bees Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 ik vind het verschil tussen een degelijke interlink van profigold (13 euro) en een tara labs (200 euro) maar miniem..... de standaard dropveters klinken idd erg beroerd.... erg smal, geforceerd bijna, blikkerig.... maar volgens mij zijn de verschillen daarna erg klein..... (ik heb het dan niet over kabels met allerlei filters eraan die zullen wellicht heel anders klinken...) bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Doe eens een zoek op kabels.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 13 januari 2005 Author Report Share Posted 13 januari 2005 ;-) ach.. ik ben wel tevreden met de minieme verandering maar toch... ik had meer verwacht... hoop dat het verschil met de luidspreker kabels wel wat groter is:) bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Wat betreft interlinks moet ik toegeven dat ik daar ook weinig verschil in hoor. Er is wel verschil, maar in mijn ervaring veel minder dan tussen luidsprekerkabels. Ik heb nog diverse ls-kabels in m'n kast liggen. Sommigen daarvan kunnen de klank van m'n set om zeep helpen, terwijl andere kabels (niet duurder!) de set erg goed laten klinken. Interlinks is dan ook datgene wat ik door de jaren heen nog 't minst heb gewisseld. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 Ik zeg niks meer, want je krijgt alleen maar een welles nietes topic. Waar de Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 januari 2005 Report Share Posted 13 januari 2005 En Erik zegt dat er sowieso geen verschil te horen is tussen dropveters van de Gamma en een exoot van bijvoorbeeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 19 januari 2005 Report Share Posted 19 januari 2005 Tja ook ik had meer verschil tussen goede interlinks verwacht Ik ben begonnen met een NF 14 van Oehlbach het verschil met de standaard dropveters was zeer groot aan de cd speler. Toen ik er de DVD speler bij kocht heb ik eer op marktplaats een van de Hul D102mk3 bij gekocht deze is bijna 2x zo duur als de Oehlbach maar het verschil is echt miniem. dit heb ik kunnen konstateren doordat ik de vd Hul aan de cd speler heb gehangen en de Oehlbach aan de dvd speler. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 19 januari 2005 Report Share Posted 19 januari 2005 Heb de topic even doorgelezen, heb voor mijzelf besloten dat ik niet een beestachtig (en dure) interlink wil hebben. Nu dacht ik zelf aan het merk ArtSpeak, iemand hier ervaring mee (er is weinig te vinden op internet). Misschien ook de Kimber cable timber of hero , Siltech mxt London. Ik ben niet van plan om deze allemaal te gaan beluisteren, dus kom maar op met jullie bevindingen. Alvast bedankt. Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 19 januari 2005 Report Share Posted 19 januari 2005 Heb de topic even doorgelezen, heb voor mijzelf besloten dat ik niet een beestachtig (en dure) interlink wil hebben. Nu dacht ik zelf aan het merk ArtSpeak, iemand hier ervaring mee (er is weinig te vinden op internet). Misschien ook de Kimber cable timber of hero , Siltech mxt London. Ik ben niet van plan om deze allemaal te gaan beluisteren, dus kom maar op met jullie bevindingen. Alvast bedankt. Max ArtSpeak ken ik zelf niet. Maar zelfs Profi Gold heeft een heel mooie interlink voor nogeveer 20euro die gebruik ik zelf in de auto is ook erg goed. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 19 januari 2005 Report Share Posted 19 januari 2005 Als je set de verschillen niet laat horen tussen verschillende interlinks of wat voor kabels dan ook, dan is het heel zonde om daar nu je geld aan uit te geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 19 januari 2005 Report Share Posted 19 januari 2005 Nee, maar hopelijk kan ik dan even, tijdens mijn aankoop van de versterker en de cd speler, er gratis een interlinkje bijkrijgen . Nee maar als deze verschillen echt miminaal zijn, dan kan ik ook net goed mijn oude houden, dit was een oelhbach (15,-) kabeltje.. Maar was wel wat nieuwschierig naar ArtSpeak, want dat hadden ze in de winkel ook, de verkoper was er laaiend enthousiast over, maar ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.. Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 19 januari 2005 Report Share Posted 19 januari 2005 Nee, maar hopelijk kan ik dan even, tijdens mijn aankoop van de versterker en de cd speler, er gratis een interlinkje bijkrijgen . Nee maar als deze verschillen echt miminaal zijn, dan kan ik ook net goed mijn oude houden, dit was een oelhbach (15,-) kabeltje.. Maar was wel wat nieuwschierig naar ArtSpeak, want dat hadden ze in de winkel ook, de verkoper was er laaiend enthousiast over, maar ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.. Max Meestal als ze er laaiend anthousiast over zijn verdienen ze er goed aan Als je de kans hebt om diverse kabels te proberen, zou ik dat eens doen Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 19 januari 2005 Author Report Share Posted 19 januari 2005 ik zou absolluut zelf gaan luisteren en vergelijken.... dit is slechts mijn bevinding..... en ja ....hifi is zo subjectief als de............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 weg naar rome. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 23 januari 2005 Author Report Share Posted 23 januari 2005 gelukkig is die weg niet zo subjectief... ik heb btw.. deze week een klein kunstwerkje voltooid... ik heb een multikabel gestript... 8 aders genomen... deze getwist met behulp van een boormachine... en vervolgens gescoubidoud of gemacronogwattusses..... had dus 4 strengen van 10 meter.... daar een kabel van 1,5 m van overgehouden.... daar 7 uur mee bezig geweest..... en nu moet ik nog proberen of ik verschil hoor..... ben bang van niet... laat de uitslag nog weten.... bb *die inmiddels 8 bier , 1 white russian en een X aantal sherry's op heeft* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 gelukkig is die weg niet zo subjectief... ik heb btw.. deze week een klein kunstwerkje voltooid... ik heb een multikabel gestript... 8 aders genomen... deze getwist met behulp van een boormachine... en vervolgens gescoubidoud of gemacronogwattusses..... had dus 4 strengen van 10 meter.... daar een kabel van 1,5 m van overgehouden.... daar 7 uur mee bezig geweest..... en nu moet ik nog proberen of ik verschil hoor..... ben bang van niet... laat de uitslag nog weten.... bb *die inmiddels 8 bier , 1 white russian Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 Tja ik heb ook menig poging ondernomen om verschil in kabels te horen. Ik heb 25 meter telefoonkabel, staalkabel, heel dun en goedkoop luidsprekersnoer (voor de auto) gebruikt. Daarbij had ik erg slecht gesoldeerde connectoren gemaakt en dan luisteren... Ik kwam erachter dat het volgens mij geen niets maakt wat je doet. Ik let ook niet echt meer op wat ik waar heb hangen in mijn installaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 Tja ik heb ook menig poging ondernomen om verschil in kabels te horen. Ik heb 25 meter telefoonkabel, staalkabel, heel dun en goedkoop luidsprekersnoer (voor de auto) gebruikt. Daarbij had ik erg slecht gesoldeerde connectoren gemaakt en dan luisteren... Ik kwam erachter dat het volgens mij geen niets maakt wat je doet. Ik let ook niet echt meer op wat ik waar heb hangen in mijn installaties. Het maakt wel degelijk uit wat je er achter knoopt, het moet alleen goed passen in je instalatie. Dan hoor je ook verschillen, beter of slechter. Het is het proberen zeker waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 ik vind het verschil tussen een degelijke interlink van profigold (13 euro)en een tara labs (200 euro) maar miniem..... Ach, sommige elektronen reizen nu eenmaal liever eersteklas in een luxe limousine met een fluwelen kussentje in hun nek en een minibar binnen handbereik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 ik vind het verschil tussen een degelijke interlink van profigold (13 euro)en een tara labs (200 euro) Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 gaan we weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 gaan we weer Je doelt op je eigen post? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 in herhaling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 ik vind het verschil tussen een degelijke interlink van profigold (13 euro)en een tara labs (200 euro) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 Tja ik heb ook menig poging ondernomen om verschil in kabels te horen. Ik heb 25 meter telefoonkabel, staalkabel, heel dun en goedkoop luidsprekersnoer (voor de auto) gebruikt. Daarbij had ik erg slecht gesoldeerde connectoren gemaakt en dan luisteren... Ik kwam erachter dat het volgens mij geen niets maakt wat je doet. Ik let ook niet echt meer op wat ik waar heb hangen in mijn installaties. Het maakt wel degelijk uit wat je er achter knoopt, het moet alleen goed passen in je instalatie. Dan hoor je ook verschillen, beter of slechter. Het is het proberen zeker waard. euhm... dat probeer ik dus aan te geven, ik heb het geprobeerd. Een zo slecht mogelijke interlink te maken en dat gaf voor mij geen verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts