depeter Posted 14 januari 2005 Report Share Posted 14 januari 2005 Hallo, Wat mij de laaste tijd steeds meer opvalt is dat DVD,s over het algemeen goedkoper worden aangeboden dan CD,s. Ligt de prijs van een cd(nieuw) al gauw rond de 20 tot22 euro, die van een dvd rond de 15 euro DEPETER. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 januari 2005 Report Share Posted 14 januari 2005 Ja dat valt mij ook op, maar toch niet voor films die "hot" zijn. En dan te bedenken dat de royalties die afgedragen (zouden) moeten worden voor de diverse technologien zoals AC3 en beveiliging van DVD stukken hoger zijn dan voor een CD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 14 januari 2005 Report Share Posted 14 januari 2005 Prima toch? wanneer ik naar mijzelf kijk dan constateer ik dat muziek weer een nieuwe impuls heeft gekregen met de komst van DVD. Heel gaaf vind ik het om bij concerten de beelden te hebben met een goede geluidskwaliteit. Ik koop helemaal geen cd,s meer trouwens . Link to comment Share on other sites More sharing options...
H@ns Posted 26 januari 2005 Report Share Posted 26 januari 2005 Alleen jammer dat de geluidskwalitiet van een concertregistratie vaak slecht is op DVD. Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Alleen jammer dat de geluidskwalitiet van een concertregistratie vaak slecht is op DVD. Groeten Hans Ben ik het mee eens dat is inderdaad te vaak het geval. Uitzonderingen zijn er gelukkig wel en dan geniet je van beide werelden. Helaas hoor je te vaak dat er een potje van gemaakt is met het idee lijkt het van het wordt toch wel gekocht. Maar dit hoor je ook terug bij cd,s die dikwijls niet klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Ik heb geen enkele muziek DVD, ik wil juist geen beeld bij muziek. Fijn in het donker met een goed glas cognac (Isard X.O.) muziek luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Ik heb geen enkele muziek DVD, ik wil juist geen beeld bij muziek. Fijn in het donker met een goed glas cognac (Isard X.O.) muziek luisteren. Kijk je wel uit, dat je het glas niet omstoot in het donker Ik heb hetzelfde "probleem". Muziek luisteren is muziek luisteren en niet lezen en/of plaatjeskijken tegelijk. Maar wellicht is er een samenhang met de soort muziek. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 De echte muziekliefhebber gaat natuurlijk met z'n oogkleppen op naar het concertgebouw. Het is voor de 'echte muziekliefhebber' natuurlijk het ultieme genot om starend naar het audio altaartje naar muziek te luisteren. De geest is te bekrompen om te bevatten dat er meerdere manieren mogelijk zijn om je te vermaken met muziek. De allergrootste schenners van het 'audiofiele ultieme genot' zijn natuurlijk de figuren die het in hun hoofd halen om naar een plaatje te luisteren en tegerlijk op een toetsenbord of gitaar mee (proberen) te spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 De allergrootste schenners van het 'audiofiele ultieme genot' zijn natuurlijk de figuren die het in hun hoofd halen om naar een plaatje te luisteren en tegerlijk op een toetsenbord of gitaar mee (proberen) te spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 ????????????? Genot schennen? Kan dat eigenlijk wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 ????????????? Genot schennen? Kan dat eigenlijk wel? Tuurlijk wel! Noemen ze dat fenomeen niet "anti-climax"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 ????????????? Genot schennen? Kan dat eigenlijk wel? Tuurlijk wel! Noemen ze dat fenomeen niet "anti-climax"? Oh bedoel je die DVD's. Ja daar is het geluid idd behoorlijk slecht van, kun je beter uitzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Weten jullie wat het is? Een beetje audiofiel vindt dvd's eigenlijk te min en koopt dan maar de allergoedkoopste dvd-speler, die dan een beetje uit het zicht moet staan. Vervolgens wordt er geklaagd over het geluid van een muziek-dvd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Vorig weekend nog eens naar Hannibal gekeken. De operamuziek die daarin wordt gebruikt weet me toch erg te bekoren. Hup, naar de muziekzaak om de soundtrack te kopen. FOUT I! Nergens uit te halen. Nou, ik wist dat het van Dante is, dus dan maar naar de afdeling klassiek. FOUT II! Bij Van Leest geen klassiek meer verkrijgbaar. Bij Free Record Shop bijna helemaal geen cd's meer verkrijgbaar; alleen nog spelletjes en dvd's. Zelfs de V&D heeft een veel beter assortiment muziek cd's dan "echte" platenzaken. Goed, ik woon niet in een wereldstad, maar; kom op mensen! Een trieste ontwikkeling voor muziekliefhebbers die alleen naar de muziek willen luisteren en niet aan een beeldbuis gekluisterd willen zitten. Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Waaruit maar weer eens blijkt: Ingeblikte muziek is gewoon handel, daalt de vraag dan daalt ook het aanbod. Zo komt de CD dadelijk nog in het ondergrondse circuit terecht Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Vorig weekend nog eens naar Hannibal gekeken. De operamuziek die daarin wordt gebruikt weet me toch erg te bekoren. Hup, naar de muziekzaak om de soundtrack te kopen. FOUT I! Nergens uit te halen. Nou, ik wist dat het van Dante is, dus dan maar naar de afdeling klassiek. FOUT II! Bij Van Leest geen klassiek meer verkrijgbaar. Bij Free Record Shop bijna helemaal geen cd's meer verkrijgbaar; alleen nog spelletjes en dvd's. Zelfs de V&D heeft een veel beter assortiment muziek cd's dan "echte" platenzaken. Goed, ik woon niet in een wereldstad, maar; kom op mensen! Een trieste ontwikkeling voor muziekliefhebbers die alleen naar de muziek willen luisteren en niet aan een beeldbuis gekluisterd willen zitten. Erjee. Dan bestel je die soundtrack ***CD*** toch gewoon even hier: http://www.play.com/play247.asp?searchtype...&Go.x=25&Go.y=9 Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Dan bestel je die soundtrack ***CD*** toch gewoon even hier:http://www.play.com/play247.asp?searchtype...&Go.x=25&Go.y=9 Frank Bedankt voor de tip, Frank! Die site kende ik nog niet. Bol vraagt er trouwens 23 euro voor. Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts