Jeepfh Posted 18 januari 2005 Report Share Posted 18 januari 2005 Ik wil graag de cd van Jamie Cullum hebben, nu ben ik lid van de boekenclub en kan ik hem via hun bestellen. Dit is alleen niet de sacd versie. Is er hier iemand die kan vertellen of het de moeite is bij deze cd de sacd versie te nemen, of is de kwaliteit van de opname daar niet hoog genoeg voor zodat het de moeite eigenlijk niet waard is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 januari 2005 Report Share Posted 18 januari 2005 Niemand anders dan jij zelf zal moeten beoordelen of jij deze artiest goed genoeg vindt om daar meer voor neer te tellen....... Ga hier maar een neuzen en luisteren/lezen... >>>>> klik <<<<< --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeepfh Posted 18 januari 2005 Author Report Share Posted 18 januari 2005 De muziek vind ik sowieso de moeite waard, daar vraag ik ook niet naar in de startpost, het gaat me meer om de kwaliteit van de opname Er moet wel verschil merkbaar zijn tussen de gewone laag en de sacd laag anders vind ik het zonde van mijn geld, bij een aantal sacd's hebben ze niet meer dan de gewone laag geconverteerd naar sacd. Dat vind ik net zoiets als een mp3 omzetten in een wavje bv, je hoord gewoon nog steeds mp3 geluid dan. Ivb met een kwartaalbestelling bij de boekenclub moet ik dus een keuze maken (klein budget, grote eisen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 18 januari 2005 Report Share Posted 18 januari 2005 Basicly... Veel van de SACD's zijn gewoon nog door Protools gehaald en zijn in feite dus gewoon PCM. Vaak worden ze daarna nog door een converter gehaald waardoor ze evengoed nog DSD gecodeerd zijn... Maar ja hier heb je dus weinig aan. Er zijn er nog maar weinig die netjes met de bijbehorende Sony DSD apparatuur zijn opgenomen. Vraag me dus af of de SACD van Jamie Cullum rechtstreeks met DSD apparatuur is opgenomen. Als dat zo is... dan zou ik m maar eens halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 januari 2005 Report Share Posted 18 januari 2005 Veel van de SACD's zijn gewoon nog door Protools gehaald en zijn in feite dus gewoon PCM. Vaak worden ze daarna nog door een converter gehaald waardoor ze evengoed nog DSD gecodeerd zijn... Maar ja hier heb je dus weinig aan. Als dat goed gedaan is vanuit 24bit/96Khz (of 24bit/192KHz) is dat altijd nog beter dan CD. Volgens mij zijn er nauwelijks studio's die direct in DSD opnemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 19 januari 2005 Report Share Posted 19 januari 2005 De muziek vind ik sowieso de moeite waard, daar vraag ik ook niet naar in de startpost, het gaat me meer om de kwaliteit van de opname Er moet wel verschil merkbaar zijn tussen de gewone laag en de sacd laag anders vind ik het zonde van mijn geld, bij een aantal sacd's hebben ze niet meer dan de gewone laag geconverteerd naar sacd. Dat vind ik net zoiets als een mp3 omzetten in een wavje bv, je hoord gewoon nog steeds mp3 geluid dan. Ivb met een kwartaalbestelling bij de boekenclub moet ik dus een keuze maken (klein budget, grote eisen ) Dan zal je toch echt je oren aan het werk moeten zetten vrees ik.....want het lezen van specs,hoe geweldig dan ook,zeggen nog altijd niks of jij het wel te pruimen zal vinden...... Ik lees.....en dan ga ik vergelijken in de shop....en in jou geval is dat niet zo moeilijk want het clubje heeft de uitgave die jij zoekt niet......en bij de platenboer heb je dan reeds de beschikking over beide uitvoeringen....en gelijk in je handen. Dus....mooie technische verklaringen zullen je oren niet/wel kunnen overtuigen. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeepfh Posted 19 januari 2005 Author Report Share Posted 19 januari 2005 Ik lees.....en dan ga ik vergelijken in de shop....en in jou geval is dat niet zo moeilijk want het clubje heeft de uitgave die jij zoekt niet......en bij de platenboer heb je dan reeds de beschikking over beide uitvoeringen....en gelijk in je handen. Helaas ken ik geen 'platenboeren' die een sacd speler voor mij ter beschikking hebben staan om naar het album te luisteren Desondanks heb ik de gok gewoon genomen en ben ik naar de free record shop gesprint (ja, bij de andere winkels moest ie eerst besteld worden ) Na een tijdje luisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat ik zeer tevreden ben met de superaudio cd laag die erg mooi is opgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts