Marc The Hague Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Ook deze klinken geweldig !! ProAc Response 1sc Marc .. Den Haag .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Tja, omdat we nog steeds niet verhuisd zijn, staat de zoektocht naar kleine monitoren op een zeer klein pitje. Maar binnenkort wil ik de B&W 805S of B&W Nautilus 805 Signature gaan beluisteren. De 805S behoort tot de laatste serie. Wie heeft ze gehoord? Welke van de twee heeft de voorkeur?? De 805 Signature heb ik horen spelen en was er behoorlijk van onder de indruk. Vooral stemmen komen erg realistish over en de ruimtelijkheid waar ze mee speelden staat me nog erg bij. Jammer dat ik de pegels er niet voor heb Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Gabriel Posted 26 maart 2005 Report Share Posted 26 maart 2005 De extrema vaganza van TAF heb ik eens op de VAD gehoord en klonk toen zeer goed. Diapason Adamantes III is ook een fantastische luidspreker. Een andere suggestie is Reference 3A daCapo die ik eens bij een medeforummer thuis heb beluisterd. Xanadu AW11 Reference is ook erg mooi. grt PG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 26 maart 2005 Report Share Posted 26 maart 2005 Tja, omdat we nog steeds niet verhuisd zijn, staat de zoektocht naar kleine monitoren op een zeer klein pitje. Maar binnenkort wil ik de B&W 805S of B&W Nautilus 805 Signature gaan beluisteren. De 805S behoort tot de laatste serie. Wie heeft ze gehoord? Welke van de twee heeft de voorkeur?? De 805 Signature heb ik horen spelen en was er behoorlijk van onder de indruk. Vooral stemmen komen erg realistish over en de ruimtelijkheid waar ze mee speelden staat me nog erg bij. Jammer dat ik de pegels er niet voor heb Marcel De signature heb ik gehoord en inmiddels ook gekocht. Echt subliem geluid alles wat je in de recensies over ze leest is meer dan waar. Het enige (kleine) nadeel is hun laagweergave. Begrijp me niet verkeerd, er komt veel laag uit, niet alleen t.o.v. op hun afmetingen. Menig vloerstaander kan hier niet aan tippen. Ik ben alleen het laag van mijn oude 801's gewend en dat was meer en lager aanwezig. Maar het laag wat de signature 805 produceerd is volledig vrij van kleuring en heel erg gedetailleerd. De 805S heb ik niet beluisterd, de 804S wel, en die vielen erg tegen t.o.v. de signature 805. Minder realistisch, minder goede plaatsing van instrumenten, minder diepte, gewoon op alle fronten minder. Zelfs qua laag weergave, mijn advies koop de siganture 805, daar krijg je echt geen spijt van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts