Jump to content

Aanschaf nieuwe set

JWV
 Share

Recommended Posts

Hoi Beunky,

in dat geval zou ik voor audiolab/camtech gaan, zelfde versterkers in een ander jasje voor eend erde van de prijs van TagMcl.. Verder wil ik perse geintegreerd, ik heb geen zin meer in al die kasten in de kamer, gewoon 2 vind ik genoeg. Ook elektrostaten kunnen mij niet bekoren.

MVG

JWV

Hoi Beunky,

in dat geval zou ik voor audiolab/camtech gaan, zelfde versterkers in een ander jasje voor een erde van de prijs. Verder wil ik perse geintegreerd, ik heb geen zin meer in al die kasten in de kamer, gewoon 2 vind ik genoeg. Ook elektrostaten kunnen mij  niet bekoren.

MVG

JWV

Dat kan prima met de 60i, die is nieuw maar voor een matsprijs omdat Lansink gaat stoppen met Tag McLaren. Ik durf te betwijfelen of je die goedkoper kunt krijgen.

Ook niet verkeerd overigens is geintegreerde Accuphase.

Hoezo matsprijs? Ik word dan vaak huiverig mbt de klankmatige eigenschappen.

Wat ik zeg, Lansink wil stoppen met Tag McLaren en ik heb mijn set voor ongeveer de helft van de nieuwprijs kunnen krijgen.

Was te snel met reageren. Maar ook bij andere winkels zie ik deze in de uitverkoop (Duitse bladen).  Waarom stopt Lansink met Tag?

Omdat ie er te weinig van verkoopt.

Edit: ik stuur je een pm, dat hoeft niet iedereen te weten.

Henk,

ik zie op jouw website dat je een Sphinx cd combi hebt omgeruild voor een Sony draaier (of zie ik dat verkeert?). Ik ben benieuwd wat daar de reden van is. Ik hoor wel vaker goede geluiden over Sony cd spelers vandaar. Lijkt me ook logisch, kopen hun componenten op veel grotere schaal in, verdelen onderzoekskosten over grotere omzet en gebruiken eigen loopwerk. Als ik dit zo opnoem vraag ik me af hoe die kleine merken nog kunnen bestaan. Het enige probleem met Sony is dat die ES range zo breed is, dat je door de bomen het bos niet kan zien.

MVG

JWV

Adressen waar je geweest MOET zijn  :D  :  Audio-Cube in Utecht, JK in 't Harde en Rinsma in Lippenhuizen.  Dan heb je drie bijzonder eigen wijze hifi bedrijven gehad.

En noteer daar maar bij: De Jong & Warnaars in de Fahrenheitstraat Den Haag. Als het je temnminste om muziek gaat. Daar zit ook de man die helemaal ingewijd is in Sugden en zelfs voor deze firma ontwerpt...Klassezaak met eigen ervaring live-opnamen en dus wetende hoe instrumentenbehoren te klinken.

Overigens JWV: zie mijn handtekening dan weet je wel weer wie ik ben (voorheen "even" Concerto's ;)

Ik zal jouw zoektocht zeker blijven volgen.

Afgestapt van de Nakamichi? En ook weer terug naar de Elipsons zie ik. De concerto's zijn echt mooie luidsprekers maar niet mijn "cup of tea" ;) . Ik probeerde je toen nog richting VA Haydn te krijgen maar dat lukte niet.

Ik las trouwens een review op Audioreview over de VA mozart en die was niet mis:

After having read the many favourable reviews of Vienna Acoustics I went down to the big VA dealership here in Vienna, Austria to audition them. The dealer even sells the VA Selected Edition at no extra cost for the costumer, so the

Luisterde in die tijd weinig klassiek, misschien dat het daaraan ligt. Verder heb ik ook weinig referentie als het gaat om live werk, af en toe een opera of wat live jazz maar dan houdt het toch op. Ik denk dat er niets anders op zit dan veel luisteren.

Heeft er iemand trouwens ervaring met de Alabaster of ECI 4 op de Master 4 of Master 3?

MVG

JWV