Jump to content

marantz sr6200

Waketurbulance
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb een marantz o.a. een marantz sr6200 nu is het de laatste tijd het geval dat bij het draaien aan de volume knop naar - de versterker toch harder gaat?!!?! Echt heel vaag!! Gebeurt dit vaker of is dit een pech geval en moet ik eens op bezoek bij de dealer?

Effe wachten.. Als je aan de volumeknop draait gaat ie harder? Wat is nou het probleem? :blink:

Ik denk dat hij bedoelt dat de knop verkeert om werkt want er stond namelijk dat hij naar de MIN draaide.

Ik zou zeggen snel naar de winkel waar die vandaan komt , vooral als er nog garantie op zit

Marcel

je doet dit waarschijnlijk zelf: je hand is in de loop der jaren dusdanig geconditioneerd om het geluid harder te zetten (naarmate je ouder wordt gaat immers je gehoor steeds meer achteruit) en ook al geef je je hand de opdracht de volumeknop naar links te draaien, je hand draait hem naar rechts. ;)

(Een bekend fenomeen op feestjes, de hardhorende vriend: "wat zei je? Harder he?")

Ik neem aan dat die volumeknop dan digitaal wordt geregeld, want als dit met een potmeter gebeurt, is het wel heel raar. Maar wel weer simpel op te lossen: nieuwe potmeter erin. Als het volume digitaal geregeld wordt wordt het lastiger. Dan kun je 'm het beste naar je dealer terugbrengen of (als de garantieperiode is afgelopen) eventueel bij een onafhankelijk reparatiebedrijf. Een digitale volumeregeling is trouwens te herkennen aan een knop die je kunt blijven ronddraaien in 1 richting. Een volumeknop met 'ouderwetse' potmeter kun je maximaal iets van 300 graden draaien...