Jump to content

Scout

carl
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Henno Appel:

Maar stel dat je in de Scout en de Leonardo exact hetzelfde element hangt, en exact dezelfde arm zou gebruiken, val je dan nog van je stoel van de klankverschillen?     :rolleyes:

Beste Henno,

Ja.....zeker vooral als je een wrakke stoel hebt.

:D;)

MvG,

Haudio :D;)

Geplaatst door Audiopaul:

Kennelijk zijn prijsverhoudingen hier dan ver te zoeken, want mijn Leonardo Doppia + externe Fein voeding kost voor zover ik weet heel wat meer Eurootjes (twee keer zoveel) dan zo'n Scout.

Merkwaardig, maar ik lig er niet wakker van want ik ben zeer tevreden over m'n Leo.    ;)

Ik lig trouwens sowieso niet lang wakker meer, want ik rond net een 70-urige werkweek af!    :)

Beste Paul,

Zoals je weet is een Transrotor Leonardo zeer ver op te waarderen dat is natuurlijk geen vergelijk.

Een VPI Scout is in standaard uitvoering heel mooi een Transrotor Leonardo ook maar een VPI Scout kun je niet zo ver uitbouwen(opwaarderen)dan een Transrotor Leonardo.

Dus welterusten en lekker slapen

:D;)

MvG,

Haudio

Is ie Inclusief muismatje Henk :)

Een hele mooie goedkope upgrade en ik denk dat Haudio het hierover eens is.

De pest is er zijn dus alweer bedrijfjes die die muismat voor 250 smakkers aanbieden confused.gif

Geplaatst door siep:

Is ie Inclusief muismatje  Henk   :)

Een hele mooie goedkope upgrade en ik denk dat Haudio het hierover eens is.

De pest is er zijn dus alweer bedrijfjes die die muismat voor 250 smakkers aanbieden   confused.gif

Helemaal correct !!

De laatste tijd had ik het muisjematje er niet meer onder omdat er mensen waren die het niet mooi vonden.(uiterlijk)

Tja , je doet wat.........

MvG,

Haudio

Geplaatst door Ome Henk:

Bakkie    confused.gif Kun je de Scout ook ff horen    :D

Zou best willen, Henk, maar voel me niet fit genoeg om 3 uur op en neer te tuffen voor een bakkie, sorry! :(

Tot wanneer heb je 'm nog? Ik heb waarschijnlijk vrijdag a.s. een dag vrij! ;)Zou dat lukken, kan ik ook met andere Henk ook weer eens "bijpraten"! eek.gif:D

Mooi beschreven, Kees! Die Fat BOB is inderdaad een fraai staaltje van vakmanschap, maar vlak de kwaliteiten van de Glider L2 ook niet uit.

De upgrade van mijn Leonardo Doppia van de standaard voeding naar de high-end Fein-voeding (zit die al niet standaard bij de Bob?) was al niet gering, maar niet te vergelijken met de overstap van de Goldring Eroica naar de Glider L2. ;) Vergeleken met de Glider is de Eroica LX dan maar een braaf, beetje saai elementje! ;)

Ik vermoed trouwens, net als jij, dat er meer uit de Glider te halen valt door de montage van een andere arm. Toch spoort de Glider met de gemodificeerde Rega perfect door zelfs de zwaarste groeven van o.a. de Hifi News Testplaat! :D

Mooi beschreven, Kees! Die Fat BOB is inderdaad een fraai staaltje van vakmanschap, maar vlak de kwaliteiten van de Glider L2 ook niet uit.

De upgrade van mijn Leonardo Doppia van de standaard voeding naar de high-end Fein-voeding (zit die al niet standaard bij de Bob?) was al niet gering, maar niet te vergelijken met de overstap van de Goldring Eroica naar de Glider L2.     ;) Vergeleken met de Glider is de Eroica LX dan maar een braaf, beetje saai elementje!    ;)

Ik vermoed trouwens, net als jij, dat er meer uit de Glider te halen valt door de montage van een andere arm. Toch spoort de Glider met de gemodificeerde Rega perfect door zelfs de zwaarste groeven van o.a. de Hifi News Testplaat!     :D

Beste Allemaal,

De Glider is een prima element en natuurlijk beter dan een Goldring Eroica LX maar in z

Ik ben wat voorzichtig geworden met elementen nadat ik er een van 370 Euro gemold heb. Van die Glider krijg ik de kriebels maar hij zal het wel worden denk ik. Die Wood die er beschermder uitziet schijnt aan de warme kant te klinken. Het valt me in ieder geval op dat of het nu een Scout is, een NA of een Transrotor men graag met de Glider demonstreert.

Groet,

Geplaatst door carl:

Ik ben wat voorzichtig geworden met elementen nadat ik er een van 370 Euro gemold heb. Van die Glider krijg ik de kriebels maar hij zal het wel worden denk ik. Die Wood die er beschermder uitziet schijnt aan de warme kant te klinken. Het  valt me in ieder geval op dat of het nu een Scout is, een NA of een Transrotor men graag met de Glider demonstreert.

Groet,

Nou, ik heb de L2 Wood in mijn draaitafel zitten en kan niet zeggen dat hij overmatig warm klinkt. Ik weet wel dat ie erg veel muziek produceert en prima in mijn set past. Ik heb de Glider dus niet geprobeerd, maar Paul heeft de Wood in "verse staat" aan mogen horen en ook zijn mening was dat ie beter in mijn set past. Helaas is het prijsverschil ook wel behoorlijk. De Glider kost

Hai Sodeju,

Hoewel de importeur zich wat voorzichtiger uitdrukte zei hij dat de Wood warmer klonk dan de Glider. De vraag is dan natuurlijk hoeveel warmer en is de Glider juist niet te weinig warm (slecht Nederlands).

Wat zou het in mijn Linn Axis het beste doen een Glider of een Wood en is de Wood zodanig dat je het makkelijk mee kan nemen naar een andere draaitafel (deze maand wil ik beslissen).

Het probleem is dat je elementen niet op proef kan krijgen (alle begrip voor.)

Groet,

Hoi Carl,

Ik ken de Axis alleen van aanzien. Als hij maar een beetje van de eigenschappen van een LP12 heeft, zou ik wel voor een Glider kiezen. Ik weet echter niet hoe je Conrad Johnson versterkers klinken en Monitor Audio speakers hebben normaal ook wel een scherpe klank, hoewel ik me dat boij die van jouw weer minder voorstel (het zijn toch die grote jongens waar maar enkele paren van in NL staan ?).

In mijn set, met een zeer neutrale AVM V3 vv, de alom bekende Bryston 4B-ST en een set B&W N804 klinkt de Wood beter/mooier.

Geplaatst door carl:

Hai Sodeju,

Hoewel de importeur zich wat voorzichtiger uitdrukte zei hij dat de Wood warmer klonk dan de Glider. De vraag is dan natuurlijk hoeveel warmer en is de Glider juist niet te weinig warm (slecht Nederlands).

Wat zou het in mijn Linn Axis het beste doen een Glider of een Wood en is de Wood zodanig dat je het makkelijk mee kan nemen naar een andere draaitafel (deze maand wil ik beslissen).

Het probleem is dat je elementen niet op proef kan krijgen (alle begrip voor.)

Groet,

Beste Carl,

Als je eens in de buurt van Sneek komt, dan kan ik wel een Benz Micro Glider monteren.

En als je niet tevreden bent dan ruilen we hem om voor een Wood van hetzelfde merk.

Ofschoon met een Wood kom je ook al dicht bij een Jan Allaerts Eco MC 1.

MvG,

Haudio

Zou best willen, Henk, maar voel me niet fit genoeg om 3 uur op en neer te tuffen voor een bakkie, sorry!     :(

Tot wanneer heb je 'm nog? Ik heb waarschijnlijk vrijdag a.s. een dag vrij!     ;)Zou dat lukken, kan ik ook met andere Henk ook weer eens "bijpraten"!     eek.gif     :D

Je mag ook bij mij vrijdag een bakkie komen mogen drinken hoor :o:D

Ik doe alleen niet aan draaitafels ;)

Geplaatst door JSA:

Je mag ook bij mij vrijdag een bakkie komen mogen drinken hoor    :o    :D

Ik doe alleen niet aan draaitafels   ;)

En niet aan Genesis, wishfull thinking confused.gif:P

Andr

Hai Sodeju,

Hoe klinkt de Conrad Johnson Premier 17 LS en Premier 11 a ?. Ik heb de versterker in huis gehad tegelijk met een Krell en een Meridian (502 en monoblokken) en mijn eigen Quad 34/306. In zekere zin lijkt de Conrad Johnson wat klankbalans betreft nog het meest op de Quad met dien verstande dat alles veel en veel beter klinkt, meer detail, meer opvulling ruimte, meer diepte, een heel realistische bas (niet dat opgepompte wat ik live nog nooit heb gehoord)etc. Ik vond de sterke kanten van de Krell en zeker de Meridian wat teveel in de onderkant liggen en dat vind ik niet mooi (en realistisch). Ik was gelijk verloren toen ik de Conrad Johnson thuis hoorde en dan te bedenken dat ik ze had meegevraagd om eens een keer buizen in huis te hebben gehad. Een schitterende versterker en in de bladen die ik al jaren lees Hifi News en Stereophile waren ze er ook kapot van (ik had de test van de 17 LS nog niet gelezen toen ik hem kocht). Als je een keer buizen hebt gehad klinken veel andere versterkers "elektronisch". Probeer eens www.conradjohnson.com - leuke site

De Monitor Audio 20 SE is een tweeweg met metale conussen. In tests die ik gelezen heb worden ze vergeleken met de Quad ESl en dat zou redelijk neutraal betekenen. Vanuit die optiek ben ik ze ook gaan beluisteren. De Quads paste helaas niet in mijn kamer want dan had ik toch huiselijke problemen gekregen (misschien bij een volgend huis als de markt in elkaar klapt).

Stephan die hier vroeger nogal verbleef vertelde een keer dat ze goed combineerde met buizen omdat ze een heel vlak impedantieverloop hadden (hij kende ze vanuit de tijd dat hij bij Rik Stoet werkte en was zeer enthousiast).

Mischien de buizen iets warm (zeker niet te)en de luidspreker iets helder (zeker niet te). Tesamen levert dat een neutraal beeld op en de installatie speelt dan ook alles heel goed en dat is ook wel nodig want we hebben een grote variatie van muziek in huis.

Met mijn Meridian 506 vind ik de installatie heel soms een heel klein beetje te warm (heeft natuurlijk ook met materiaal te maken) en met mijn Axis soms iets te weinig warm en eigenlijk wil ik daar tussen zitten. En heb dan ongetwijfeld ander commentaar - want eigenlijk ben ik zeer tevreden met mijn installatie.

Overigens vond ik om bovengenoemde reden mijn Kimber PBJ altijd heel goed matchen, maar ja een week geleden heb ik een paar Siltech Forest lakes tussen CD speler, voorversterker en eindversterker te leen gehad van een kennis en dat was gewoon zeer goed en ook niet warmer dan de PBJ. Maar ja 6000 Euro voor een paar interlinks dan heb je een gaatje in je hoofd of hebt gewoon erg veel geld. Maar goed ik kijk nu met een schuin oog ook naar de kabelmarkt.

Ik schat in dat de Glider iets aan de heldere kant is en de Wood iets aan de warme kant. De vraag is of dat echt veel is. Daarbij speelt ook dat de Axis niet mijn laatste platenspeler is dus hij moet ook passen op een SME of een VPI 9.

Haudio,

Ik zou waarschijnlijk meer bij je langs komen dan je lief was (volgens mij niet vlug bij jou) als ik in de buurt woonde (je bent volgens mij de enige in NL die zoveel service op platengebied geeft), maar de afstand is toch een beetje een probleem. Overigens kom ik van de zomer weer zeilen in Balk en kom ik zeker langs.

Groet,

Het klankmatige verschil tussen de Glider en de L2 Wood is niet zo heel erg groot. Volgens mij past een Wood beter in je set, maar wie ben ik. De wood is echter met zijn 9 gr wel wat aan de zware kant en past daarom niet in elke arm. Hoewel, uitzonderingen bevestigen de regel. Zo zijn er zware elementen die ook heel goed combineren in een lichte arm. Een SME of VPI heeft geen problemen met de Wood, dat moet gewoon kunnen. Een Glider is wat makkelijker en als Haudio 'm voor je wil inbouwen, zou ik het zeker niet laten. Neem wel ff je Black Cube mee, want die moet ook ff opnieuw ingesteld worden, een Benz heeft nogal wat "rare" eigenschappen. Haudio weet precies welke ;)

Nog ff voor de duidelijkheid. Een Wood is geen Jan Allaerts. Wat Haudio bedoeld is dat als je een Wood wil hebben, je beter ff kan doorsparen voor een JA, want die financiele stap is dan ook niet meer zo groot. Ergens klopt die redenering wel, maar ik vind een verschil van bijna