WanFie Posted 18 januari 2005 Report Share Posted 18 januari 2005 Ik ben in de gelegenheid om een vrijwel nieuwe Michell Technodec draaitafel te kopen. Nou weet ik nog niet precies welk type 't is, maar wel dat er waarschijnlijk een Rega Arm op zit. Laten we er dus even vanuit gaan dat het 't basis type is. Is dit een goede opvolger voor m'n LP12 met Valhalla +Ittok II, of is nieuwer in dit geval niet beter...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 januari 2005 Report Share Posted 18 januari 2005 Is dit een goede opvolger voor m'n LP12 met Valhalla +Ittok II, of is nieuwer in dit geval niet beter...??? Ik ken 'm ook niet qua klank, maar sluit me bij Ome Henk aan. Als opvolger van een LP12 met valhalla + Ittok kan ik me haast niet voorstellen dat een Michell Technodeck ook maar enigszins in de buurt komt van je LP12. (qua uiterlijk uberhaupt al niet, maar ok, da's smaakgebonden) Waarom wil je van een LP12 naar een Michell Technodeck ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 januari 2005 Author Report Share Posted 18 januari 2005 Is dit een goede opvolger voor m'n LP12 met Valhalla +Ittok II, of is nieuwer in dit geval niet beter...??? Ik ken 'm ook niet qua klank, maar sluit me bij Ome Henk aan. Als opvolger van een LP12 met valhalla + Ittok kan ik me haast niet voorstellen dat een Michell Technodeck ook maar enigszins in de buurt komt van je LP12. (qua uiterlijk uberhaupt al niet, maar ok, da's smaakgebonden) Waarom wil je van een LP12 naar een Michell Technodeck ? Ik ken de draaitafel ook niet, maar lijkt me toch geen verkeerde speler. Door omstandigheden kan ik deze overnemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 januari 2005 Author Report Share Posted 18 januari 2005 Gewoon ff op zicht.... Dat is nou effe moeilijk. De eigenaar was een kennis, maar is plotseling overleden. Heel vervelend allemaal, maar de familie wil nu de set toch gaan verkopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 januari 2005 Report Share Posted 18 januari 2005 De Michell Tecnodeck is de opvolger voor de Mycro (Syncro). Hij maakt wel gebruik van dezelfde motor als de Gyro, echter de speler is op zich lichter. Het is dus het instapmodel van Michell. Op zich een prima speler. Standaard wordt ie geleverd met en Rega RB300 arm of met een Tecnoarm (een door Michell gemodde RB300, die duidelijk beter schijnt te zijn). Ik schaar me ook in het rijtje van personen die 'm nog niet gehoord hebben. Dit model is ook pas een jaar of 2 in de handel. klik voor groter plaatje Misschien is het een optie om de Ittock over te zetten en de LP12 met de Rega-arm te verkopen Die Ittock zou zonder problemen op de Tecnodeck moeten passen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 januari 2005 Author Report Share Posted 18 januari 2005 Gewoon ff op zicht.... Dat is nou effe moeilijk. De eigenaar was een kennis, maar is plotseling overleden. Heel vervelend allemaal, maar de familie wil nu de set toch gaan verkopen. Inderdaad heel vervelend, maar jij kunt als deskundige dan toch mooi helpen Daar is dus een andere kennis al voor gevraagd. Binnenkort zal e.e.a. wel Hear en op Hifi. nl aangeboden worden. Daar komt bij dat een paar andere kennissen al interesse hebben in spullen, dus ik wacht maar even af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 januari 2005 Author Report Share Posted 18 januari 2005 De Michell Tecnodeck is de opvolger voor de Mycro (Syncro). Hij maakt wel gebruik van dezelfde motor als de Gyro, echter de speler is op zich lichter. Het is dus het instapmodel van Michell.Op zich een prima speler. Standaard wordt ie geleverd met en Rega RB300 arm of met een Tecnoarm (een door Michell gemodde RB300, die duidelijk beter schijnt te zijn). Ik schaar me ook in het rijtje van personen die 'm nog niet gehoord hebben. Dit model is ook pas een jaar of 2 in de handel. klik voor groter plaatje Misschien is het een optie om de Ittock over te zetten en de LP12 met de Rega-arm te verkopen Die Ittock zou zonder problemen op de Tecnodeck moeten passen. Ik heb begrepen dat de standaard arm een RB 250 is en de draaitafel pas sinds een half jaar op de markt is. Ik denk wel dat met LP12 veel minder waard wordt zonder de orginele arm.... Dat bevestigd eigenlijk ook al het wantrouwen van Ome Henk en Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 18 januari 2005 Report Share Posted 18 januari 2005 Door omstandigheden kan ik deze overnemen. Omstandigheden? Je bent plotseling doof geworden? m.a.w. je kan beter nog wat aan je LP besteden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 18 januari 2005 Report Share Posted 18 januari 2005 Nou vind ik de LP12 niet zo fantastisch als de meeste mensen hem vinden, echter deze tafel zeker met deze arm gaat de LP12 er niet uitspelen. Een goede arm erop veranderd de zaak aanmerkelijk maar brengt natuurlijk ook de nodige kosten met zich mee. Ik zou inderdaad de familie gaan adviseren bij de verkoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 18 januari 2005 Report Share Posted 18 januari 2005 Ik ben in de gelegenheid om een vrijwel nieuwe Michell Technodec draaitafel te kopen. Nou weet ik nog niet precies welk type 't is, maar wel dat er waarschijnlijk een Rega Arm op zit. Laten we er dus even vanuit gaan dat het 't basis type is. Is dit een goede opvolger voor m'n LP12 met Valhalla +Ittok II, of is nieuwer in dit geval niet beter...??? Beste Hans, Als je verstandig bent dan hou je je Linn LP 12 en koop je er een mooi element bij , dat is ook je pre wel waard. Ik heb mij al regelmatig afgevraagd , waarom je (bijna) topklasse spul hebt ,met een Benz Micro MC Gold element, niet dat dat een slecht element is ,maar past totaal niet bij de andere componenten die je hebt, (qua kwaliteit). Ook weet ik dat ik zelf 3 Linn LP 12 s heb gehad , maar ze zijn wel beter dan de instapper van Michell . Natuurlijk zijn er (betere,mooiere) draaitafels dan een LP 12 maar matig of slecht zijn ze beslist niet. Alleen in vol ornaat zijn ze wat te duur volgens mij, maar zoals gezegd niet slecht. Dus wanneer koop je een beter bijpassend element bij jou set ? MvG, HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 januari 2005 Author Report Share Posted 18 januari 2005 Elementen zijn zo duur vindt ik, bovendien draai ik vaak "rommelmarkt" platen. Ik vrees dus 'n beetje zo'n dure naald. Ook klinkt zelfs deze MC gold veel beter dan m'n SACD1000 of andere CDspelers. Dit maakt m'n motivatie om over te stappen ook niet erg groot. Ik blijf dus beter maar bij m'n LP12, mischien met een beter element.... In elk geval, bedankt voor alle adviezen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 januari 2005 Author Report Share Posted 18 januari 2005 Even voor mensen die mischien geintereseerd zijn, Ik heb zojuist n.l. de gegevens van de Michell gekregen (onder voorbehoud). Het is een Technodec met Tecnoarm en HR powersupply. Er wordt een Michell Clamp en Benz-Micro Ace bijgeleverd. Tevens is er set Array M1 eindversterkers een Array Obsedian pre (beide uit ca 1997) Een set Duntech speakers een solidsteel rack. Op de Array phonopre zit nog 'n optie evenals op de Master 3 speakers. Verder is er nog wat Siltech bekabeling. Mochten er mensen geintereseerd zijn, dan kunnen ze mij een berichtje sturen met hun telefoonnummer. Dan zal ik naar de aanbieder bellen en vragen of ze je terug bellen. De spullen staan in de omgeving van Eindhoven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 18 januari 2005 Report Share Posted 18 januari 2005 enig idee wat deze spullen moeten kosten? en in wat voor staat zijn ze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 januari 2005 Author Report Share Posted 18 januari 2005 enig idee wat deze spullen moeten kosten? en in wat voor staat zijn ze? Wanneer je serieus geintereseerd bent kun zul je toch even je nummer moeten doorsturen. Ik kan je dan op bovengenoemde (en gepaste) wijze in contact brengen met de verkopers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 18 januari 2005 Report Share Posted 18 januari 2005 Die Tecnoarm is wel echt beter dan alle Rega's, ook al is en blijft het een Rega... Verder ben ik het ontzettend verschrikkelijk en enorm met Haudio eens dat jouw mooie pre en naar mijn mening iets minder mooie, maar nog steeds erg leuke tafel absoluut een beter element verdient dan de Benz Micro. Juist rommelmarktplaten hebben baat bij een goed element, denk daar maar eens over na... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 januari 2005 Report Share Posted 19 januari 2005 Beste Hans, Ik kan mij iemand herinneren die ongeveer 2 jaar geleden bij ons in de winkel is geweest. Na een leuk praatje over hifi (vooral draaitafels) vertelde hij over zijn set en dat hij bekend was bij de van Liempd's. Nu ik lees wat er allemaal wordt aangeboden, schrik ik toch wel even. Dit was de set van die meneer.. mvg, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 januari 2005 Author Report Share Posted 19 januari 2005 Beste Hans, Ik kan mij iemand herinneren die ongeveer 2 jaar geleden bij ons in de winkel is geweest. Na een leuk praatje over hifi (vooral draaitafels) vertelde hij over zijn set en dat hij bekend was bij de van Liempd's. Nu ik lees wat er allemaal wordt aangeboden, schrik ik toch wel even. Dit was de set van die meneer.. mvg, PD Hogeterp Ik denk toch dat het iemand anders was, Er waren n.l. twee Master 3 gebruikers op Array. Van de andere weet ik dat die bij jullie in de winkel is geweest (een man van ca 1,9 m met donkerblond krullend haar). Dit is dus niet degene waarover we het hier hebben. Blijft het toch een rare gewaarwording wanneer je zo'n telefoontje krijgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 januari 2005 Report Share Posted 19 januari 2005 Beste Hans, Ik kan mij iemand herinneren die ongeveer 2 jaar geleden bij ons in de winkel is geweest. Na een leuk praatje over hifi (vooral draaitafels) vertelde hij over zijn set en dat hij bekend was bij de van Liempd's. Nu ik lees wat er allemaal wordt aangeboden, schrik ik toch wel even. Dit was de set van die meneer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 19 januari 2005 Report Share Posted 19 januari 2005 Het is een Technodec met Tecnoarm en HR powersupply.Er wordt een Michell Clamp en Benz-Micro Ace bijgeleverd. De TecnoDec is een leuk ding, maar het blijft een instapmodel. De Tecno aankleden met de HR voeding en de TecnoArm maakt het geheel duurder, maar niet zoveel beter. Voor hetzelfde geld heb je een Gyro SE met Rega RB-250 en dan kun je inderdaad je Linn inpakken ... Dat aangeklede Tecno's verkocht worden is een gevolg van Michells wat ongelukkige naamkeuze. De TecnoArm heet wel 'Tecno', maar is eigenlijk bedoeld voor de Gyro en Orbe, als concurrent voor de SME 309 en IV. Zeker de TecnoArm(a) kan dat aan; de oudere TecnoArm (zonder (a)) is wat minder, maar daarvan zijn er toch niet zoveel gemaakt. En dat de HR voeding van de Gyro gebruikt kan worden voor de TecnoDec is normaal, het zijn dezelfde motoren, maar daarom nog niet kosten-efficient of aan te raden. Tecno (a) herken je aan de gaten onder in de armbuis. De bekabeling is ook anders, maar dat zie je zo niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 januari 2005 Author Report Share Posted 19 januari 2005 Eigenlijk toch een enorm lomp ding zo'n Rega arm... Dat dit nog zo goed kan werken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 20 januari 2005 Report Share Posted 20 januari 2005 Ik ben in de gelegenheid om een vrijwel nieuwe Michell Technodec draaitafel te kopen. Nou weet ik nog niet precies welk type 't is, maar wel dat er waarschijnlijk een Rega Arm op zit. Laten we er dus even vanuit gaan dat het 't basis type is. Is dit een goede opvolger voor m'n LP12 met Valhalla +Ittok II, of is nieuwer in dit geval niet beter...??? Beste Hans, Als je verstandig bent dan hou je je Linn LP 12 en koop je er een mooi element bij , dat is ook je pre wel waard. Ik heb mij al regelmatig afgevraagd , waarom je (bijna) topklasse spul hebt ,met een Benz Micro MC Gold element, niet dat dat een slecht element is ,maar past totaal niet bij de andere componenten die je hebt, (qua kwaliteit). Ook weet ik dat ik zelf 3 Linn LP 12 s heb gehad , maar ze zijn wel beter dan de instapper van Michell . Natuurlijk zijn er (betere,mooiere) draaitafels dan een LP 12 maar matig of slecht zijn ze beslist niet. Alleen in vol ornaat zijn ze wat te duur volgens mij, maar zoals gezegd niet slecht. Dus wanneer koop je een beter bijpassend element bij jou set ? MvG, HAudio Beste Hans, ik moet me helemaal aansluiten bij H(enk) audio. Een LP 12 met de juiste voeding en arm (die jij dus hebt) is beter dan deze draaitafel die je kunt overnemen. Een beter element zou eerder op zijn plaats zijn! Misschien daarbij nog een betere Phono en je hebt eeb set die klinkt als een klok!! groet, Vihori Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 21 januari 2005 Report Share Posted 21 januari 2005 Volgens mij is die Phono ook uitstekend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 januari 2005 Author Report Share Posted 21 januari 2005 Volgens mij is die Phono ook uitstekend! Denk ik ook.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 21 januari 2005 Report Share Posted 21 januari 2005 Maar het element waardeloos... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 januari 2005 Report Share Posted 21 januari 2005 Maar het element waardeloos... Voor zijn installatie en mogelijkheden , helemaal mee eens. MvG, HAudio PS ik zou bijna zeggen kom eens langs en ik zal er iets moois van maken . Tot ziens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts