Jump to content

Welke versterker?

Sensei
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een leek ben op het gebied van audioapparatuur.

Vandaar dat ik mijn vraag hier op het forum zet. Situatie is de volgende, zou graag een nieuwe versterker aanschaffen. Echter ik kan door de bomen het bos niet meer zien.

De versterker moet audio en surround aan kunnen. Het budget is rond de 1000 euro. 2e hands mag.

Hoop dat ik wat reacties krijg!

Gr,

Walter

Maar vraag je wel af of je wel surround wilt, als je niet veel film kijkt zou ik voor stereo gaan, dan koop je voor dat geld toch wel iets van heel andere (lees: betere!) kwaliteit.

Hoi,

Er wordt aangegeven dat er een budget is van 1000euro. Volgens mij staan we niet in een winkel waar de verkoper die dit hoort gelijk naar versterkers loopt van inderdaad 1200euro! Daarnaast nog effe twee sm17? Even denken 1200euro voor een ps 17 + minimaal 700 euro per stuk (als je heel veel mazzel hebt 2e hands(lukt niet maarja)), maakt toch al 2600euro.

Waarom suround? Waarschijnlijk omdat hij dat graag wil.

Goeie versterkers zat voor die prijs. Zelf gaan luisteren. Weet niet wat je klank voorkeur is. Een paar tips.....

pioneer vsx-1014 7.1 800euro

harman-kardon avr-430 7.1 1000euro

nad t-743 800euro

en noem maar elk merk op wat je kan bedenken ze hebben bijna allemaal wel een versterker in deze klasse. Qua uiterlijk en, belangrijker klank, gaat mijn voorkeur uit naar Harman Kardon.

Koop je eens een duits test blad, audio of stereoplay, daar worden ze regelmatig in getest. Wat hun van de klank vinden hoeft niks te zeggen, maar wel hoe ze over de opbouw en materiaal gebruik denken.

Groet,

Andre.