vibuthi Posted 15 januari 2005 Report Share Posted 15 januari 2005 Hoi, Ik ben sinds vorige week de trotse bezitter van een Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 januari 2005 Report Share Posted 15 januari 2005 Heeft die voorversterker dan niet een veel te grote uitgangsspanning voor je eindversterker? Anders zou je met spanningdelers kunnen werken. De firma Rothwell verkoopt ze kant en klaar, maar een beetje knutselaar maakt ze zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HJ Nijland Posted 15 januari 2005 Report Share Posted 15 januari 2005 Volgens mij is het inderdaad 'n mismatch tussen vv en ev. Ik denk echter dat je Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 15 januari 2005 Author Report Share Posted 15 januari 2005 Hoi, Dat is dus wat ik vermoed, maar die cijfers zeggen me niet zoveel. De class Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 15 januari 2005 Author Report Share Posted 15 januari 2005 Ennuh Richard, Ik ben niet erg handig, kun je die dingen hier in nederland ergens in een winkel kopen, of zal ik toch de Creditcard moeten trekken? Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 januari 2005 Report Share Posted 15 januari 2005 Ennuh Richard,Ik ben niet erg handig, kun je die dingen hier in nederland ergens in een winkel kopen, of zal ik toch de Creditcard moeten trekken? Groeten, vibuthi Volgens mij heb ik ze wel ergens zien liggen, maar geen idee waar. Der sttat een link op de pagina naar www.hanstedaudio.nl misschien kunnen die je verder helpen. Die krengen zijn wel verrekte duur voor een plug en twee weerstandjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 15 januari 2005 Author Report Share Posted 15 januari 2005 Hoi, Ik heb de "oude" mk1 versie, ik weet dus niet of die hetzelfde is. Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 januari 2005 Report Share Posted 15 januari 2005 Kun je ze ook geballanceerd aansluiten en maakt dat verschil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 15 januari 2005 Author Report Share Posted 15 januari 2005 Mijn p12's hebben geen gebalanceerde aansluitingen, dus dat kan ik niet proberen. Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 januari 2005 Report Share Posted 15 januari 2005 een tijdje terug probeerde ik een Audio Note pre-amo Kit One signature. Even vertalen: een basis pre-amp van AN verbouwd door de NL importeur Ed de Jong. en dat dus bij mijn AW250. GEWELDIGE klank die AN. maar een flinke ruis ... hele boeltje naar De Jong gesleept, toen nog in Den Haag. en bij hem in de zaak: fluisterstil. de beste verklaring waar we mee konden komen: de combi is gevoelig voor omgevingsinvloeden zoals RF storing of iets in de voeding. nooit gevonden, AN weer verkocht. helaas ... moraal van het verhaal: als het geen level-probleem is, probeer ook eens wisselen van interlinks (goed afgeschermd?) en voedingskabels (haalt die RF weg?). ferrietringetjes (1x per link anders ga je het wellicht horen in de hoogweergave) kunnen ook helpen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 15 januari 2005 Author Report Share Posted 15 januari 2005 Ik bestel iig die pluggen, die verlagen de ruisdrempel met 10dB volgens de site, dat lijkt me nogal een verschil. Bovendien hoop ik dat het mijn "volume-probleem" zal oplossen. Maar meer tips blijven natuurlijk welkom! Bedankt vast. Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 ... De class Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 16 januari 2005 Author Report Share Posted 16 januari 2005 Ah, kijk, daar was ik dus benieuwd naar, ik had al wel gezien dat mijn oude Sphinx p2 idd 10volt max uitstuurde. Die pluggen lijken me dus de oplossing , aangezien ik het niet zo zie zitten om iets aan mijn apparaten te laten veranderen. Nu is alleen die online Shop van Rothwell waardeloos, vul het hele formulier in, maar op het laatste momnet gaat er iets fout, krijg een foutmelding als ik het formulier wil "verzenden" , ik bel ze maandag meteen. Groeten, Vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Wat een belachelijk prijs vraagt Hansted voor die dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 22 januari 2005 Author Report Share Posted 22 januari 2005 Ik heb de Rothwell Attenuators vandaag ontvangen en meteen aangesloten tussen mijn voor- en eindversterker. Resultaat: probleem opgelost ! de ruis is terugebracht tot het normale "alleen met je oor aan de tweeter hoorbaar" niveau, en ook het volume is nu normaal regelbaar, met de knop op 10 uur heb ik nu een lekker luisterniveau. Ik heb verder het idee dat het geheel wat "relaxter" klinkt, kortom: ik ben er blij mee Bedankt voor de tips, Groeten VIbuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 22 januari 2005 Report Share Posted 22 januari 2005 Hoi Vibuthi, ik had hetzelfde probleem met m'n voortrap van Audio Research en beide 3B eindtrappen van Bryston. Gisteren ook de Rothwell pluggen binnengekregen, en net zoals bij jou het totale probleem opgelost. Duur of niet duur, 't is vele malen goedkoper dan een nieuwe voortrap. Groet: Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 22 januari 2005 Report Share Posted 22 januari 2005 Duur of niet duur, 't is vele malen goedkoper dan een nieuwe voortrap. Ja, dat is ook wel weer zo. Bovendien hoeft je zelf ook niet zelf te gaan experimenteren met de beste weerstandcombinatie in een plug waar toch al veel te weinig ruimte is om alles fatsoenlijk in te prutsen. Maar mooi dat het zo opgelost is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 22 januari 2005 Report Share Posted 22 januari 2005 Ook ernstige last gehad van ruis. Een hele goedkope oplossing werd mij aangedragen door iemand op een ander forum. Een kabeltje tussen de chasis van de VV en EV (stroomkabeltje), wat zou de prijs zijn 0,001 euro. De ruis is nu minimaal en alleen te horen met je hoofd bij de speaker. Gelukkig luister ik nooit zo. Moet je ook eens proberen kan je Rothwell weer verkopen. Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 22 januari 2005 Report Share Posted 22 januari 2005 ... Een kabeltje tussen de chasis van de VV en EV (stroomkabeltje),... kan je Rothwell weer verkopen. Daarmee los je het aanpassingsprobleem niet op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 22 januari 2005 Author Report Share Posted 22 januari 2005 Ook ernstige last gehad van ruis. Een hele goedkope oplossing werd mij aangedragen door iemand op een ander forum. Een kabeltje tussen de chasis van de VV en EV (stroomkabeltje), wat zou de prijs zijn 0,001 euro. De ruis is nu minimaal en alleen te horen met je hoofd bij de speaker. Gelukkig luister ik nooit zo. Moet je ook eens proberen kan je Rothwell weer verkopen. Groeten Hans Dat had ik al geprobeerd, maar hielp niets, lijkt me ook onwaarschijnlijk dat het mijn volume-probleem zou oplossen. Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 22 januari 2005 Report Share Posted 22 januari 2005 En je verlaagd zo niet de hoge uitgangs spanning van de voortrap. Wat je wel verzwakt (10dB) met de Rothwell's Het jaar is nog jong, maar tot nu toe de aankoop v/h jaar. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 22 januari 2005 Report Share Posted 22 januari 2005 Ook ernstige last gehad van ruis. Een hele goedkope oplossing werd mij aangedragen door iemand op een ander forum. Een kabeltje tussen de chasis van de VV en EV (stroomkabeltje), wat zou de prijs zijn 0,001 euro. De ruis is nu minimaal en alleen te horen met je hoofd bij de speaker. Gelukkig luister ik nooit zo. Moet je ook eens proberen kan je Rothwell weer verkopen. Groeten Hans Dat had ik al geprobeerd, maar hielp niets, lijkt me ook onwaarschijnlijk dat het mijn volume-probleem zou oplossen. Groeten, vibuthi ik had inderdaad even over het volume probleem heengelzen. Sorry,.. Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts