Jump to content

Kermit en zijn ESL

carl
 Share

Recommended Posts

Hallo allen,

Blij om Kermit toch weer ingelogd te zien!

Onlangs in de bibliotheek de HVT gelezen. AvO schrijft daar over de nieuwe Quad ESl. Hij zegt daar, dat het verschil tussen de ESL 63 en zijn opvolger (de kleine nieuwe) groter is dan indertijd het verschil tussen de '55 en '63. Hij wijt dat aan betere voeding en dunnere mylar folies.

AvO heeft de ESL '63 al zo'n 20 jaar. Eigenlijk vroeg ik me af of de veroudering van zijn speakers niet een veel grotere rol speelt dan de technische verbetering.

Tot slot ga je ze kopen Kermit?

Groet,

heb ik nou goed begrepen dat kermit het een beetje rustig aan doet op hear??

Ik ben altijd benieuwd naar discussies over quad esl's. Daar ik vermoed dat ik het hele mooie weergevers vind.

Hoe kwam de esl989/988(?) er verder van af carl?

beterschap kermit.

je bent toch ziek van het forum? ;)

Hai game,

Volgens mij vindt AvO het de beste luidsprekers die te koop zijn. Over de oude ESl zij hij altijd dat ze het minst afweken van wit.

Groet,

Geplaatst door carl:

Hai game,

Volgens mij vindt AvO het de beste luidsprekers die te koop zijn. Over de oude ESl zij hij altijd dat ze het minst afweken van wit.

Groet,

wat bedoelt ie daarmee??

kleuring?

en welek werdt besproken de 988 (kleine) of de grte 989??

dankje game

:)

Hai Game,

Met wit bedoeld hij zo neutraal mogelijk. Overigens worden beide ESl's besproken.

Groet,

Carl

Ik ben zelf ook in het bezit geweest van Quad esl 63.

Nu is het denk ik idd een vrij neutrale speaker,maar dit behoeft toch enige kanttekeningen.

Het midden is erg mooi,maar t.o.v. het hoog (een beetje) uit balans en het blaag verbetert duidelijk bij plaatsing op een verhoging.

Het laag kan (mits niet correct geplaatst/mijn inziens dan)wat wollig en ongedifinieerd klinken.

Dit alles is overigens wel aardig te verhelpen door schuiven (hopelijk tot hobby verworden).

M.A.W.~Bij een succesvolle plaatsing kan deze speaker uitmuntend presteren en is denk ik door de plaatsingsgevoeligheid,geeigend voor meerdere karakters (klinkt een beetje raar,maar zo zie ik het).

Dit alles naar MIJN inzien verwoordt!

IKKE :)

Een fantastische bespreking in HVT, van Vliesridder Armand!

Al zo'n jaar of veertig zijn diens kritiekloze kritieken op de esl balsem op de lichtgekwetste zielen van de andere vliesflapperaars:

"De esl w

Omdat het toch wel bijzonder is om een topic met je eigen nickname tegen te komen en omdat er geen andere mogelijkheid is om Carl een bericht te sturen bij uitzondering nog een posting van mij.

Ik heb weliswaar de ESL63, maar alle units zij vervangen door die van de 988/989 modellen. Dat heeft inderdaad een klankverandering tot gevolg gehad die ik als een behoorlijke verbetering percipieer. Dus de vraag of ik ze zal kopen zal ik met 'nee' beantwoorden.

De reden dat ik mij van het forum heb terug getrokken heeft alles te maken met de wijze waarop ik door sommige forumleden bejegend ben. In mijn postings heb ik altijd geprobeerd genuanceerd te reageren. Nooit iemand afbranden, met open vizier dicusieren op basis van argumenten en proberen door informatie-uitwisseling kennis te verbreden en inzicht te verdiepen. Daarbij heb ik mij steeds kritisch opgesteld met respect voor de mening van anderen. En daarbij was ik ook niet te beroerd om zelf als gastheer op te treden voor individuen of groepen, niet om mijn eigen spullen te promoten, maar om kennis te nemen van elkaars ideeen en standpunten. En vooral: naar muziek luisteren, want dat staat bij mij voorop. Ik ben ook bij verschillende forumgenoten op visite geweest om naar hun set en muziek te luisteren en dat heeft een aantal waardevolle contacten opgeleverd.

Ik heb de laatste weken moeten merken dat het plezier in het forum terug liep. Dat had te maken met aan mijn Nickname gerelateerde flauwe opmerkingen (tot aan uit elkaar laten spatten aan toe), ongefundeerde verwijten en beschuldigingen en postings die in mijn optiek de regels van het fatsoen ver overschrijden.

Dat bij elkaar heeft mij het gevoel gegeven me niet meer op het forum thuis te voelen.

Ik heb de afgelopen periode van verschillende forumleden bijzonder sympathieke PB's ontvangen. Mijn dank daarvoor.

Jullie zullen regelmatig kunnen zien dat ik ingelogd ben, want ik volg het wel, maar ik zal uitsluitend reageren via PB's of email. En ik zal blijven reageren op vragen die ik op het forum tegenkom of die pesoonlijk aan mij gesteld worden.

Overigens: de opmerking die ik tegen kwam over de smalle sweetspot van de ESL63 slaat nergens op. Zelfs als ik verder naar buiten ga zitten dan de luidsprekers geplaatst zijn, is er nog sprake van een redelijk normaal stereobeeld. Dat heeft iedereen bij de verschillende luistersessies kunnen constateren.

Met vriendelijk groet

Kermit

Tja Kermit, nu je toch voor kritiek zegt open te staan, ik vind het slap om van het forum weg te blijven omdat je zelf gekozen nick een keer op de korrel werd genomen.

Let wel, het gaat niet om jouw persoon, die nick roept gewoon wat 'lolligheid' op.

Mijn flatje zou wel even in de hens gestoken worden, dat vind ik v

he hi-fi,

ik zie dat je een hele mooie set hebt. Je bent een vliesridder? nu audiostatis en toen quad esl63. Ik heb wel eens gehoord dat de audiostatis een mooiere klank heeft. klopt dat? wat zijn de verschillen?

grtn game

;)

Hallo,

Of de Audiostatics mooier klinken dan de Quad esl 63,laat ik even in het midden,

Subjectief gezien (mijn mening dus) klinken de Audiostatics over "het geheel bezien" wat "vlakker",ik bedoel eigenlijk met wat minder voorkeur voor een bepaald frequentiegebied.

Ik heb n.l het idee dat de esl's het middengebied accentueren.

Maar dat is mijn ervaring, als ik mijn ervaring als referentie gebruik,kies ik voor de Audiostatics.

Ik weet natuurlijk NIET hoe de esl's met het nieuwe type membraan klinken!

De Audiostatics moeten overigens ook weer plaats maken,na al het geklooi en geschuif blijkt toch mijn woonkamer wat aan de krappe kant te zijn.

IKKE :(:rolleyes:

Als Erik mij een eikel vindt (zo wil hij discussies uitlokken) dan is dat prima.

Intussen rijdt hij wel met mij op en neer naar Groningen, dus ik neem zijn opmerking met een grote zak zout.

Gaan jullie ook eens op zoek naar die zakken zout, ik heb het idee dat sommigen veel te serieus omgaan met 'weer' dat merk, ik noem het merk bijv. pas wanneer het ter discussie staat, of als er weer eens een review over wordt geschreven.

Ik ben geen 'nbs-ayre-lady' die te pas en te onpas slechts 1 merk als antwoord heeft op alle vragen.

Dat zou nu toch wel duidelijk moeten zijn na al dat geswitch met mijn set.....

Overigens zou ik net zo hard tegen de vliesridders en de analogisten in kunnen gaan, maar daar heb ik geen behoefte aan.

Sterker nog, ik ga er naar luisteren om wijzer te worden......

Andr