MarcoV Posted 30 juli 2002 Report Share Posted 30 juli 2002 Hey, Na lang twijfelen ben ik er (nog steeds niet helemaal) uitgekomen. Omdat ik nogal veel van trance, techno muziek hou (veel laag/zwaar dus) en de dobly mij niet zo veel interesseert ik toch voor een stereo amp ga. Mij leek een Marantz PM7000 of de Yamaha stereo amp (de AX-892B, 2x 190 watt DIN) een leuke versterker. Iemand ervaring met de versterkers van Yamaha en/of weet iemand een versterker (wel stereo) die beter is dan deze Yamaha ?? En dan merk speakers die vooral veel laag kunnen weergeven (voor een 600 euro per paar). Mij leek JBL een merk dat laag/zwaar wel heeft. Weet iemand toevallig nog een merk die ook laag/zwaar goed kan en niet al te duur is? Het gaat in ieder geval om gewoon zeer laag te komen. Op feestjes enzo... Misschien iemand nog andere idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
DmmH Posted 31 juli 2002 Report Share Posted 31 juli 2002 veel lag= bah maar ja ieder z'n ding. Als je veel laag wil kan JBL geen kwaad nee. Persoonlijk hou ik meer van een wat "rondere" neutralere bas a la B&W maar dat ben ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 31 juli 2002 Report Share Posted 31 juli 2002 Als een knalharde bas een van de belangrijkste dingen is waarom koop je dan geen (actieve) subwoofer + een setje kleine voorspeakers? Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
P.G.G. Posted 31 juli 2002 Report Share Posted 31 juli 2002 MarcoV, Ik ben in het bezit van een Marantz PM7000. Ik vind het een mooie versterker, maar als ik heel eerlijk ben, denk ik niet dat dit de versterker is die jij zoekt. Echte knalbassen komen er namelijk alleen uit als je de bas voluit draait. Maar, daar ben ik geen liefhebber van. Ik heb deze versterker gekocht omdat hij in het middengebied juist heel erg mooi klinkt. Maar daar ben jij natuurlijk weer geen liefhebber van. Overigens is bijvoorbeeld een basgitaar prima te volgen in de muziek. Ik denk dat je wat speakers betreft wel aardig zit met JBL wat betreft de bas. Heb je bijvoorbeeld ook aan een Harman Kardon of een (zwaardere) Sony gedacht? Ook een Denon versterker kan denk ik een aardige bas produceren. Succes ermee in elk geval! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcoV Posted 31 juli 2002 Author Report Share Posted 31 juli 2002 hartelijk dank voor de reacties ome henk, ik had toevallig ook nog met iemand gesproken en die had het ook over NAD en die veel aankan. Mijn oog was ook op de C370 gevallen. De prijs zit nog net onder mijn budget voor versterker. Dus dit leek mij een leuke versterker voor mij. Verder had ik dan aan JBL speakers gedacht. Maar daarvoor ga ik wel een keer naar de speciaalzaak om te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 31 juli 2002 Report Share Posted 31 juli 2002 Ha die MArcoV! Ik zelf heb slechte ervaringen met Yamaha. Een paar jaar geleden heb ik de Yamaha AX-490 gehad. Deze klonk erg schel. Ook een ander type(ik weet niet meer welke) die ik bij een neef van mij hoorde, klonk erg schel. Ik denk dat je met Marantz de beste koop doet. Vooral om de kwaliteit/prijs verhouding. groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcoV Posted 31 juli 2002 Author Report Share Posted 31 juli 2002 weet iemand nederlandse, belgische en/of duitse sites die NAD aanbieden ? ik heb lopen zoeken maar geen sites tegengekomen waar ik een mooi lijstje krijg van NAD producten en de prijs. Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 31 juli 2002 Report Share Posted 31 juli 2002 Op de website van Studio 107(studio107.nl) in Den Haag staan meestal wel een aantal 2dehands NAD componenten voor goede prijzen. Je zou daar eens even een kijkje kunnen nemen. groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberScum Posted 31 juli 2002 Report Share Posted 31 juli 2002 Zonder een heilige oorlog te gaan voeren (ik ben niet zo'n fan van Stassen) : http://www.stassen.nl/html/1120.html Hier staan de prijzen van hun versterkeraanbod, NAD zit er ook bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcoV Posted 31 juli 2002 Author Report Share Posted 31 juli 2002 wat is het probleem met Stassen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 juli 2002 Report Share Posted 31 juli 2002 Nou Stassen heeft er nog wel eens een handje van om produkten op de prijslijst te zetten die ze niet of maar moeilijk kunnen leveren. Dat doen ze om potentiele klanten te lokken en proberen ze dan met iets anders naar huis te sturen. De doen veel aan grijze import wat bij de nederlandse importeurs niet in goede aarde valt. De garantie kan daarom wel eens wat problemen geven. Op zich kun je bij Stassen wel goede zaken doen, mits je vast blijft houden aan de keuze die je hebt gemaakt en dus niet laat overhalen iets anders te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcoV Posted 31 juli 2002 Author Report Share Posted 31 juli 2002 ah, dat maakt al een hoop duidelijk. Van zulke winkels moet ik normaal gesproken niks hebben, maar op zich hebben ze geen slechte prijzen. Dus ff kijken of ze het kunnen leveren anders ergens anders heen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcoV Posted 31 juli 2002 Author Report Share Posted 31 juli 2002 ik ben erachter gekomen dat de NAD toch te duur wordt. Dus waarschijnlijk wordt het toch de Yamaha AX 892 voor (ong) 450 euro. Kan iemand bevestigen of deze versterker veel laags kan produceren ? Leek mij wel het geval, maar toch even voor de zekerheid. Probleem is dat ik deze week en waarschijnlijk ook volgende week niet naar de audiozaak kan om te luisteren in verband met werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 1 augustus 2002 Report Share Posted 1 augustus 2002 Misschien een gekke vraag, maar kun je niet beter overwegen om een mid-class versterker te kopen, JBL speakers een een niet te dure Sub? Zo krijg je in ieder geval voldoende LAAG. Versterkers zijn meestal ontworpen om alle frequenties inclusief de lage zo neutraal mogelijk weer te geven. Dus wellicht dat je toch iets met de toonregeling moet doen om wat accenten bij de weergave van je muziek aan te brengen. Duurdere versterkers geven niet zozeer meer laag dan wel strakker/beter laag omdat ze in staat zijn om de uitslag van de laag-unit beter te controleren. Als je de combinatie primair wilt gebruiken voor feestjes etc. dan zou je nog kunnen overwegen om voor een PA-achtige versterker te gaan, deze zijn daar voor gemaakt en zijn beter bestand tegen frequent verplaatsen van de apparatuur. Het is maar waar je de set het meest voor wilt gebruiken. Als je een motor zoekt om mee te crossen koop je ook geen Harley tenslotte. M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcoV Posted 1 augustus 2002 Author Report Share Posted 1 augustus 2002 Daar zat ik eerst aan te denken ja. Maar dan moet ik een surround reciever aanschaffen. Eerst dacht ik aan de RX-V620 (Yamaha) of 630 (nieuwer type). Kost een 530 euro inc. tuner dus bespaar ik nog iets. Want er zijn zeker geen versterkers/recievers voor 2 speakers + een sub uitgang ? Of weet er iemand een betere midclass voor ong 500 euro's ? gr. Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 augustus 2002 Report Share Posted 1 augustus 2002 Ik heb net een PM7000 (ik luister vooral melodieuze rock en metal) met een paar JBL (TLX 10) luidsprekers... Bevallen goed, maar ik weet ook niet of het wel geschikt is voor jou. Hij geeft (zoals iemand anders ook al zei) niet een knalharde bas (gelukkig niet ) Yamaha's vind ik snel te schel klinken (in vergelijking met een Marantz), maar ieder zijn smaak natuurlijk. Yamaha klinkt wel heel helder, dus als je daarvan houd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 1 augustus 2002 Report Share Posted 1 augustus 2002 Geplaatst door MarcoV:Daar zat ik eerst aan te denken ja. Maar dan moet ik een surround reciever aanschaffen. Eerst dacht ik aan de RX-V620 (Yamaha) of 630 (nieuwer type). Kost een 530 euro inc. tuner dus bespaar ik nog iets. Want er zijn zeker geen versterkers/recievers voor 2 speakers + een sub uitgang ? Of weet er iemand een betere midclass voor ong 500 euro's ? gr. Marco Marco, De meeste subs zijn prima te gebruiken op een gewone stereo receiver of versterker. Welliswaar hebben multi-kanaals receivers vaak en aparte uitgang voor die dingen, maar voor een stereo set heeft een sub ook vaak een paar speaker connectors en wordt hij tussen de versterker en de normale speakers geplaatst. Door middel van een paar regelaars kun je dan instellen bij welke frequentie de sub begint te werken zodat je geluid van de sub langzaam in kan mengen met de speakers. Ook het relatieve volume van de sub kun je meestal instellen. M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Posted 1 augustus 2002 Report Share Posted 1 augustus 2002 Voor 450 euro zou je ook een NAD C320 versterker kunnen nemen. Dit is een prima versterker voor het geld, en misschien kun je deze vesterker nog goedkoper krijgen, Ik denk dat deze versterker een stuk beter klinkt dan de Marantz PM 7000, ik vond hem zelf beter klinken, dan de Marantz PM 8200. Ik zag vandaag in de krant, dat RAF in Amsterdam uitverkoop houdt. Zoals een aantal NAD versterkers, waaronder de C370. Dus misschien dat ie daar nu een stuk goedkoper is. succes verder met je keuze met groet van Willem Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberScum Posted 1 augustus 2002 Report Share Posted 1 augustus 2002 Marco, De Marantz PM-7000 staat momenteel voor 399 eurootjes bij Vink te koop - mocht je nog bij Marantz willen blijven. Ik ken de nieuwere versterkers van Marantz helemaal niet, heb zelf alleen een oude PM-54 (1986) op de zolder staan. Deze versterker heeft tijdens een feestje een tweetal professionele PA-luidsprekers aangestuurd. Je krijgt er in ieder geval genoeg lawaai uit om de hele buurt wakker te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Geplaatst door CyberScum:[QB]Marco, De Marantz PM-7000 staat momenteel voor 399 eurootjes bij Vink te koop - mocht je nog bij Marantz willen blijven. En bij radio correct voor 299 euro! Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Geplaatst door JGCK: Geplaatst door CyberScum:[QB]Marco, De Marantz PM-7000 staat momenteel voor 399 eurootjes bij Vink te koop - mocht je nog bij Marantz willen blijven. En bij radio correct voor 299 euro! Mvrgr John Persoonlijk zou ik gaan voor iets als: - Marantz PM 7000 (voor 299 euro correct) - Speakers bijv. Tannoy R2 (550 per paar) En als je er onvoldoende Boom in vindt zitten, wat ik me bij de Tannoys niet voor kan stellen kun je altijd nog een sub erbij schakelen. M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 >De Marantz PM-7000 staat momenteel voor 399 eurootjes bij Vink te koop - mocht je nog bij Marantz willen blijven. >En bij radio correct voor 299 euro! En heb ik er dus net €200 te veel voor betaald Ach, zo lang ik er maar gelukkig mee ben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberScum Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 En heb ik er dus net €200 te veel voor betaald Dat is zeker knap lullig. Als het niet al te lang geleden is (twee weekjes of zo), is het misschien verstandig om eens terug te gaan naar jouw leverancier. Misschien wil ie je wel matsen met een leuk kabeltje of zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcoV Posted 3 augustus 2002 Author Report Share Posted 3 augustus 2002 ik ga voor de Tannoy MX serie. Ziet er leuk uit en heeft een goede prijs voor zijn weergave (laatst even wezen luisteren). Ik neem de MX-4 als front, MX-C als center (2x ivm met Prologic II) en de MX-2 als rear. Ik kon alleen nergens de prijs vinden van de MX-2. Iemand enig idee hoeveel ze kosten en of dat de per stuk of paar prijs is? En de Yamaha RX-V630 als basis. Met vr. groet en bedankt voor al het advies (toch wel beter dan een verkoper ) Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 augustus 2002 Report Share Posted 4 augustus 2002 >Met vr. groet en bedankt voor al het advies (toch wel beter dan een verkoper ) Hehe... Maar eehh... bij een goede winkel krijg je goed advies. Bij een winkel die alleen maar produkten wil verkopen niet (heb ik gemerkt)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts