Jump to content

Kleine monitoren

jazzman
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Er loopt hier op een ander forum een discussie hoe je vriendin over je luidsprekers denkt. Gelukkig is het zo dat mijn set in de huiskamer komt te staan als we in maart gaan samenwonen. Maar ze is niet erg gelukkig met mijn muziekkeuze :(

Vandaar dat ik in mijn eigen werkkamer (3.5 x 5 meter) een hele goede set wil neerzetten. Met zo'n ruimte kom je natuurlijk met grote luidsprekers in de knel.

Wie heeft ervaring met kleine luidsprekers in de prijsklasse rond 2000 euro per stuk? Ik heb 4 maanden om me te orienteren, noem eens speakers en waarom...

Beste Jazzman,

mag ik je uitnodigen voor een luistersessie bij mij thuis?

Ik heb namelijk en set speakers staan die je zou moeten horen!

Ongekend goed wat deze kleine speakers doen!

Loopt in het laag door tot 35Hz bij 0 dB daarna valt hij pas af en dat voor een 13 cm woofer.

De tweeter is een gemodificeerde "Jordanov".

Ik weet zeker dat jij hierdoor geraakt wordt.

Mail me voor een afspraak.

Vihori

Volgensmij gaat het om de volgende speaker:

Polytone Audio Systems

Polytone Audio Systems 2

Groet,

Rienk

Welnu Jazzman,

Rienk weet al wat het is en dat klopt!

Dus hoef ik je niets meer te vertellen tot zover.

Nou nog eens beluisteren.

Maar Rienk,

heb jij ze al eens beluisterd?

groet,

Vihori

Hallo Vihori,

Geef eens aan hoe groot/klein ze zijn? Over welk merk heb je het nu? En is er iets terug te vinden op het net?

gr,

jazzman

Beste Jazzman,

nou kan ik een hele verhandeling gaan houden over hoe goed of geweldig deze speaker is en klinkt! Maar vebaal zegt dit niet alles en zal je jezelf moeten overtuigen door gewoon te luisteren! Er is gezien de sound van deze speaker bijna geen gelijke in deze. Ik heb diverse kleine speaker beluisterd en mogen uitproberen maar deze set sloeg alles. De vormgeving is apart te noemen.

Mij persoonlijk boeit de vormgeving niet zo zeer alhoewel het bij sommigen meer telt dan de sound. Er zijn al diverse mensen wezen luisteren die allen zeer onder de indruk waren van deze kleine reus. De speakers worden op bestelling gemaakt.

De soundstage die het neerzet is fenominaal te noemen. Hoe beter de spullen ervoor hoe beter het gaat klinken. Nieuwsgierig geworden?

Ik zou zeggen dat, we onder het genot van een versnapering, eens lekker moesten gaan luisteren.

Ik weet niet hoe ik hier een afbeelding moet plaatsen maar ik stuur je wel een foto per mail.

Groet,

Vihori

Maar Rienk,

heb jij ze al eens beluisterd?

Nope. Nog nooit beluisterd. Toen ik dit topic las kwam ik het merk Jordanov tegen. Daar had ik nog nooit van gehoord en was benieuwd wat voor speakers jij hebt waar deze tweeters in zitten. Ik heb ze toen even opgezocht op het wereld wijde web.

Groet,

Rienk

• 2 weeks later...

*Schop* :lol:

Jazzman, hoe staat het met de zoekocht naar kleine monitoren?

Ook een parel is de Essence van Konus Audio, vloerstaand (dat wel) maar zeer ondiep. Het beluisteren m

Mijn excuses:

Dit verteld Audio-Cube (distibuteur 47 lab in NL):

"De Essence is een samenwerking van Sead Lejlic en Ted Jordan, de "bouwtekening" op Jordans site wijkt op veel punten af, en moet gezien worden als een basis om mee te experimenteren (is ook na het ontwerpen van de Essence op site is gezet). De uiteindelijke versie is geen complete transmissielijn, maar weer een variatie daarop. Ted Jordan beschouwt de Essence als de best klinkende speaker gebaseerd op zijn units."

Mijn excuses

Nou Porcino, euh..excuses aanvaard dan maar! :)

Goed van je dat je zelf actief naar informatie bent gaan zoeken! Scheelt toch weer een aantal pagina's welles-nietes!

De mooist klinkende monitor speakers die ik ooit heb mogen beluisteren, zijn deze:

De PENaudio Charisma

charisma_chara.jpg

(maar dan zonder de sub er onder)

Prijs 3100,- p.p.

(rendement 85db)

Heb nog nooit eerder een kleine speaker zo groots, ruimtelijk en dynamisch horen klinken, als die van PENaudio.

Mvg,

Alco

ik begrijp het, maar ik vind het zonde. :(

het blijft persoonlijk. :rolleyes:

Ik heb 't amper 2 minuten geleden nog 'n keer een kans gegeven Joopus.

Heb de speakers iets verder ingedraaid en de pluggen er uit.

Na een seconde of 10 wist ik weer voldoende.

Gauw weer d'r in die pluggen.

Heb 't een keer aan 3 mensen laten horen, en die waren alle 3 ook van mening

dat 't met die pluggen zondermeer beter klonk, dan zonder.

Je zou 't gehoord moeten hebben.

Ik kan me dan niet voorstellen dat er ook maar iemand is die de voorkeur zou geven aan mijn speakers, in mijn ruimte, zonder die pluggen :o:blink::unsure:

Ik kan me dan niet voorstellen dat er ook maar iemand is die de voorkeur zou geven aan mijn speakers, in mijn ruimte, zonder die pluggen :o:blink::unsure:

ik vind het wel top dat je het probeert :lol:

ik bedoelde het ook niet op deze manier.

misschien is het even wennen.

wie weet als je het bij mij hoort, dat je ook de pluggen er in prefereert. :rolleyes::D

ik geloof je direct op jouw woord. :)

Wie heeft ervaring met kleine luidsprekers in de prijsklasse rond 2000 euro per stuk? Ik heb 4 maanden om me te orienteren, noem eens speakers en waarom...

Hallo,

Ik heb zelf de FocalJMlab 907 BE aangstuurd door een Krell fpb200c. KLinkt open en luchtig. Voor het basfundament gebruik ik 2 Audiodata Soutien II subwoofersystemen.

Jan S

• 3 weeks later...

Tja, omdat we nog steeds niet verhuisd zijn, staat de zoektocht naar kleine monitoren op een zeer klein pitje.

Maar binnenkort wil ik de B&W 805S of B&W Nautilus 805 Signature gaan beluisteren. De 805S behoort tot de laatste serie.

Wie heeft ze gehoord? Welke van de twee heeft de voorkeur??

• 2 weeks later...
  • Members

Heb deze speakers ook aan audioresearch getipt , nl de Doumois Reference 1.

Speelt geweldig met bv een buizenversterker , of een kleine transistorversterker.

Ziet er naar mijn idee ook goed uit.