JeroenKV Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Dit zijn ze dan mijn eigen versie van de Scan Speaker Reference Monitor! De baffle helt 7 graden naar achter, interne bracing, wanden getegeld, loodbitumen en pritex en het filter extern. De tweeter en aansluitterminal zitten in aparte compartimenten. http://my.hifi.nl/index.php?user=748 De klank is behoorlijk verbeterd t.o.v. het orgineel. Mijn vrouw was erg verbaast dat een kast zoveel verschil maakt. Het mid en laag zijn strakker en de muziek staat nu veel losser van de speakers. Genieten dus!! Nu nog het filter eens gaan bekijken, maar eerst waarschijnlijk aan de vlecht.... Mijn eigen luidsprekerkabels maken. Als dit net zo'n grote verbetering geeft als mijn gevlochten interlinks..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Ze zien er absoluut mooi uit Jeroen! Als ze eenmaal gespoten zijn helemaal denk ik Scanspeak maakt geweldige units. Heb in mijn Diapason's ook scanspeak zitten. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 16 januari 2005 Author Report Share Posted 16 januari 2005 Inderdaad mooie units, maar vooral belangrijk wat je er mee doet. Erg leuk om op dit forum al vragende en discussierend tot een ontwerp te komen dat zo goed klinkt!! Bedankt allemaal!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 mooi resultaat die schuine kasten hierbij vergeleken zijn de standaard ref monitor kasten erg saai sub is ook mooi, heb ik zelf al een aantal jaar tot volle tevredenheid mijn hoofdspeakers zijn nu ss ultimo maar dan met aangepast filter en focal tc120td5 tweeter. ga je het filter nog buiten de kast plaatsen en welke kabels ga je vlechten ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hilbren Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 staat sommige apparatuur niet wat te strak in die kast?? verder wel mooie speakers geworden!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 16 januari 2005 Author Report Share Posted 16 januari 2005 staat sommige apparatuur niet wat te strak in die kast?? verder wel mooie speakers geworden!! De HT set staat wat strak , maar ik kijk er max Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 16 januari 2005 Author Report Share Posted 16 januari 2005 mooi resultaat die schuine kasten hierbij vergeleken zijn de standaard ref monitor kasten erg saaisub is ook mooi, heb ik zelf al een aantal jaar tot volle tevredenheid mijn hoofdspeakers zijn nu ss ultimo maar dan met aangepast filter en focal tc120td5 tweeter. ga je het filter nog buiten de kast plaatsen en welke kabels ga je vlechten ? Het filter zit al buiten de kast op de grond. De kabels die ik ga vlechten vlecht ik van 24 draadjes verzilverd koper (24 * 3 meter per kant), dat ik via een forumlid voor een laag prijsje kon krijgen. Zal nog best een "werkje" worden!! Suggesties voor een "slimme" aanpak?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Ziet er geweldig uit..... (plaatje geleend bij de collega's)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 De kabels die ik ga vlechten vlecht ik van 24 draadjes verzilverd koper (24 * 3 meter per kant), dat ik via een forumlid voor een laag prijsje kon krijgen. Zal nog best een "werkje" worden!! Suggesties voor een "slimme" aanpak?? Uitbesteden Hoezo... " " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 De kabels die ik ga vlechten vlecht ik van 24 draadjes verzilverd koper (24 * 3 meter per kant), dat ik via een forumlid voor een laag prijsje kon krijgen. Zal nog best een "werkje" worden!! Suggesties voor een "slimme" aanpak?? Uitbesteden Hoezo... " " absoluut uitbesteden Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 ...Heb in mijn Diapason's ook scanspeak zitten. Ik meen dat dat Seas woofertjes waren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 een seas woofertje en de d2010 tweeter van scanspeak, als het over de amadantes van diaphason gaat, woofer heeft tpx conus en is ongefilterd en tweeter 6 db met alleen condensator, net als de reference 3A beiden hele mooie monitors, waar de ref monitor zeker niet voor onder doet Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 17 januari 2005 Author Report Share Posted 17 januari 2005 Dat is toch wel het leuke aan zelfbouw, je kunt makkelijk verbeteringen doorvoeren!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 mooi resultaat die schuine kasten hierbij vergeleken zijn de standaard ref monitor kasten erg saaisub is ook mooi, heb ik zelf al een aantal jaar tot volle tevredenheid mijn hoofdspeakers zijn nu ss ultimo maar dan met aangepast filter en focal tc120td5 tweeter. ga je het filter nog buiten de kast plaatsen en welke kabels ga je vlechten ? Het filter zit al buiten de kast op de grond. De kabels die ik ga vlechten vlecht ik van 24 draadjes verzilverd koper (24 * 3 meter per kant), dat ik via een forumlid voor een laag prijsje kon krijgen. Zal nog best een "werkje" worden!! Suggesties voor een "slimme" aanpak?? Ik heb nog een setje gevlochten kabels liggen. Het zijn ca 36 koperen draadjes met PVC/Nylon isolatie in biwire in Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 17 januari 2005 Author Report Share Posted 17 januari 2005 mooi resultaat die schuine kasten hierbij vergeleken zijn de standaard ref monitor kasten erg saaisub is ook mooi, heb ik zelf al een aantal jaar tot volle tevredenheid mijn hoofdspeakers zijn nu ss ultimo maar dan met aangepast filter en focal tc120td5 tweeter. ga je het filter nog buiten de kast plaatsen en welke kabels ga je vlechten ? Het filter zit al buiten de kast op de grond. De kabels die ik ga vlechten vlecht ik van 24 draadjes verzilverd koper (24 * 3 meter per kant), dat ik via een forumlid voor een laag prijsje kon krijgen. Zal nog best een "werkje" worden!! Suggesties voor een "slimme" aanpak?? Ik heb nog een setje gevlochten kabels liggen. Het zijn ca 36 koperen draadjes met PVC/Nylon isolatie in biwire in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 januari 2005 Report Share Posted 17 januari 2005 Ik meen dat dat Seas woofertjes waren. Daarom melde ik er ook niet bij of 't om de woofer of de tweeter ging Ik wist alleen dat OF de tweeter, OF de woofer van Scanspeak is. De woofer is dan inderdaad een Seas. (ook ongefilterd net als de Adamantes) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts