Sodejuu Posted 30 juli 2002 Report Share Posted 30 juli 2002 Hallo, Ik heb mijn AVM DAC2 nu al vanaf 1996 (garantie = 24 mnd) en hij doet het nog altijd prima. Ik heb met de gedachte gespeelt (en doe dat nog) om de analoge trap te vervangen door een buizentrapje, maar dat heeft niks te maken met de topic. Ik kreeg vandaag een brief van de heren van AVM waarin wordt aangeboden de ouwe dac's (DAC1, DAC1.2 en DAC2) op te waarderen tot een 24b/96khz met upsampling machine voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 30 juli 2002 Report Share Posted 30 juli 2002 Kun je er eerst een proberen hoeft namelijk niet altijd beter te zijn En de weg terug is niet eenvoudig Overigens wel een zeer goede after-sales, kunnen vele firma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 augustus 2002 Author Report Share Posted 4 augustus 2002 M'n dealer had dus zo'n gemodificeerde dac al staan en heb er ff naar geluisterd. Eerst in een luisterrruimte aldaar, daarna thuis. Conclusie: mijn dac gaat morgen naar Malsch in Duitsland en krijgt een dergelijke modificatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
polypenko Posted 6 augustus 2002 Report Share Posted 6 augustus 2002 ben ook zeer beniewd, heb zelf de dac2 pas een maand of 16, maar als het echt zoveel meerwaarde geeft, is de opwaardering zeker te overwegen. ben vooral beniewd wat de verbetering cq. het verschil van de 24 bits versie t.o.v. de 20bits oude configuratie is. Mvgt een Avm Fan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 augustus 2002 Author Report Share Posted 6 augustus 2002 check your mailbox Er ontstaat meer lucht in de weergave. Het laag is strakker en de muziek straalt meer rust uit. Het klinkt gewoon gemakkelijker. De DaC2 heeft de eigenschap het laag wel eens te overdrijven (klinkt bij bepaalde opnames wel eens rommelig) en dat is verholpen. BTW: ben je apart voor je loopwerk en DAC naar Roermond gereden of hoe ben je bij Poulissen terecht gekomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polypenko Posted 6 augustus 2002 Report Share Posted 6 augustus 2002 ben begonnen met een AVM V4 (1999) gekocht bij Bartels in Tilburg, ben vorig jaar naar Roermond gegaan om het loopwerk cd1 en de losse dac2 te kopen. ben zeer tevreden met de AVM apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
void Posted 8 augustus 2002 Report Share Posted 8 augustus 2002 Up/oversamplen wordt volop gemarket maar is controversieel, volgens sommigen werkt het niet (en kan het in theorie ook niet werken) en zijn de verschillen die je eventueel hoort te wijten aan verschillende filter algoritmes, niet aan het up/oversampling proces. Strikt genomen valt er niets te up/oversamplen want die informatie/bits ontbreken gewoon. De theorie is dat ze de signaalvorm meer analoog maken waarna een minder agressief filter gebruikt kan worden, maar ook hier zit een probleem: dit geldt alleen voor het filteren na de upsampling, de upsampler zelf doet de zgn. 'brickwall' filtering waardoor helaas toch een gedeelte van de harmonische structuur verloren gaat net als bij een conventionele DAC. Belangrijker is dat je het mooi vind klinken, dan maakt het niet uit wat voor techniek erachter zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 augustus 2002 Author Report Share Posted 8 augustus 2002 Geplaatst door void:Up/oversamplen wordt volop gemarket maar is controversieel, volgens sommigen werkt het niet (en kan het in theorie ook niet werken) en zijn de verschillen die je eventueel hoort te wijten aan verschillende filter algoritmes, niet aan het up/oversampling proces. Strikt genomen valt er niets te up/oversamplen want die informatie/bits ontbreken gewoon. De theorie is dat ze de signaalvorm meer analoog maken waarna een minder agressief filter gebruikt kan worden, maar ook hier zit een probleem: dit geldt alleen voor het filteren na de upsampling, de upsampler zelf doet de zgn. 'brickwall' filtering waardoor helaas toch een gedeelte van de harmonische structuur verloren gaat net als bij een conventionele DAC. Belangrijker is dat je het mooi vind klinken, dan maakt het niet uit wat voor techniek erachter zit. Belangrijker is dat je het mooi vind klinken, dan maakt het niet uit wat voor techniek erachter zit Goed dat je dat zelf zegt, want de rest is echt niet belangrijk (ondanks dat ik technisch geschoold ben). En dattie beter klinkt is gewoon een feit voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 augustus 2002 Author Report Share Posted 25 augustus 2002 En zo ziet de DAC nu van binnen uit. Het printje is in de plaats gekomen van een stel Yamaha filters en BB PCM63 Het staan nu alweer anderhalve week te spelen en het is weldegelijk een verbetering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 augustus 2002 Report Share Posted 25 augustus 2002 Ziet er mooi uit. In 1990 of zo heb ik een AVM voorversterker gekocht bij de oprichter G Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts