Haudio Posted 21 januari 2005 Report Share Posted 21 januari 2005 Ik ben in de gelegenheid om een vrijwel nieuwe Michell Technodec draaitafel te kopen. Nou weet ik nog niet precies welk type 't is, maar wel dat er waarschijnlijk een Rega Arm op zit. Laten we er dus even vanuit gaan dat het 't basis type is. Is dit een goede opvolger voor m'n LP12 met Valhalla +Ittok II, of is nieuwer in dit geval niet beter...??? Beste Hans, Als je verstandig bent dan hou je je Linn LP 12 en koop je er een mooi element bij , dat is ook je pre wel waard. Ik heb mij al regelmatig afgevraagd , waarom je (bijna) topklasse spul hebt ,met een Benz Micro MC Gold element, niet dat dat een slecht element is ,maar past totaal niet bij de andere componenten die je hebt, (qua kwaliteit). Ook weet ik dat ik zelf 3 Linn LP 12 s heb gehad , maar ze zijn wel beter dan de instapper van Michell . Natuurlijk zijn er (betere,mooiere) draaitafels dan een LP 12 maar matig of slecht zijn ze beslist niet. Alleen in vol ornaat zijn ze wat te duur volgens mij, maar zoals gezegd niet slecht. Dus wanneer koop je een beter bijpassend element bij jou set ? MvG, HAudio Beste Hans, ik moet me helemaal aansluiten bij H(enk) audio. Een LP 12 met de juiste voeding en arm (die jij dus hebt) is beter dan deze draaitafel die je kunt overnemen. Een beter element zou eerder op zijn plaats zijn! groet, Vihori Het wordt echt tijd Hans dat je er iets aan doet, is het niet voor jezelf doe het dan aub voor ons : ) MvG, HAudio Tot ziens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 januari 2005 Report Share Posted 21 januari 2005 Leer toch eens quoten Haudio Waarom leer jij 'm dat dan niet eens, je woont bijna bij 'm om de hoek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 januari 2005 Report Share Posted 21 januari 2005 Leer toch eens quoten Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 januari 2005 Author Report Share Posted 22 januari 2005 Zoals ik al eerder schreef klinkt de Benz Micro MC Gold altijd nog beter dan de SACD1000 en de HK. Het is daarom ook dat ik nog niet aan het element gedacht heb. Bovendien moet ik er niet aan denken mijn naald te mollen door een rommelmarktplaat. Ooit zal er nog wel 'n ander element komen, maar dan komt gelijk de vraag er achteraan..... welk...??? Ik ben dus niet van plan om meer dan b.v. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 januari 2005 Author Report Share Posted 24 januari 2005 Volgens mij is dat een Jan Alaars..... (ok moi)... Maar nu lees ik dat het bij Benz Micro mijn MC gold te "upgraden" naar een duurder type van BM. Wat vinden jullie van de ACE....??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 Volgens mij is dat een Jan Alaars..... (ok moi)... Maar nu lees ik dat het bij Benz Micro mijn MC gold te "upgraden" naar een duurder type van BM. Wat vinden jullie van de ACE....??? Beste Hans, Nee , dat is geen Jan Allaerts , dat is een omgebouwde EMT. Ook heeft dat element niet de kwaliteiten van een ''echte'' JA althans volgens Jan Allaerts zelf ! Zie : http://users.telenet.be/jallaerts Ik denk dat het een goed idee is om een Benz Micro Ace voor 580,00 euro aan te schaffen en jou Benz Micro Gold in te ruilen ! MvG, HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Het is een standaard EMT zonder cocon, waar iemand met een vaste hand vier uitgangsdraden aan heeft gesoldeerd. Wat je niet ziet op de foto is dat de magneet er aan de bovenkant uitsteekt. Zo is die niet te monteren in de meeste armen, er is nog werk aan, en de meeste welwillende hobbyisten slopen het element daarbij. Afgezien daarvan is het een fantastisch element, ook aan 1000 euro. Gaat heel goed in RB300, Michell TecnoArm, ... Bijgevoegd een foto van een naakte SPU die dezelfde magneetopbouw heeft aan de bovenkant. Zo zie je wat het probleem is met de EMT. http://www.ortofon.dk/pics/SPU_ROYAL_N.JPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Het z.g.n. doorlopen van de magneet door de bovenplaat heb ik nog nooit bij een gemodificeerde EMT gezien. Nee, bij een gemodde niet. Maar wel bij de EMT zoals je hem van de fabrikant geleverd krijgt. Het modificeren bestaat hem net in het opbouwen van een bovenstructuur. Of weet jij ergens volledig draaiklare EMTs voor 500,-? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 januari 2005 Author Report Share Posted 25 januari 2005 Ik denk dat het een goed idee is om een Benz Micro Ace voor 580,00 euro aan te schaffen en jou Benz Micro Gold in te ruilen ! MvG, HAudio Is dit omdat je vindt dat alles beter is dan de MC gold, of omdat het werkelijk een goed element is...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Ik denk dat het een goed idee is om een Benz Micro Ace voor 580,00 euro aan te schaffen en jou Benz Micro Gold in te ruilen ! MvG, HAudio Is dit omdat je vindt dat alles beter is dan de MC gold, of omdat het werkelijk een goed element is...??? wat denk je zelf Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 januari 2005 Author Report Share Posted 25 januari 2005 Ik denk dat het een goed idee is om een Benz Micro Ace voor 580,00 euro aan te schaffen en jou Benz Micro Gold in te ruilen ! MvG, HAudio Is dit omdat je vindt dat alles beter is dan de MC gold, of omdat het werkelijk een goed element is...??? wat denk je zelf Nou.... ik ben echt niet ontevreden met de MC Gold. Dus ik hoop dat de ACE beter is dan de duurste elementen van BM... Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Zoals ik al eerder schreef klinkt de Benz Micro MC Gold altijd nog beter dan de SACD1000 en de HK. Het is daarom ook dat ik nog niet aan het element gedacht heb. Bovendien moet ik er niet aan denken mijn naald te mollen door een rommelmarktplaat. Ooit zal er nog wel 'n ander element komen, maar dan komt gelijk de vraag er achteraan..... welk...??? Ik ben dus niet van plan om meer dan b.v. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Ik denk dat het een goed idee is om een Benz Micro Ace voor 580,00 euro aan te schaffen en jou Benz Micro Gold in te ruilen ! MvG, HAudio Is dit omdat je vindt dat alles beter is dan de MC gold, of omdat het werkelijk een goed element is...??? Beste Hans, Ho,ho,ho mij aub geen woorden in de mond leggen die ik nooit gezegt heb . Wat ik gezegd heb , is dat jou installatie een veel beter element waard is dan de Benz Micro Gold die je op dit moment gebruikt. Een Benz Micro Gold is een prima element in zijn prijsklasse, maar jou componenten zijn beter dan het element kan. Bovendien is de naaldvorm een stuk beter passend in de groef en daardoor is de knetter, spetter verhouding een stuk beter, m.a.w. als je veel gebruikte platen draait, dan is het helemaal interessant om een beter element aan te schaffen. Kijk ook op www.audioselectief.nl bij vraag het Henk daar staat geschreven/uitgelegd waarom de naald erg belangrijk is en welke vorm voor jou in aanmerking kan komen. Je kunt ook een keer langskomen in Sneek, de koffie staat klaar. Maar dan zullen we nieuwe maken want oude koffie is niet erg lekker. MvG, HAudio Tot ziens HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Leer toch eens quoten Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Leer toch eens quoten Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Beste, Wat bedoel je ??? MvG, HAudio Beste Henk, Ik snap ook niet helemaal wat 'ie bedoelt, maar als ik weer in Sneek ben krijg je hoogst persoonlijk een cursus quoten van me, OK? Dat gekloot met dat gequoot moet nu maar eens afgelopen zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Beste, Wat bedoel je ??? MvG, HAudio Beste Henk, Ik snap ook niet helemaal wat 'ie bedoelt, maar als ik weer in Sneek ben krijg je hoogst persoonlijk een cursus quoten van me, OK? Dat gekloot met dat gequoot moet nu maar eens afgelopen zijn! Ha die Paul, Quoten ? wat is goed en wat is verkeerd. Is goed wat alle anderen ook doen Of is goed zoals het kan , maar dan anders . MvG, HAudio PS je bent natuurlijk van Harte Welkom ook zonder Quoten maar met ................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 26 januari 2005 Report Share Posted 26 januari 2005 Ja...de orginele is een beste klomp materiaal maar volgens mij heb je daar ook niet een uitstekende magneet Ik heb ze tegenwoordig af en toe in mijn handen, de EMTs zoals ze nu geleverd worden. Al is het maar omdat ik regelmatig bij iemand kom die ze inbouwbaar maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 januari 2005 Report Share Posted 26 januari 2005 Quoten ? wat is goed en wat is verkeerd. Is goed wat alle anderen ook doen Of is goed zoals het kan , maar dan anders . MvG, HAudio Het probleem is op zich niet dat je het anders doet, maar dat het soms zo onduidelijk is wat je bedoelt omdat er van alles door elkaar staat (of doe je dat expres Johan?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts