Jump to content

Synthese speakers...., maar welk type ?

mjwe
 Share

Recommended Posts

Hallo heren en dames,

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een setje Synthese speakers, alleen is mijn vraag; Welk type ?

Het betreft hier een zuilluidspreker met een hoogte van 110 cm, een breedte van 24,5 cm en een diepte van 30 cm.

Het gewicht bedraagt ca. 40 kg per speaker.

De bezetting per speaker : 1 tweeter, 2 woofers.

Het betreft hier een 3 weg systeem, elke woofer heeft zijn eigen weergave gebied.

Uiteraard voorzien van de "zwevende tweeter".

Wie informatie kan geven, graag.

En voor de andere mensen, ook ik ben onder de indruk van de weergavekwaliteiten.

Groet,Mark

Hallo heren en dames,

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een setje Synthese speakers, alleen is mijn vraag; Welk type ?

Het betreft hier een zuilluidspreker met een hoogte van 110 cm, een breedte van 24,5 cm en een diepte van 30 cm.

Het betreft hier een 3 weg systeem, elke woofer heeft zijn eigen weergave gebied.

En voor de andere mensen, ook ik ben onder de indruk van de weergavekwaliteiten.

Groet,Mark

Nou ik denk niet dat je 2 woofers heb in een synthese met dergelijke afmetingen.

Gezien de groote moet het de S2 of S 3 zijn .

De S1 heeft een hoog, midden, (mid)laag en een woofer in de transmissie lijn.

Hallo,

Geen idee, maar het betreft hier geen telefoonhoornmodel, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Ohja, er zit (mits dat dus zo is) een basreflexpoort aan de voorzijde.

Kan het een type zijn uit bijvoorbeeld de classic lijn ?

Groet, Mark :unsure::)

Hallo,

Op de site staat dit type niet.

De speaker ziet er qua bouw conventioneel uit, type doodskist met geschuinde zijden.

Waarschijnlijk van voor de oorlog.

Ach wat maakt het ook allemaal uit, ik vind ze prima klinken.

De tweeter mist een stuk plaat waarin de ronding van de bovenste mid/woofer valt, de 2e woofer zit er pal onder.

Beide woofers zijn overigens even groot en van hetzelfde type

Groet, Mark :rolleyes:

Hallo heren en dames,

Groet,Mark

Beste ,

Dat zou een Synthese Floating one moeten zijn , uit de classic lijn.

Ik heb er redelijk veel van verkocht , als ik mij niet vergis zit daar bv een tweeter in van Dynaudio de Esotar.

De luidspreker klinkt heel mooi homogeen en heeft een holografisch geluidsbeeld.

Hij is gemakkelijk aan te sturen omdat de Impedantie volgens de fabrikant nooit beneden de 6 Ohm komt.

Hij kan grote vermogens aan en wat je ervoor zet laat hij horen , hij heeft niet het holografische geluidsbeeld van z

Guest muziekfreak

Floating synthese 2 denk ik de zuilmodel...de telefoonmodel is gewoon zonder floating ervoor dus synthese 1,2 of 3. Maar pics plaatsen doet ook wonderen

Floating synthese 2 denk ik de zuilmodel...de telefoonmodel is gewoon zonder floating ervoor dus synthese 1,2 of 3. Maar pics plaatsen doet ook wonderen

Beste ,

De Floating 2 weegt ongeveer 16 kg per stuk

De Floating 1 weegt ongeveer 40 kg per stuk

MvG,

HAudio

:rolleyes:

Guest muziekfreak

Ikzelf heb de Synthese 3 gehad [telefoonmodel] prachtige speakers gewoon die van floating. Enigste nadeel er is vrij weinig over tevinden op het net :( Mijn tip is dan ook

Mail met ron van floating,ik heb dat ook gedaan gehad en eerlijk waar die mensen daar zijn erg klantvriendelijk! Ik kreeg folders thuis gestuurd,testen van de synthese 3 ook trouwens allemaal voor NIETS.

Erg goede service dus ;)

Guest muziekfreak

Beste ,

De Floating 2 weegt ongeveer 16 kg per stuk

De Floating 1 weegt ongeveer 40 kg per stuk

MvG,

HAudio

:rolleyes:

Aha weer wat geleerd :)

Hallo,

Ik heb ze al open gehad en dat zonder de boel te beschadigen.

Voor zover ik er verstand van heb, zitten er dus behoorlijk goede onderdelen op het filter, doch voor verbetering vatbaar.

Het blijft tenslotte ( met alle respect overigens! ) toch een commerciele onderneming.

Nu vraag ik mij alleen af wat voor een worstelpartij het geweest moet zijn, zo af en toe.

De spoel onderin de speaker bijvoorbeeld, daar moet je bij zien te komen via het gat van de onderste woofer ?

Althans dat wil heten ; voor het verwijderen van de plaat die de boel afschermd c.q. klemzet ?

Het filter is geloof ik hard-wired en zit nou niet bepaald (qua onderdelen) op een plaats.

Ben benieuwd, groet Mark :)

Gaaf om te lezen hoe iemand betrokken is geweest bij de ontwikkeling van een speaker systeem.

Gelijk wat vragen natuurlijk .

Ik heb niet de boven genoemde speaker maar de Synthese 1.

Kan jij mij misschien vertellen wat daar aan te verbeteren valt ?

Niet dat ik niet tevreden ben maar na de verhuizing ben ik niet meer zo tevreden over het laag.(het hele diepe is niet meer hoorbaar)

Weet jij misschien een upgrade voor de laag unit?

Het hoog en midden vind ik gewoon heel goed maar ook voor het hoog kan je mij daar een unit aanraden die net nog wat beter klinkt?

De oorspronkelijk metal fluid vond ik minder dan de non fluid vandaar dat ik deze verving.

Kortom heb je tips?

Alvast bedankt het verhaal is ook reuze interresant.

Grtz Don van der Deijl

Hallo,

Sander bedankt voor je reactie(s).

Aanpassingen qua woofers acht ik op de langere termijn wel interessant, doch de daarvoor benodigde aanpassingen op het filter....., dat is niet mijn ding helaas.

Ik ben erg tevreden over de klank en kwaliteit(en), een van de beste speakers die ik ooit in huis heb gehad....., naar mijn inzicht.

Ze blijven de komende jaren en denk eigenlijk niet dat ze ooit weggaan (dit i.v.m. het betaalde bedrag voor de set).

Ze klinken wel wat "donkerder" dan de speakers welke ik tot nu toe gehad heb.

Ik ben er in ieder geval enorm mee in mijn "sas".

Groet, Mark :)

Hallo,

Setje Floating Ones nowadays, 880 Florijnen ofwel E.400 dus.

Foutje......, bedankt !??

Ohja, ik heb gekeken of Vifa inmiddels een verbeterde versie heeft van de toegepaste woofer.

Globaal heb ik nog niets gevonden, zien er nog identiek uit (dus verwacht ik klankmatig gezien geen grote verschillen).

En dat is misschien wel weer een ideetje voor over een paar jaar.

Groet, mark

Hallo,

Setje Floating Ones nowadays, 880 Florijnen ofwel E.400 dus.

Foutje......, bedankt !??

Groet, mark

onbekend maakt onbemind

Houd het lekker orgineel zo te lezen kan het weinig beter worden :D

Hallo Henk,

Als ik kijk naar de lengte van de frontjes betreft het hier de 2.

Ik vermoed dat in dit type niet de Esotar tweeter is toegepast.

Ik zou ook denken een veel simpelere kastconstructie ( 16 tegen 40 Kg per stuk), wat op zich natuurlijk niets zegt over klankkwaliteit.

Zat volgens mij ook een behoorlijk prijsverschil in, een setje 2 was ( meen ik begrepen te hebben) goedkoper als 1 speaker van het type 1.

Groet, Mark

Het hoeft overigens niets te zeggen...., de som kan meer zijn dan het optellen der delen..... :)

Don zelf ook de synthese 1 gehad. Eerst met de sony tan 77 er op.

Later een sphinx.

Dat laag probleem ligt aan je ruimte . Heb dit zelf ook gehad.

Dit had ik toen ook met andere speakers op de zelfde plek.

Toen de speakers gewoon op allerlei plaatsen in de ruimte gehad.

Uit eindelijk de plek gevonde waarbij ik de laagste tonen weer hoorde.

Als ik mijn stoel alleen 10 cm naar voor of achter schoof was ik het weer kwijt.

Dus de stoel daar laten staan en de boxen.

Nou was dat in een luister kamer en niet in de woonkamer.

Anders zou dat wel een onleefbaar worden.

Kan wel wezen dat een andere luidspreker het iets beter doet om dat ie de rumte anders aanpreekt.

Maar gezien jou probleem zit het in de acoustic.

Veel succes.

Guest muziekfreak

Zoals ik al met don [tijdje geleden] gemailt had acoustiek aanpakken en die tan80 eraf ;)

Wacht nog altijd op een tijd plaats enz beste don..om een keer mijn braadsleeen eraan tehangen eens kijken wat die doen op de synthese 1. Ow en er komt een synthese man mee [heeft 2 setjes synthese 3 in zijn woning staan] :D is ook erg benieuwd naar de synthese 1 zoals ik al aangaf laat maar horen ;)

Zoals ik al met don [tijdje geleden] gemailt had acoustiek aanpakken en die tan80 eraf ;)

Wacht nog altijd op een tijd plaats enz beste don..om een keer mijn braadsleeen eraan tehangen eens kijken wat die doen op de synthese 1. Ow en er komt een synthese man mee [heeft 2 setjes synthese 3 in zijn woning staan] :D is ook erg benieuwd naar de synthese 1 zoals ik al aangaf laat maar horen ;)

Is goed hoor prik maar een dag in een weekend dan zeg ik wel of ik kan .

Plannen doe ik zelden vandaar.

Ik hoor het dus wel.

SANDER ik heb een acoustiek probleem daar ik dit probleem niet kende in mijn vorige woning maar ok je leert er mee leven het is nu eenmaal niet anders.

Andere versterkers heb ik er op gehad waaronder een Krell maar dat geluid leefde niet .

Een heel zware restek heb ik er ook op gehad heel strak en op het eerste gehoor klonken ze helderder maar ook heel vermoeidend na een poosje luisteren.

De TAN 80 lijkt wat tam maar is dit niet hij blinkt naar mijn idee juist uit in het zijn van een goed doorgeefluik en meer ook niet neutraal dus.

Daarbij komt inderdaad dat de tijden voorbij zijn dat ik in staat was versterkers te kopen die zo duur zijn als jij noemde dus dat zit er eventje,s niet in.

Bedankt voor je reactie