bas Posted 28 januari 2001 Report Share Posted 28 januari 2001 Ik ben bezig met het samen stellen van mijn eigen HT. De keus qua versterker ben ik inmiddels uit. Alleen nog twijfel naar de speakers. Mijn oog valt op de ASCENT serie van Qualdral (650+450+base). Mijn vraag is, zijn dit goede speakers? Heeft iemand ervaring met deze serie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 28 januari 2001 Report Share Posted 28 januari 2001 hallo bas, ik kan niet in jouw beurs kijken maar als het kan kies dan de ascent 850 als frontspeakers daar de 650 erg mager in het laag zijn. of je moet met al een active subwoofer in huis hebben, dan voldoen de 650 best. de quadral ascent-series zijn uitermate geschikt voor hometheater en zijn daarom ook ietwat 'boomy' van klank en zijn ook niet echt kritisch qua versterker dus een gruwelijke impedantieverloop hoef je niet te verwachten. (welke versterker ga je eigenlijk kopen ?) de gebruikte materialen, units, afwerking en disign is voor die prijsklasse zeer goed ! zoek je binnen dit kader een speaker die wat meer 'audiofielere' aspiraties aan boord heeft en er zeker zo gelikt uitziet luister dan eens naar de aurum-series de center ( base )is trouwens een echt spraakwonder, dialogen klinken nu eens niet meer alsof iedereen verkouden is, luister maar eens naar wat centerspeakers en je zult meer slechte dan goede ontdekken ! de center is enorm belangrijk en bepaald samen met je frontspeakers 80% van het klankbeeld waarvan het grootste aandeel zich via de center afspeeld. logisch dat een waardering dan ook naar een goede en duidelijke center moet gaan. suc6, ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest graaff158 Posted 31 januari 2001 Report Share Posted 31 januari 2001 Hallo Bas, Ik heb sinds een jaar de Ascent 650 en die bevallen mij uitstekend over het laag heb ik niets te klagen je moet kijken hoe groot is de ruimte waar ze komen te staan. Anders heb je kans dat de 850 te veel laag geven. ik heb zelfs de poort van mijn 650s iets dicht gemaakt met een prop anders was het laag zelfs te heftig. Ik heb een twee maal 160 watt ev van musical Fidelity ook dat is natuurlijk van belang. Wat voor een versterker zet je er op. De spreiding is in ieder geval erg goed van deze speakers en de klank ook. Succes. Ron de Graaff Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts