Jump to content

AV receiver als voorversterker

macgek
 Share

Recommended Posts

Beste,

Ik heb een Pioneer AX5.xxx (weet niet wat er achter staat) receiver en voor de stereo luidsprekers een Bryston 4B.xxx (weet niet wat er.....) einbak met daarop Synthese 3 luidsprekers (telefoon model). Achter en center zijn Xanadu AW7 (weet niet wa....) en daarbij een T+A sub (dachte iets met 800). In 5.1 klinkt dit prima en ben daar tevreden mee.

Maar ik luister meestal in stereo naar een cd op mijn Marantz cd 17 MK3 of naar de Pioneer 868 voor sacd in stereo.

Nu is mijn vraag of in stereo dit echt beter gaat klinken met een betere voorversterker omdat kwa prijsklasse de pioneer brsyton/marantz/sysnthese combi niet in verhouding is met de pioneer av receiver.

Ik moet dus om een cd te beluisteren via de pioneer receiver in direct mode luisteren. Is het meer genieten als ik de pioneer in stereo vervang door een goede stereo voorversterker?

de marantz heeft een variabele uitgang welke ik als test al op de bryston eindbak geprobeerd heb maar de marantz is in de laagste vollume stand al luider dan ik altijd speel en heb dus geen goed beeld.

Groeten,

Marco

ik speel zelf met een pioneer vsx1010 receiver en een vincent sp331 eindversterker voor stereo, ik gebruik dan de line input in de direct stand, dan wordt het signaal niet door de pioneer ad en da omgezet

als ik nu van mijn 2e set er een vincent sa-31 tussen zet dan is er wel degelijk een

behoorlijke vooruitgang in geluidskwaliteit

nadeel is echter dat je dan met 2 volume regelaars te maken krijgt bij dts/dolby/sacd/dvd-audio digital weergave. je moet dan bij omschakelen de volumeregelaar van de vincent op 11-12 uur zetten en bij terug naar stereo oppassen dat je deze ook weer terug

zet. ik denk erover om toch maar een extra voorversterker ertussen te plaatsen

Ik heb precies het zelfde gehad. Een Rotel receiver en een Array ev. Een goedkope Rotel vv die ik had liggen klonk al veel beter dan de receiver, maar de Array vv was helemaal top!! :)

Bij HT moet je alleen even markeren op welke stand de volumeknop van de vv moet staan (de Array heeft een relaisschakeling als volume, dus dat is makkelijk op -8 voormij).

Kort om koop een mooie vv!! :rolleyes: