Jump to content

nieuw geluid

bees
 Share

Recommended Posts

hahaha zeer OT, maar als ze bij Nasa en de radio telescopen te weinig kunnen ontcijferen moeten er eens een paar audiofielen heen gaan, met wat Siltech natuurlijk, en dan boeken volschrijven over wat ze in de ruimte horen..:)

Met als titel "Gelul in de ruimte" ;):D:P

niet nasa maar esa....

gelukkig kunnen wij europeanen ook nog wat.....

't is ook niet met een radiotelescoop opgevangen maar met die sonde die op titan staat

btw, wat zouden die lui idd als kabletjes gebruiken? staan hier om de hoek stuk of wat radiotelescopen dus wie weet kan ik daar een paar meter uittrekken....;-)

ruis. :D

Als ze siltech bekabeling hadden gebruikt hadden ze de ruis nog beter kunnen horen, misschien met een nog strakkeren bas :D

Trouwens toch leuk om te weten dat de wind daar net zo klinkt als hier. Zouden ze trouwens wel zo'n beschermding om de mike gehad hebben, want anders hoor je gewoon het heen en weer wapperen van het mike diafragma. Want je zou toch denken dat geluidsgolven door een ander medium (CH4) dan lucht (daar is geen O2 en N2) toch wel iets anders zouden gaan klinken.

Of praat ik nu hele erge onzin???

phooh...

ik denk dat het soort gas waardoor de geluidsgolven zich verplaatsen niet zo heel belangrijk is voor het geluid....

wel de vochtigheids graad en de luchtdruk....

(worden bij PA line arrays ingevoerd in de processor..... net zoals de inhoud van de zaal en de afstand tot de speakers maard a's een heel ander onderwerp)

en ja wind hoor je sowieso niet.... pas als het iets in beweging zet.. zoals je oren... of de bomen........

waarschijnlijk is de wind die je hoort de wind die langs/tegen het voertuig blaast

groet....

phooh...

ik denk dat het soort gas waardoor de geluidsgolven zich verplaatsen niet zo heel belangrijk is voor het geluid....

wel de vochtigheids graad en de luchtdruk....

(worden bij PA line arrays ingevoerd in de processor..... net zoals de inhoud van de zaal en de afstand tot de speakers maard a's een heel ander onderwerp)

en ja wind hoor je sowieso niet.... pas als het iets in beweging zet.. zoals je oren... of de bomen........

waarschijnlijk is de wind die je hoort de wind die langs/tegen het voertuig blaast

groet....

Das meestal zo met geluid, je hoort het pas totdat je het je trommelvliezen in beweging zet :rolleyes:

Helemaal gelijk in, alleen ik doelde dus op het feit ofdat het inderdaad het geluid is dat rond het voortuig raast of gewoon een microfoon die mishandeld wordt door de wind.

Trouwens door wat voor gas het geluid zich verplaatst is wel degelijk van belang, denk maar eens aan het donald duck stemmetje dat je krijgt als je praat nadat je helium hebt ingeademt.

ik dacht altijd dat dat kwam door het effect van het gas op je stembanden...

dat die als reactie op een vreemde manier krompen/ uitzetten....

maar je zou bets gelijk kunnen hebben...:)

bb

*voor wie schei- en natuurkunde alweer 6 jaar geleden zijn*

Denk je er eindelijk vanaf te zijn... :D

Nog bedankt voor de link trouwens want toen ik hoorde van de mircofoon aan boord was ik er benieuwd naar maar ja verder natuurlijk helemaal vergeten totdat de link kwam.

Maar eens kijken ofdat ik nog wat leuke foto's kan ontdekken.