover ik weet.. een wasmachine is natuurlijk ook wat anders dan een cd-speler, m Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Ik koop dus nooit meer van die dure dempers maar probeer eerst wel wat uit van de bouwmarkt of zo, ook dat idee met die rubber tegels wil ik een keer proberen. Dat is toch ook veel leuker experimenteren zo? En je houdt je ogen open als je in zulke winkels komt, zet je fantasie en vindingrijkheid aan het werk! En het blijft betaalbaar.... Piepschuim!!! Goeie! Ik had er al met een scheef oog naar zitten kijken, ga het nu toch maar es proberen. Ook nog een leuke: van die "wasmachinegeluidsdempers", bedoeld om de benedenburen te sparen, maar ik heb ze onder de poten van mijn meubel gezet. Alleen daar heb ik geen opzienbarende resultaten mee voor zover ik weet.. een wasmachine is natuurlijk ook wat anders dan een cd-speler, m Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 15 januari 2005 Report Share Posted 15 januari 2005 Ook een bekende is van die gangers.Gangers zijn een soort van spijker met een hele brede kop.Ze worden gebruikt onder stoelen/banken/tafels voor als je parket hebt en ze beschermen tegen krassen. Je hebt ze met een vilten onderkant en met een gladde onderkant.Met groet, Hmmmmmm had daar eigen lijk nog nooit aan gedacht Gaan we ook een keer proberen Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Ik lees op Hifi.nl een review van een stelletje dempers (300 euro voor 4 stuks) en zo'n beetje het eerste wat de reviewer schrijft is dat 'het niet moeilijk is het verschil te horen' Hoe kan het in godsnaam dat er tijdschriften en E-zines zijn waar wetenschappelijk zeer dubieuze artikelen beschreven worden kennelijk zonder slag of stoot aanhang vinden bij een groep mensen die op basis van gelul 300 euro* zouden uitgeven aan iets wat op eigenlijk vrijwel geen enkele manier invloed heeft groter dan het aantal blaadjes aan de boom in de tuin? Dat vindt ik het rottige van de audio wereld en oorzaak van m'n 'afschuw' van de tijdschriften en winkels waar ze alles zo goed weten.. Daar KAN men toch zichzelf niet voor de gek houdend een eerlijke business mee draaien? Alles wat je niet met wetenschappelijke onderbouwing kan aantonen, DWZ een plausibele verklaring en geen gelul, kan je eigenlijk niet verkopen toch? Je moet het eens proberen of eens luisteren.. Ik verkoop, parttime, computers. Ik voel me in staat precies de pc voor een klant te kunnen bouwen waar hij/zij voor niet teveel geld perfect mee kan doen wat hij/zij van plan is... Als ik in een Hifi zaak werkte en een klant zou iets mooi vinden klinken zou ik hem toch vertellen dat het thuis waarschijnlijk weer HEEL anders klinkt... Ook al zou hij, als ik dat achterwege liet, toch het spul kopen en ook thuis het perfect klinken ookal zou het thuis een stuk minder zijn... Ik heb eigenlijk maar een hekel aan 'hifi'.. gelukkig houdt ik van muziek *dat zijn toch 25 nice price cdtjes bij de Plato, meer dan de hele verzameling van 25% van de kopers van de dempers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Ik lees op Hifi.nl een review van een stelletje dempers (300 euro voor 4 stuks) en zo'n beetje het eerste wat de reviewer schrijft is dat 'het niet moeilijk is het verschil te horen' Hoe kan het in godsnaam dat er tijdschriften en E-zines zijn waar wetenschappelijk zeer dubieuze artikelen beschreven worden kennelijk zonder slag of stoot aanhang vinden bij een groep mensen die op basis van gelul 300 euro* zouden uitgeven aan iets wat op eigenlijk vrijwel geen enkele manier invloed heeft groter dan het aantal blaadjes aan de boom in de tuin? Dat vindt ik het rottige van de audio wereld en oorzaak van m'n 'afschuw' van de tijdschriften en winkels waar ze alles zo goed weten.. Daar KAN men toch zichzelf niet voor de gek houdend een eerlijke business mee draaien? Alles wat je niet met wetenschappelijke onderbouwing kan aantonen, DWZ een plausibele verklaring en geen gelul, kan je eigenlijk niet verkopen toch? Je moet het eens proberen of eens luisteren.. Ik verkoop, parttime, computers. Ik voel me in staat precies de pc voor een klant te kunnen bouwen waar hij/zij voor niet teveel geld perfect mee kan doen wat hij/zij van plan is... Als ik in een Hifi zaak werkte en een klant zou iets mooi vinden klinken zou ik hem toch vertellen dat het thuis waarschijnlijk weer HEEL anders klinkt... Ook al zou hij, als ik dat achterwege liet, toch het spul kopen en ook thuis het perfect klinken ookal zou het thuis een stuk minder zijn... Ik heb eigenlijk maar een hekel aan 'hifi'.. gelukkig houdt ik van muziek *dat zijn toch 25 nice price cdtjes bij de Plato, meer dan de hele verzameling van 25% van de kopers van de dempers? Nou Niels ikkan het effect van mijn AZE dempers toch wel horen , ik heb ze op marktplaats bemachticht voor 30,- euro, maar de rubberringen bij de loodgieter weg doen het net zo goed. Dus ja echte dempers zijn veel ste duur , maar doen het wel degelijk. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Ik lees op Hifi.nl een review van een stelletje dempers (300 euro voor 4 stuks) en zo'n beetje het eerste wat de reviewer schrijft is dat 'het niet moeilijk is het verschil te horen' Hoe kan het in godsnaam dat er tijdschriften en E-zines zijn waar wetenschappelijk zeer dubieuze artikelen beschreven worden kennelijk zonder slag of stoot aanhang vinden bij een groep mensen die op basis van gelul 300 euro* zouden uitgeven aan iets wat op eigenlijk vrijwel geen enkele manier invloed heeft groter dan het aantal blaadjes aan de boom in de tuin? Dat vindt ik het rottige van de audio wereld en oorzaak van m'n 'afschuw' van de tijdschriften en winkels waar ze alles zo goed weten.. Daar KAN men toch zichzelf niet voor de gek houdend een eerlijke business mee draaien? Alles wat je niet met wetenschappelijke onderbouwing kan aantonen, DWZ een plausibele verklaring en geen gelul, kan je eigenlijk niet verkopen toch? Je moet het eens proberen of eens luisteren.. Ik verkoop, parttime, computers. Ik voel me in staat precies de pc voor een klant te kunnen bouwen waar hij/zij voor niet teveel geld perfect mee kan doen wat hij/zij van plan is... Als ik in een Hifi zaak werkte en een klant zou iets mooi vinden klinken zou ik hem toch vertellen dat het thuis waarschijnlijk weer HEEL anders klinkt... Ook al zou hij, als ik dat achterwege liet, toch het spul kopen en ook thuis het perfect klinken ookal zou het thuis een stuk minder zijn... Ik heb eigenlijk maar een hekel aan 'hifi'.. gelukkig houdt ik van muziek *dat zijn toch 25 nice price cdtjes bij de Plato, meer dan de hele verzameling van 25% van de kopers van de dempers? Lees dan toch ook geen pulp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Ik verkoop, parttime, computers. Ik voel me in staat precies de pc voor een klant te kunnen bouwen waar hij/zij voor niet teveel geld perfect mee kan doen wat hij/zij van plan is... Als ik in een Hifi zaak werkte en een klant zou iets mooi vinden klinken zou ik hem toch vertellen dat het thuis waarschijnlijk weer HEEL anders klinkt... Ook al zou hij, als ik dat achterwege liet, toch het spul kopen en ook thuis het perfect klinken ookal zou het thuis een stuk minder zijn... Hmmmmmmmm Ik bouw zelf speakers , naar eigen ontwerpen, dus ik weet helemaal niet hoe die klinken zal totdat ik ze helemaal klaar zijn. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 ALLES maakt uit in de perfecte weergave. Dus ook het materiaal van de spikes/dempers. Elke materiaal resoneert immer anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Elke materiaal resoneert immer anders. Idd, en niet te vergeten je luisterstoel en de persoon die er in zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 ALLES maakt uit in de perfecte weergave. Dus ook het materiaal van de spikes/dempers. Elke materiaal resoneert immer anders. Je kan ook overdrijven natuurlijk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 ALLES maakt uit in de perfecte weergave. Dus ook het materiaal van de spikes/dempers. Elke materiaal resoneert immer anders. Je kan ook overdrijven natuurlijk.. Als het beter klinkt maakt me dat niet uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 ALLES maakt uit in de perfecte weergave. Dus ook het materiaal van de spikes/dempers. Elke materiaal resoneert immer anders. Je kan ook overdrijven natuurlijk.. Als het beter klinkt maakt me dat niet uit Ik bedoel, hoe ver moet je gaan? Dit is wel heel breed. Ten eerste moet je je afvragen of het een hoorbare invloed heeft, en ten tweede of je er iets aan kan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 ALLES maakt uit in de perfecte weergave. Dus ook het materiaal van de spikes/dempers. Elke materiaal resoneert immer anders. Je kan ook overdrijven natuurlijk.. Als het beter klinkt maakt me dat niet uit Ik bedoel, hoe ver moet je gaan? Dit is wel heel breed. Ten eerste moet je je afvragen of het een hoorbare invloed heeft, en ten tweede of je er iets aan kan doen. Ik weet dat het hoorbaar is. Hoe ver je moet gaan dat verschilt per persoon. Ik zoek naar de ultieme weergave (voor mij) en dan merk ik dat ALLES in de keten een verschil maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Ik weet dat het hoorbaar is. Dat bedoel ik nou. Ik h Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Ik weet dat het hoorbaar is. Dat bedoel ik nou. Ik h Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Ik vraag me af wie er nog een goede tip heeft wat betreft spikes/dempers. Zelf heb ik 1 set vibrapod dempers onder de versterker en daar ben ik zeer tevreden over. En wat leuk meegenomen is: het is te betalen.Wie heeft er een tip voor onder de cd speler? Waarom niet ook vibrapods? Heb ik wel gedaan, werkt perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Ik weet Ik weet Ik weet Waar gaat dit nog over Niet iedereen WIL of KAN bakken geld uitgeven voor een paar rubber voetjes voor onder de CD speler Er zullen ook altijd mensen blijven die hierover scepties blijven marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Hoe bedoel je Ruud? Ontkoppelen is idd meestal de bedoeling maar als ze niet ook goed dempen schiet je er niets mee op. Dan krijg je het effect van een goed ontkoppelde maar slecht gedempte draaitafelbasis: Blijft eindeloos staan dansen als je er een duwtje tegen geeft. Dat lijkt me toch niet de bedoeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts